Május elején jelentettük, hogy a Sony az év elején 915 ezer eladott PlayStation VR-t erősített meg. A Sony Interactive Entertainment hivatalos tájékoztatása szerint az elmúlt három hónap alatt további 85 ezer egységet sikerült értékesíteniük, így a Sony saját VR-headsetje elérte a bűvös egymilliós álomhatárt, míg a HTC Vive-ból tavaly nagyjából 420 ezer, az Oculus Riftből pedig 243 ezer darab találhatott gazdára. A becslések szerint az idei esztendőben ezek a számok 556 ezerrel és 346 ezerrel emelkedhetnek.
Természetesen a Sony szeretné még tovább emelni az eladott egységek számát, mert ahogy a Sony Interactive Entertainment America elnöke, Shawn Layden a The Verge-nek elmondta, a 60 millió eladott PlayStation 4 mellett "csak" 1 millió PSVR-t adtak el, tehát bőven van hova fejlődni. De mint mondta, miután orvosolták a headset legtöbb komolyabb hibáját, szerinte idén egyértelmű növekedést érnek majd el. Ebben egyébként a játékok is közreműködhetnek, az év elején megjelent Resident Evil VII, a Statik vagy a nemrég boltokba került Fairpoint után hamarosan érkezik a második hullám, ami ismét ösztönzőleg hathat majd az eladásokra.
Hozzátette, még mindig tanulják ezt az új területet, így folyamatosan figyelik, milyen visszajelzések érkeznek a vásárlóktól, ugyanis nehéz előre meghatározni, mi lesz a nyerő. Az viszont már jól látszik, hogy a legtöbben a kisebb, könnyebb és kábel nélküli megoldást várják, de egyelőre bizonytalan, mit hoz 2018 vagy 2019 a VR-nak.
Ennek ellenére tényleg van ok a bizakodásra, hiszen a SuperData felmérése szerint közel 2,6 millió darabot adhatnak el idén a PlayStation VR-ból.
Layden azt is elárulta, hogy a játékosok nagyjából 50 ezer évet töltenek minden héten a PlayStation Networkön. Emellett az is kiderült, hogy jelenleg minden ötödik megvásárolt PlayStation 4 PS4 Pro, bár azt még mindig titkolja a Sony, pontosan hol tartanak most a Pro eladásai.
Ebből a szempontból számomra a VR nem 1 hanem kb 3 szintlépés a klasszikus TV+konzol vagy bill/egér+moncsi játékélményhez képest.
1.PSVR-en a beállítások között van egy olyan rész ahol a két szem pupilla távolságát lehet beállítani. Ez sokaknak nem ismert, lényegesen javít(hat) az élességen. Természetesen a felbontás/pixelszám adott, az valóban annyi amennyi, de a legtöbb panasz a "homályosság"ról a helytelen beállításokból adódik.
2. Ha tracking lost volt akkor ott valami más gond van, mi nem tapasztalunk ilyet. Érdemes a kamerát esetleg máshova helyezni, de kb sajnos vagy 100 oka lehet miért történik ez. (Általában kamera gond)
3. MOVE-ot nem nagyon használunk, csak a Job simulatorban és a Tumble-ban, ott nincs gond vele.
Valóban kényelmesebb lenne, de számomra a VR eszközök legnagyobb hátránya pont a kényelmetlenség. Melegban gyorsan beleizzadsz és a legnagyobb probléma a kábelezés ami nagyon zavaró egy nem statikus játékban.
Várd meg a következőt. Én is azt teszem. Adig meg simán megteszi a mostani is! :D
Amikor feltalálta Graham Bell a telefont, szerintetek szuper hangminősége volt és minden háztartása "lett egy" másnapra? Nézzétek meg, 150 év kellett a kiteljesedéshez...
Vagy Edison... másnap már elindult az elektromos fűtés, vagy töltötték a Li-po aksikat? Nem, mert egy technológiához idő kell.
De kellenek emberek, akik megvásárolják és véleményt alkotnak, csak úgy lehet előre jutni. Ha senki nem csatlakozik az ótvar első telefonokhoz, akkor ma még mindig táviratokat küldözgetnénk. Tessék elgondolkodni.
"-homályos, kis felbontás?
Persze, aki erre gyúr nyilván észreveszi. Csak az a helyzet hogy a JÁTÉKÉLMÉNY miatt qrvára leszarja az ember...
Aki a felbontásra megy, ajánlom neki hogy fáradjon ki a kertbe és nézelődjön, ott aztán ultrahyperHD-ben élvezheti a 3D-t."
a gép képe borzasztó homályos, nem hiszem el, hogy csak engem zavar, nem azért add ki az ember százezreket, hogy időt utazzon.
És mi volt a gondom a gépekkel (minddel, nem csak PSVR, hogy Duken kolléga megnyugodjon):
1. A grafika gyenge, szerintem mindegyik gépen, nem jó minőségű a kép. És egy VR eszköznél ez igenis zavaró. Mivel szemüveges vagyok (nem is gyengén), tudom milyen szemüveg nélkül lenni, és nekem használat közben végig ilyen érzésem volt.
2. a PSVR folyton kizökkent, nem követte rendesen a fejem, állandóan újra kellet töltenie.
3. Maga a MOVE szerintem sosem működött jól, nem volt pontos, és ezzel eladni egy mai gépet röhej. Nem értem miért nem lett kifejlesztve valami új cumó. A VIVE ezerszer jobban működik.
De hogy legyen pozitívum is, a PSVR sokkal kényelmesebb, mint két társa. A mobilos szír-szarokat nem is érdeme idevenni, az szimpla parasztvakítás.
1. Rocket League
RL VR sityóba? Hülyeség?
Lehet, de mostanában úgy nyomom. Asszonypajtival gyakran nyomunk pár meccset split screenen és gondoltam kipróbálom sityóval.
Simán lehet úgy kalibrálni hogy az én "splitemet" fullban látom, a sisakban és kb olyan mintha a tizedik sorban ülnék egy multiplexben.
Naná 2D és gyengébb a felbontás, de amióta használom már csómó gólt lőttem aerial-al is. Egyszerűen jobban "érzed" a lasztit.
2.Elite Dangerous és más VIVE-s játékok PC-n.
Naja, nem vagyok egy hacker guru, de izgatta a fantáziámat amikor olvastam, hogy a PSVR-t simán lehet használni PC-vel is.
Nekiestem és kipróbáltam.
Az a helyzet hogy ha kicsit több türelmem lenne hozzá simán lenne egy emulált vive szettem otthon...
Sajnos nincs időm/érzékem ehhez de működik a dolog.
Ami probléma:
A fej trackinget csak giroszkóppal érzékel, ez nem mindig pontos. (Van rá megoldás de nem volt kedvem tovább nyüglődni)
A controllert bonyolult felismertetni vele.
Akinek van hozzá affinitása simán csinálhat magának olcsósított PC-s VR szettet.
És igen, van akinek meghatározó. Van akinek nem. Ezért szép a világ, majd aki olvassa eldönti kinek ad a véleményére, kinek nem. (Beleértve az "egész internetet és a szakértőket" is :D)
A vérpisti kifejezés azokat illeti akik úgy fikázzák a technológiát hogy fogalmuk sincs róla. Ez a szám PSVR esetében ijesztően magas. (sajnálom ha magadra vetted, erről sajnos nem tehetek)
" Meg hát miért lenne homályos, hát végül is megmondtad, hogy nem az."
Nem mondtam ilyet, ez a kijelentésed több a csúsztatásnál, épp az ellenkezőjét mondtam, de idemásolom hogy ne kelljen visszapörgetned:
"-homályos, kis felbontás?
Persze, aki erre gyúr nyilván észreveszi."
Switch-em nekem sincs, valószínüleg nem is lesz, mert (a PSVR-el ellentétben) egyelőre gyenge választásnak tűnik. Itt VALÓBAN létező probléma a játékfelhozatal hiánya, és amúgy is gyenge konzolnak tartom amit egyelőre nem ment elég exclusive Nintendo cím, ahogy ezt az előző generációval tette.
Szerencsére a Zelda az 5 éves WiiU-mon is remekül eldöcög...
Ennek tudatában is azt mondom, amit mindig is mondtam, hogy a PSVR egy meglepően jó kis játék. ;)
Simán benyaltam a szokásos dumákat: felbontás szar, nincs rá gamma, ha van akkor szar, ha mégis jó akkor rövid blablabla.
Később rájöttem, hogy a fanyalgók 90%-a max a google cardboardon fejlesztette magát 1 óra alatt VR szakértővé. (vagy ahogy előttem szóló mondta Pattanásos Vér Pistike zsíros fejére nyomtak egyet a PlayIt-en lol)
Az a helyzet hogy nálunk 90%-ban a PSVR pörög, de mint az állat.
( maradék 10% is azért van, mert a Zeldát még nem toltam végig és ugye a napi World of Tanks és Playerunknows BG-t is le kell nyomni valamikor :D)
-homályos, kis felbontás?
Persze, aki erre gyúr nyilván észreveszi. Csak az a helyzet hogy a JÁTÉKÉLMÉNY miatt qrvára leszarja az ember...
Aki a felbontásra megy, ajánlom neki hogy fáradjon ki a kertbe és nézelődjön, ott aztán ultrahyperHD-ben élvezheti a 3D-t.
motion sickness?
-Na az NINCS, a család/haverok közül két emberkének volt de sumán megszokták.
-nincs/kevés a játék?
De van. Méghozzá annyi, hogy sajnos kevés az időnk hogy mindennel játszunk.
És NEM a Resi7 az egyetlen, sőt sztem a gyengébb eresztésből való. Nyilván nincs gond vele, sokat ad a játékélményhez a VR, de sajnos rövid. Én 27h alatt végeztem vele, pedig nagyon alaposan végigtoltam mind2 befejezéssel.
Ami gyakran pörög nálunk:
RIGS
Dirt Rally, (kormány+sisak über) sajnos a Driveclub VR gyenge lett.
Eagle Flight
Eve: Valkyre
Battlezone (über coop élmény)
Farpoint (ezek után nem nagyon van kedvem monitoron fps-t játszani, inkább megvárom a következő VR FPS-t, addig multizunk ezzel :D)
REZ
Thumper
Tumble VR (óriási cucc)
írhatnék még csomót ami rövidebb, de imádjuk (Mervils, Robinson, Wayward Sky stb), de elég legyen ennyi.
Most a Star Trek Bridge Crew-t tervezzük, van pár ST fanatikus haver.
Összefoglalva ez egy hihetetlen előremutató technológia, szerintem ez a gaming jövője. Régóta nyomom az ipart (ZX spectrum/C64/NES óta szinte minden volt/van), de most érezhető hogy ez az irány a az igazi innováció.
Nyilván majd a következő vagy az utáni generációban forrja majd ki magát, de jelenleg is meghatározó lesz/lehet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.