A Square és az Eidos Montréal jóvoltából most tíz percen keresztül nézhetjük az új Tomb Raidert mozgás közben. A gameplay videó Paititi városát mutatja be, amely Lara egyik kiindulópontja lesz a kalandozás során.
Újabb gameplay videó érkezett a rebootolt Tomb Raider-trilógia harmadik epizódjából. Ezúttal Paititi elveszett városába kalandozhatunk, amely központi helyszínként szolgál majd Lara dél-amerikai kalandjai során. Alkudozhatunk az itteni árusokkal, beszélhetünk a helyiekkel, akik mellékküldetésekkel várnak minket, valamint az éles szeműek egy-két Challenge Tombot is megtalálhatnak ezen a környéken.
A Shadow of the Tomb Raider szeptember 14-én érkezik PC-re, Xbox One-ra, valamint PlayStation 4-re.
Az adott játékmechanikát viszont számos elem tudja tovább fejleszteni, élethűbbé tenni.
Egy kalandjátéktól jó sztorit, rejtélyt és jó karaktereket vársz. Na, ezzel állt a Rise a földbe, se jó sztori, se jó karakterek, pláne a gonoszok, se érdemi rejtély nem volt. Az újítás, a nagyobb térbe tuszkolt fetch questeket meg be.phatják, ezek időhúzó, értelmetlen cuccok, nem minőségi játékidő.
Nagyon remélem, hogy a Shadow tanult ezekből, és abból, hogy jóval kevesebb példányt adtak el belőle, és felnő a TR franchise-hoz.
Ha egy széria fejlődik akkor is felhozzák neki hogy nem fejlődött eleget, mint a Batman esetén.
Azért a Rise of the tomb raider szerintem grafikában + animációkba sokat fejlődött mint az előző rész óta.
Persze nem a legszebb, de maga Lara mozgás animációja (bár nem első osztályú) korrekt, hozza amit kell.
De a játékosok le se sz*rj*k az animációkat.
Komolyan nem értem, itt pont az animációkról van éppen szó, hogy darabos, lassú, nem életszerű.
De itt komoly újításnak hozunk fel 2 dolgot? (4 rész alatt?)
A fő gond (1x már kifejtettem) hogy itt az NPC-k sok új animációt jelentettek, és valószínűleg nem volt arra pénzük hogy minden egyes szájmozgást egyenként csináljanak meg mint az UC-k esetén.
Nem csak emiatt fogyott kevesebb a Rise-ból, az embereket ez cseppet se érdekel, ha érdekelné akkor nem vennék meg ugyanazt a codot újra és újra és újra és újra.
Én még a fegyverhangokért aggódom, a 2013-asnál egész jók voltam, a Rise (kimaradt) de videók alapján nagyon rossznak tűnnek a hangok.
Egyébként most vettem észre hogy a grafikával az a gond hogy mintha egy picit rajzfilm szerű lenne.
De oké, játékmenet: ott van a grapple hook+kötél, ami által a játékmenet háromdimenzióssá vált, egy halom új lehetőség nyílt, sőt, a 4-ben már nagyon sok minden konkrétan erre épült. Az első három rész játékmenete leginkább fedezékalapú, zömében lineáris TPS volt, itt a nyitottabb terek és a kötél miatt egészen más lett a combat rész, egy kis lopakodással megspékelve. Gyökereiben változott.
Ezenfelül sokkal mélyebb, jobb, karakterorientáltabb sztorija van, mint az előző részeknek, kilépett a sima, szórakoztató kalandsztori kategóriából.
És be is fejezem az offolást, maradjunk inkább a cikknél.
Én azt hittem, az UC4 után Square-ék és eidosék az animációkon minimum dolgozni fognak, mert már az előző résznél is ordító volt a különbség Drake-hez képest, pedig ott volt előttük a minta. Erre ugyanazt látom, mint a Rise-nál és a 2013-asnál.
Azért nem véletlenül esett vissza nagyon durván a Rise eladása a 2013-as részhez képest.
De játékmechanikailag mit változott?
Ezt a hibát már az előző Tomb Raidernek is felhozták, ahol bár a szájmozgás rengeteget javult + a grafika is szebb lett de játékmechanikailag nem sokat változott, és ezt hibának fel is hozták neki.
Engem már a Rise-ban is pont az zavart, hogy ugráskor, mászáskor Lara ugyanazt az egy mozdulatot ismételgeti. A gond az, hogy láthatóan a Shadowban sem erőltették meg magukat, sőt, ezügyben szinte semmi nem változott.
UC4 kapcsán az arcmimikáról kár is beszélni, az egyértelmű, félelmetesen élethű, aztán ott van az animáción tárgyrombolás, lásd mondjuk az UC4 15. fejezetét Madagascar Cityben. Aztán az élő, mozgó környezet, ahol minden levél megrezdül körülötted, ha hozzáérsz, stb. Olyan apróságok, amelyektől életre kel az egész. Vagy az, hogy a cutscene összemosódik a játékkal. Stb. Ezen felül a sztori a 4. részre felnőtt, komoly történetté vált (önmagához képest persze).
Lara a 2013-as reboottal lépett nagyot, azt a részt imádom, mert egyedi, friss, és végre emberré teszi Larát. A gond az, hogy a Rise viszont egy hatalmas visszalépés volt. A sztori sokkal gyengébb lett a Rise-ban, az animációt meg hagyjuk, ráadásul az láthatóan a Shadowban sem változott szinte semmit 2013-hoz képest, pedig 5 év telt el. Öt év alatt semmit nem akartak hozzátenni. Rossz nézni ezt a darabos mozgást, komolyan.
Itt szerintem az lehetett a gond hogy az NPC-k miatt több szájmozgást kellett csinálni és a költségvetést pedig ezzel szembe nem növelték.
A grafika bár nem első osztályú de szép, Lara modelljét megint hatalmas gondossággal alkották meg.
De engem az zavar hogy (ez 6:50-nél vehető észre), a fáknak a levelei olyanok mintha betonból lennének kiöntve.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.