Közel kilenc éve dolgozik már a Microsoftnál Helen Chiang, aki durván három éve a cégen belüli Minecraft-csapattal szorosan együttműködve végezte munkáját, így nem meglepő, hogy a redmondiak nemrég úgy döntöttek, őt nevezik ki a brigád élére. Chiang többek között ennek apropóján beszélgetett telefonon a PopSugar szerkesztőjével, Chelsea Hasslerrel, amikor szóba került, hogy még mindig elképesztően sikeres a Minecraft.
Mert amíg azon ámuldozunk, hogy a Fortnite vagy a PUBG milyen ütemben növeli játékosbázisát, addig a Minecraft ugyanúgy gyűjtögeti rajongóit. Chiang ugyanis elárulta, hogy a játékból minden platformot egybevéve eddig több mint 144 millió darabot adtak el, a tavaly decemberi hónap pedig kifejezetten jól sikerült, hiszen közel 74 millióan játszottak a játékkal, ami a Minecraft eddigi legjobb eredménye.
Ezek után kár lenne kétkedni a Microsoft 2014-es döntésében, amikor 2,5 milliárd dollárért vásárolták meg a játékot fejlesztő stúdiót.
A PC-n munkálkodó modder közösség gyártja le a tartalom kb 95%-át és ezért lenne lényeges beszélni róla, nem azért mert a PC fontosabb, hanem mert egy-egy cím mögött egy egész világ van aminek sokszor több a hírértéke mert ezerszer relevánsabb a játékosoknak, pláne annak aki nem is tudja mi ez a játék.
És mellékesen szerintem szomorú hogy a konzolokról mesterségesen visszatartják a közösség ilyen szintű alkotását a legtöbb esetben. De ennek ellenére ott is ugyanannak van hírértéke, igaz hogy így talán kevesebb hír érintheti (/érinthetné). Hogy miért? Mert ennyi meg ennyi játékosnak releváns dolog történik rajta.
Frissítik a minecraftot. Ez hírérték. Ezt meg azt bővítettek a minecrafton. Hírérték. Ching-chung-ot igazolták le hogy ezt az egészet vezesse. Csak az előbbi kettő után van hírértéke.
Valahogy a részenként megjelenő címeknél mindig kap figyelmet a tartalom, az új dolgok az előző részhez képest. A kiegészítők is kapnak ilyesfajta figyelmet. De még néha a DLC-k is. De például a minecraft már lassan nem is ugyanaz a játék a teszt óta (ha volt, nem emlékszem) és ennek ellenére csak az education kiadásra, a számokra és a platformokra szántak hírt.
Ez a gondolat a hír láttán jutott eszembe és most döbbenek rá hogy mennyire irreleváns dolgokat ontanak hírként ezek az oldalak. Mintha foci híreket olvasnék, melyik cég éppen kit igazolt le. Ha csak ennyire futja akkor az én vékleményem szerint még legalább 10 embert kéne bevenni szerkesztőnek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.