A Hellblade: Senua's Sacrifice-ban egy olyan kelta harcoslányt irányítunk, aki mentális betegségben szenved. A lineáris akció-kalandjáték elkészítéséhez nem vett igénybe külső segítséget a Ninja Theory, a stúdió felelt a kiadásért is. A csapat fejese, Tameem Antoniades a Venturebeatnek adott interjújában árulta el, hogy az üzleti modelljük végül sikeres lett, a játék már szinte behozta a fejlesztés költségeit.
A csapat arra számított, hogy az augusztusi premiert követő hat-kilenc hónapban érnek el arra a pontra, ahol most tartanak. Végül három hónap kellett ahhoz, hogy a Hellblade: Senua's Sacrifice nullszaldós legyen, innentől már profitot termel.
Ez a Ninja Theory első saját kiadású és fejlesztésű címe. A döntés lehetővé tette számukra, hogy az eladásokból befolyt összeg nagyobbik részét a stúdió tegye zsebre, nem pedig egy nagy kiadó. A self-publishing ráadásul egy csomó olyan ajtót megnyitott a csapat előtt, amire korábban nem volt példa.
Antoniades ostorozta az AAA-játékok kiadási modelljét is, ami szerinte nem kedvez a közepes méretű fejlesztőknek - mindent határidőkhöz kötnek, nem saját maguk irányítják a sorsukat. Az elmúlt években rengeteg jó stúdió tűnt el a süllyesztőben, mert egyszerűen nem tudják, hogy mi működik és mi nem a digitális korszakban.
A Ninja Theory hamarosan közzéteszi az eladási adatokat egy fejlesztői naplóban, amely bizonyára nagy segítség lesz más stúdióknak is, akik hasonló üzleti modellt szeretnének kialakítani.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.