A Star Wars: Battlefront II körüli botrány Belgiumban egészen a legmagasabb szintekig is eljutott, így ott már a politika is belefolyt az Electronic Arts mikrotranzakciós botrányába. A helyi szerencsejátékot felügyelő szervezet kezdeményezett is egy vizsgálatot, aminek eredményét ma közölték.
A vizsgálat szerint minden olyan lootbox-rendszer, ahol valódi pénzért vásárolhatunk kinyitható ládákat, és annak tartalma előre nem ismert, az bizony szerencsejátéknak minősül. A bejelentést követően Koen Geens igazságügyi miniszter nyilatkozott az ügyben és elmondta, a videojátékok és a szerencsejátékok egyfajta keveredése veszélyes a gyerekekre nézve, így biztosan mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy Belgiumban betiltsák őket. Később hozzátette, mindent eszközt megragadnak, hogy a tiltást az országon kívül, vagyis az Európai Unióban is érvényre juttassák.
A döntés természetesen nem csak a Star Wars: Battlefront második részét és az ahhoz hasonló modellt követő játékokat érintené. Többek között az Overwatch is beleesne a korlátozásba, attól függetlenül, hogy az ott elérhető rendszer csak kozmetikai kiegészítőket kínál.
A többi kommentre reagálva:
Én a Microsoft támogatását becsülöm az indie játékfejlesztők irányába.
Ha csak a Limbo-ra, vagy az Ori-ra gondolok már szimpatikusabb a Microsoft mint kiadó és támogató mint akármelyik nagynevű AAA gyáros.
Számomra ezek a játékok azért nagy kedvencek, mert a grafikai megvalósítás nem csupán egy falloszméregetésként szerepel bennük, hanem ténylegesen a programok stílusát, atmoszféráját hivatottak erősíteni, amellett hogy letisztult és átlátható képet teremtenek. Persze ezek nem a megszokott "sandbox paradicsomok", de véleményem szerint cudarul átesett a játékfejlesztés a ló túloldalára eme tekintetben.
Valahogy olyan érzésem van például egy Tomb Raider-t játsszva a sok kötelező tartalmat átnézve, mint amikor az elit szülők versenyeztetik a gyereküket, hogy melyik jár jobb iskolába/táborba/szabadidős elfoglaltságra, csak azért hogy ők maguk jobb színben tűnjenek fel. A gyerek/játék kurva mindegy, csak ők ne bukjanak meg a többi ember szemében, mert nekik már standard a divatot követni és azoknak megfelelni.
Valaki kinyit egy ládát, fizet 2,5€-t.
Kieshet 0,01€-t érő skin, de eshet 1620€-t érő is.
Mint egy kaparós sorsjegynél.
Ez bizony kőkemény szerencsejáték.
Season pass: Semmi baj nem lenne vele, ha egy Folytatás lenne, egy expansion Pack igazából, ami nem teszi értéktelenné az alap Játékot, hanem kiboviti azt. Egy plusz sztorival. De nem az alap kárára. Meg ne mapokat meg fegyvereket tartalmazzon. Az már genyó. Attól már akkor kevesebb az alap játék.
Én max igy tudnám elfogadni a dolgokat.
Nem is erre gondolok, hanem az ilyen "gonosz kiadótól lelépett" emberekből összeállt csapatoknál meg nem az ötletek , hanem a pénzhiány szokott a gond lenni. Indie stuff OK, és lehet hogy jó játék is lesz, de mai grafikai minőséget + tartalamas + jó játékot nem nagyon tudnak összehozni ilyen "összeállt" csapatok. Ott van a Titanfall, egyszerűen nem volt elég erőforrásuk "egyedül", úgyhogy nem is voltak sokáig függetlenek, mert úgy ma már tényleg csak "retro" grafikájú indie stuffokat lehet csinálni.
Aztán jön az EA az elképzeléseivel, amivel 2-3 folytatás után megöli az IP-t és feloszlatja a stúdiót. Így járt a Visceral is és még egy tucat másik stúdió, és valószínűleg erre a sorsra jut a BioWare is, talán még az évtized vége előtt. A csapat tagjai majd szétszóródnak más stúdióknál és talán egyik másik összefog és új stúdiót alapít, hogy megvalósítsák azokat az ötleteiket, amit az EA vállalati kultúráján belül nem tudtak keresztül nyomni. Lehet, hogy indie-ként, lehet, hogy egy másik kiadó "oltalmában".
Érdekes ez, kíváncsi vagyok mi fog történni ha ezt tényleg ennyire szigorúan fogják venni.
Ez egyszerűen nem igaz. Lehet egy deluxe , stb kiadás ennyi ( vagy drágább ) ahol van extra, vagy akár season pass, stb... de a sima kiadások 60 USD-be kerülnek.
USA-ban egy átlag PC játék akkoriban 39.99$ volt, majd felkúszott az inflációval 50$-re, végül jött az Activision és beárazta a CoD 2-től a játékait 60$-ra, magával húzva az egész ipart és végül az 1$=1€ megszüntetése miatt eljutottunk mára a 60€/80$-os játékokhoz és az ugyan ennyibe kerülő Season Pass-okhoz, amikbe direkt kivágott tartalmakat pakolnak bele.
39.99$ - 160$, szegény kiadók...
"had akarjon már keresni egy kiadó, ha százmilliókat kockáztat 1-1 játékkal " - akkor tessék. Kérlek vedd meg az összes dlc, skint bármit. Utald át nekik a fizetésed.
Azt miért nem számolod bele hogy vannak támogatóik, részvényesek, befektetők, hm? Az a kijelentésed, hogy nem drágulnak a játékok, vitatkozni fogok, mert 15-17 ezer már egy PC game. 2-3 éve 10.000 megált egy AAA game. Most akkor nem emelkedett?
Általam 2 éve követett CoD streamer (játék nem érdekelt, de olyan full kreténben tolta a dumát közben, hogy majd leestem a székről) is végleg abbahagyta tegnapelőtt, mivel a kompetítiv mód egyszerűen játszhatatlan, a loot rendszer meg olyan undorító módon lett megalkotva, hogy besokallt.
Pl. 50 pisztoly markolat skin van és több tucat emote amik csak a nevükben különböznek, de maga a mozdulat ugyanaz, mindezek azért, hogy felhígítsák a lootbox-ok tartalmát... Már leplezni se próbálják, hogy a játékosok megfejése az elsődleges, maga a játék béta állapotú az nem számít.
Persze lehet, hogy csak annyi lenne a megoldás, hogy nem kellene feleslegesen pénz kidobni reklámköltség címszó alatt arra, hogy a Doritos, a Mountain Dew vagy a Monster termékek fogyasztásával a nyitófülben vagy a zacskóban találhass kódokat, amivel dupla xpt kapsz egy óráig.
Az is gusztustalan amikor a játék megjelenése előtt már külön dlc-ben adnak el karaktereket. Értem azt is, hogy időbe tellik az alapjátékot cd-re nyomni, boltokba juttatni stbstb, de ha tudják előre, hogy a játék nem teljes akkor vagy ne adják el teljes áron, vagy várjanak még a kiadással.
Sokan azzal indokolják ezt, hogy a dlc-ben található dolgok extrák, de érdekes módon régen a játékokat pont az ilyen kis extrák miatt szerette az ember, mert érződött a fejlesztők felénk irányuló törődése, az hogy ők szeretnének egy felejthetetlen címmel versengeni a játékosok szívéért.
Manapság ez kőkemény bizniszbe csapott, ahol a játékok lélektelen, kötelezően divatnak megfelelő programok, ahol az egyediségnek kb nyoma sincs.
Eddig ez a hozzáállás csupán egy-két kiadó üzletmodellje volt(EA, UBI), de egyre több kiadó követi őket, olyan kiadók is akik pár éve még elképesztő játékokat adtak nekünk(gondolok itt például a Bethesdára).
Remélem ebből kurva nagy botrány lesz és több energiát, időt és pénzt adnak a fejlesztőknek is, mert szerintem sokuk ötletelése és fantáziája le van szorítva a marketing szörny súlya alatt, ami szerintem rohadt szomorú és siralmas.
El kellett volna olvasni a cikket.
"Minister of Justice wants to ban purchases in video games, if you do not know what exactly you are about with that purchase."
NEM konkrétan a mikrotanzakció ellen irányul a dolog, hanem az olyan vásárlás ellen ahol nem tudod mit kapsz a pénzedért. Ha olyan mikrotanzakció van egy játékban hogy teszem azt "10$ -> Unlock xy character" az tiszta helyzet, megér-e neked ennyit vagy sem. De egy lootbox-nál olyasmiért fizetsz ráadásul amiről nem is tudod micsoda.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.