A Steam babérjaira tör a Facebook

  • Írta: zoenn
  • 2016. augusztus 19.
  • Bejelentés
Link másolása
A világ legnagyobb közösségi oldala összeállt a játékmotorgyártó Unityvel, hogy egy olyan platformot készítsen, amit leginkább az elkötelezett játékosoknak szánnak. Egy Steamre emlékeztető programról lesz szó, komolyabb címekkel.

Kizárólag az "elkötelezett játékosokat" célozza meg a Facebook a frissen bejelentett platformjával. A cég az engine-jéről elhíresült Unityvel közösen rakja össze a szolgáltatást, amely leginkább a Steam konkurenciájának tűnik.

A Facebook számára nem idegenek a játékok, az Oculus is az ő tulajdona. Az oldalnak 650 millió olyan felhasználója van, aki minden hónapban játszik rajta valamivel - tavaly ez a szám még csak 450 millió volt. Mindez hatalmas üzlet: 2010 óta az oldal 8 milliárd dollárt fizetett ki a fejlesztőknek. Nyilvánvaló, hogy valamit kezdeni kell a játékosbázissal, és a fenti kooperáció alapján úgy tűnik, hamarosan komolyabb videojátékokkal is nyomulhatunk egy dedikált kliensen keresztül.

A cég még májusban jelentette be a Facebook Games Arcade-et (lásd a fenti videót), s minden jel szerint ebből növi ki magát a friss "New Facebook PC Gaming Platform". A pontos részletek még nem ismertek, annyi bizonyos, hogy a programban nem lesz látható a facebookos hírfolyamunk, illetve a casual címeket is elfelejthetjük (azok maradnak az oldalon belül), helyettük a hardcore címeket erőltetik, mint a Steamen és konzolokon.

Mától néhány fejlesztő már tesztelheti a platform alfaverzióját, később még többen csatlakozhatnak hozzá. Ha a szakmában dolgozol, itt jelentkezhetsz rá augusztus 31-ig.

19.
19.
delphijos
Annyit megjegyeznék, hogy ez a videó nagyon félrevezető, mert ( mint a címe is mutatja ) a Facebook Games Arcade. Itt már nem erről van szó, az új rendszernek ehhez semmi köze, és nem csak Farmville játékokról szól. Szó sincs róla hogy azt mondanám hogy bejön majd, csak a félreértést akartam tisztázni.
18.
18.
GAMEROD
Nincs szükségem az adathalász fészbukra.
17.
17.
belaman
#11: szerintem a facse szerint az a hardcore játékos, aki napi 5 órában nyomja a farmville-t, nem napi fél órában
16.
16.
#14: Ha nem tudnák mi az, akkor nem papoltak volna éppen erről, hogy talán fel is fogja valaki, hogy nem a gagyi flash játékaikról van most szó. Nem hülyék.
14.
14.
Necreon
#11: Jaj, szerinted a FB szerint mi a hardcore? Ami két fokkal komolyabb mint a Farmville? Ne innen számíts a következő nagy klasszikusra, ha nem akarsz nagyot koppanni :).
13.
13.
Necreon
#3: Ezt úgy fogják idézni évtizedekkel később mint Churchill vagy Washington szavait a világháború kapcsán.
12.
12.
#11: Persze ettől függetlenül őszintén remélem, hogy bukik a dolog. Rohadtul elegem van már abból, hogy az élet minden területére be akarnak törni. Menjenek a francba.
11.
11.
Olvassatok már, a cikk szerint ez pont hogy a hardcore rétegnek szól majd, a casual szaroknak marad a Facebook. Szerintem nem kéne az egész kínálatot előre leírni.
9.
9.
Neo1989
"az elkötelezett játékosoknak szánnak. Egy Steamre emlékeztető programról lesz szó, komolyabb címekkel."

Amit ők videojátéknak neveznek az (finoman szólva) semmit se ér. Olyan komoly címeik meg mint pl az UC, Forza v a DOOM soha nem lesznek. Ez megint akkora bukta lesz mint a mail címes húzásuk azt se használta senki.
AAA címeken szocializálódott játékosok hozzá se fognak nyúlni ehhez az izéhez.
8.
8.
nevnelkul
"Az oldalnak 650 millió olyan felhasználója van, aki minden hónapban játszik rajta valamivel - tavaly ez a szám még csak 450 millió volt."

Körte és alma esete. Mint ebben a videóban: https://www.youtube.com/watch?v=i08CVkBxvBM
Ebben is arról beszél, hogy több nő játszik játékot. És aztán hamisan levonja a következtetést, hogy a szemét Sony és MS a konzoljait miért nem reklámozza ezen nőknek, hisz így egy hatalmas piactól esnek el.

Statisztikailag helyes, a következtetés nem is lehetne hibásabb.

Ha azt nézzük, igen játékos mind két réteg, játékosnak hívhatjuk azt, aki Candy Crush-sal játszik, és azt is, aki CoD-dal. A különbséget meg már nem is kell magyarázni. Olyan az, hogy a "minden evő" és vegetáriánus is eszik ételt, csak ugye a vegának nem fogod reklámozni/tukmálni a sült oldalast. Aki a Facebook-on játszik, az alapvetően azon az oldalon van, kvázi az neki az internet, a Facebook lett a modern kor Passziánsza az irodában. Ennyi. Lehet ott gyönyörű számokat írni, hogy x csillió-trillió játékos van, csak ők ott akarnak játszani, és bent az irodában. Aki BF-el akar játszani, az meg már azzal játszik.
7.
7.
nevnelkul
#4: "a casual címeket is elfelejthetjük (azok maradnak az oldalon belül), helyettük a hardcore címeket erőltetik, mint a Steamen és konzolokon"
6.
6.
br1Koo
A steam a játékvilág facebookja, ami annyit jelent hogy esélytelen megverni, mert senki nem akar mást használni, még ha az ténylegesen facebook is... És ez így van jól
5.
5.
br1Koo
A steam a játékvilág facebookja, ami annyit jelent hogy esélytelen megverni, mert senki nem akar mást használni, még ha az ténylegesen facebook is... És ez így van jól
4.
4.
coderman
Mar hogy lenne ez a steam konkurenciaja? Ezen csak a facebookos baromsagokat lehet jaccani, mint farmville meg ezek a casual szarok.
3.
3.
Fooxfire
Steam egyetlen konkurenciája a barátnő. Ha azt megadná nekem végre a facebook akkor oké. De ez... miez...
1.
1.
FuRiONight
Kel ez, mint egy falat kenyér..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...