Már javában készül a 2015-ös Dying Light folytatása, a projekt vezető dizájnere, Tymon Smektala pedig a minap a Digital Foundrynak mesélt a második rész alakulásáról. Az interjú során Smektala elsődlegesen technikai oldalról közelítette meg a témát, így először a játék motorjáról ejtett néhány szót. A Dying Light 2 alatt ezúttal nem a Techland Chrome Engine-je fut majd, hanem annak egy módosított változata, melyet csupán C Engine néven emlegetnek.
"Mi a Techlandnél olyan nyílt világú, belsőnézetes játékokat szeretnénk készíteni, melyek gyönyörű környezetében könnyen el lehet veszni. Ehhez szükségünk volt egy új engine-re. Összeszedtük tehát a cégünk legnagyobb koponyáit, akik korábban a Chrome Engine-en dolgoztak és megmondtuk nekik: 'Hé srácok, ha a jövőben ilyen játékokat akarunk gyártani, akkor kéne egy olyan motor, amivel mindezt el tudjuk intézni' - ők pedig leszállították az erre tökéletes C Engine-t" - mesélte Smektala.
"Rendesen belenyúltunk a mesterséges intelligencia algoritmusaiba is, így azok sokkal komplexebbek lettek. Kidolgoztunk egy morálrendszert, ami szimulálja azt, hogy hogyan viselkedik egy-egy személy. Elég váratlan dolgok sülhetnek ki ebből."
"Tegyük fel például, hogy harcolsz egy emberrel, aki már nagyon a végét járja. Lehet, hogy ő rájön ilyenkor, hogy ezek lehetnek élete utolsó pillanatai, úgyhogy minden erejét bevetve küzd majd, hogy megmentse a bőrét. Egy másik esetben viszont lehet, hogy csak odahajítja majd a fegyverét és gyorsan eliszkol annak reményében, hogy hátha téged jobban érdekel majd a fegyver kilootolása, mint az ellenfél üldözése. Az ehhez hasonló dolgok teszik majd az harcot változatossá és kiszámíthatatlanná."
Szóba került a játék teljesítménye is. A Techland minden platformon a 60 fps-t szeretné megcélozni. Habár PC-n ez gyakorlatilag adott (illetve gépfüggő), konzolokon, főképp a sztenderd változatokon ez egészen más tészta.
"A mozgás természetessége az egyik legfontosabb dolog a Dying Lightban, hiszen ettől lesz gördülékeny a parkour" - tette hozzá a játék dizájnere. "Egy új animációs rendszert is kidolgoztunk, amellyel igazán könnyedén készíthetünk új mozdulatokat, ugyanis itt össze van kötve a karakterek összes animációja. A legkisebb mozgások és mimikák is egyszerre jelennek meg, melyekkel a pálya- és sztoritervezőink kedvük szerint szöszölhetnek. Igazán valósághű NPC-ket készíthetünk így."
A Dying Light 2-ben kivált hangsúlyt kap majd a történetvezetés is, amelyhez a Techland olyan írokat fogadott fel, akik például a The Witcher 3 Véres Báró-küldetéssorozatán is dolgoztak. Emellett itt dolgozik már Chris Avellone is, aki olyan játékokon szorgoskodott korábban, mint a Fallout: New Vegas, a Star Wars: Knights of the Old Republic II, vagy a Prey.
"Chris a fejlesztés kezdetétől velünk volt. Ő segített megteremteni a modern sötét kort - azt világot, amelyben a Dying Light 2 játszódik. Ez egy olyan korszak, ahol az egykor civilizált világ a sötét középkorhoz hasonló szörnyű helyzetbe csúszott vissza, amely remek kontrasztot ad a környezet modern látványvilágának. Chris segített megalkotni ezt a világot, annak szabályrendszerét, na meg persze a lakóit, akik különféle csoportokba verődve élnek a városban."
Szépen alakulgat tehát a Dying Light folytatása. Mi már alig várjuk, hogy kipróbáljuk a második részt is, amely az egyszemélyes móka mellett ezúttal is támogatja majd az akár négyfős kooperációt. Habár pontos dátumot még nem tudunk mondani, a tervek szerint a Dying Light 2 a jövő év folyamán jelenik meg valamikor Xbox One, PlayStation 4 és PC platformokon.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.