A TruePlay nevet viseli a Microsoft anti-cheat megoldása, amit a fejlesztők a Universal Windows Platformra építkező játékaiknál alkalmazhatnak.
A Fall Creators Update részeként bemutatkozó TruePlay ismeri a legáltalánosabb csalásokat és támadási módszereket, így azokat eleve kiszűri, emellett pedig képes arra, hogy folyamatosan monitorozza a játékosokat, és riasztást küldjön a fejlesztőknek a gyanús esetekről.
Ez utóbbi adatvédelmi szempontból persze kényes téma, azonban a Microsoft igyekezte elejét venni a felháborodásnak. A TruePlayt kikapcsolhatják a játékosok, ez esetben persze a rendszer által védett játékok vagy játékmódok (a fejlesztők dönthetnek arról, hol vetik be a TruePlayt) elérhetetlenek lesznek számukra.
A TruePlay emellett csak a legkritikusabb esetekben továbbítja a fejlesztőknek az összegyűjtött adatokat, elvégre ha a játékos teljesítménye vagy viselkedése eltér az átlagtól, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy csal, elképzelhető, hogy csak ügyesebb a többieknél. A TruePlay csak akkor riasztja a fejlesztőket, ha valószínűsíthető, hogy cheat áll a dolog hátterében.
Aki pedig azt hiszi, hogy ez mennyire jó dolog, gondolkozzon picit. A Microsoftot nagyon nem érdekli a csalás témaköre, eddig se izgatta őket, ezután se fogja, ezt viszont mégis nagyon fontos volt kiadni, minden háborodás nélkül is. Vajon milyen funkciók futnak majd a háttérben ,amit sose lát az ember?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.