A Bethesda jóvoltából két percen át nézhetünk bele a Quake Champions játékmenetébe. A shooter még finomításra szorul, de ettől függetlenül piszok hangulatos, és végletekig old-school.
És végre itt van a Quake Champions sallangoktól mentes gameplay bemutatója, melyben a múlt héten megismert "transzhumán punk", Anarki aprítja fel a Blood Covenant talpnyalóit őrült sebességgel. Fontos tudni, hogy az alábbi verzió még köszönőviszonyban sincs a véglegessel, tehát a grafika és a játékmenet is javulni fog idővel.
A zárt bétateszt április 6-án indul, még nem késő regisztrálni rá az alábbi oldalon.
De ha single, akkor univerzum építés lenne a helyes út. (Ahogy a Wolf-ban is tették a New Order-rel) Amúgy a Q4ben is a gépek "városában" voltunk, nem pedig otthon. Csak az egész olyan volt mint egy gyár. Én ezen változtatnék pár designe elemmel. Pl. acél katedrálisok stb... egy kreativ csoporttal lehetne ezen agyalni.
Persze nagyon hasonló a játékmenet a Doom és a Quake között. Hentelős fps mindkettő, ráadásul nagyon magukon viselik az Id csapat védjegyeit. De csak a mechanikat nézve a Wolfenstein is ilyen mégis más teljesen.
Az új Quake lehetett volna egy sötét gótikus horror fps is amiben nem a pokol kapuja nyílik meg hanem a stroggok háborúznak az emberekkel. Mechanikus fél organikus fél robot punk szerű gyilkoló gépek városában ahol a káosz uralkodik és sötétség. Mind vizuális,mind történet terén ebből kilehetne hozni valami újat, aminek a játékmechanikát leszámítva semmi köze a Doomhoz.
A Quake első része mondhatni Lovecraft-i elemekkel operált és utána a Q3 dolgozta tovább ezt a stílust bár ott már vesztett a sötétségéből. A Quake 2 inkább lett robotikus-sci-fi-s, és ezt a vonalat a negyedik rész vitte tovább. Szóval nem olyan egyértelmű melyikre tekintünk úgy mint A Quake hangulat. Színek terén pedig az első két rész volt egységesebb a sötét barna, fekete, szürke és sárga árnyalatokkal. A harmadik rész már jóval színesebb volt, míg a negyedik rész ilyen téren egyikre sem hasonlított a sok kék és zöld árnyalatokkal. Ezek a részletek erősen befolyásolják a hangulatot.
Az új rész kicsit mindegyikből merít, de főleg a harmadikból. Szerintem ha készült volna egy single rész a játékhoz az tudott volna egyedi lenni a Doom mellett is. De más piacra akarnak ráfeküdni, és ez érződik az alapból ingyenes - üzleti modellen is.
Abban viszont egyetértek hogy jó lenne egy single kampány az új részbe, de a multit még fontosabbnak tartom. Mert nagyon gyenge az arena shooter piac amennyiben nem ragadott magával az a pár cím ami most életben tartja a műfajt. Az OW is egy nagyon profin megcsinált játék, de nekem túl gyerekes a világa.
Az utolsó multi játék amit élveztem az a L4D volt. Remélem az új Quake-el is eltudok majd tölteni annyi időt mint amennyit annó a harmadik résszel töltöttem, és akkor már boldog leszek.
Miután a Quake 4 eléggé nagyot bukott átkellett gondolniuk milyen irányba menjenek tovább. Hát elég sok ideig tartott. De nekem úgy tűnik jó döntéseket hoztak, mert visszatértek a multiplayerhez ami fontos a mai Esport központú gamer világban, hogy a saját műfajának megteremtője is megmutassa mit tud. (Reméljük nagyobb sikerrel mint ahogy az a Blizzardnak sikerül a Heroes of the Storm-mal) Másodrészt designe terén is visszatértek ahhoz a stílushoz ami különlegessé tette a címet.
Még így is sok helyen elhasalhat a játék, de én nagyon bízom benne.
De azért ezt a játékbeli sebességet dicséret illeti.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.