Tíz percig mozog a Shadow of the Tomb Raider

  • Írta: szlav
  • 2018. július 24.
  • Videó
Link másolása
A Square és az Eidos Montréal jóvoltából most tíz percen keresztül nézhetjük az új Tomb Raidert mozgás közben. A gameplay videó Paititi városát mutatja be, amely Lara egyik kiindulópontja lesz a kalandozás során.

Újabb gameplay videó érkezett a rebootolt Tomb Raider-trilógia harmadik epizódjából. Ezúttal Paititi elveszett városába kalandozhatunk, amely központi helyszínként szolgál majd Lara dél-amerikai kalandjai során. Alkudozhatunk az itteni árusokkal, beszélhetünk a helyiekkel, akik mellékküldetésekkel várnak minket, valamint az éles szeműek egy-két Challenge Tombot is megtalálhatnak ezen a környéken.

A Shadow of the Tomb Raider szeptember 14-én érkezik PC-re, Xbox One-ra, valamint PlayStation 4-re.

23.
23.
madSci
#21: Nem tudom, miért erőlteted a játékmechanikát az animációkról, technológiáról szóló beszélgetésben. Minden játéktíousnak megvannak a saját mechanikai alapjai, a Fifában labdát kergetsz, nem fogja megújítani a focit, a stratégiai játékban sem fogsz FPS-ben hentelni, az FPS-től sem vársz körökre osztott rpg-t.
Az adott játékmechanikát viszont számos elem tudja tovább fejleszteni, élethűbbé tenni.
Egy kalandjátéktól jó sztorit, rejtélyt és jó karaktereket vársz. Na, ezzel állt a Rise a földbe, se jó sztori, se jó karakterek, pláne a gonoszok, se érdemi rejtély nem volt. Az újítás, a nagyobb térbe tuszkolt fetch questeket meg be.phatják, ezek időhúzó, értelmetlen cuccok, nem minőségi játékidő.
Nagyon remélem, hogy a Shadow tanult ezekből, és abból, hogy jóval kevesebb példányt adtak el belőle, és felnő a TR franchise-hoz.
21.
21.
kastorhun
#18: De még mindig nem kaptam arra választ hogy az UC4 játékmechanikailag az első résztől az utolsóig szinte semmit se fejlődik.
Ha egy széria fejlődik akkor is felhozzák neki hogy nem fejlődött eleget, mint a Batman esetén.
Azért a Rise of the tomb raider szerintem grafikában + animációkba sokat fejlődött mint az előző rész óta.
Persze nem a legszebb, de maga Lara mozgás animációja (bár nem első osztályú) korrekt, hozza amit kell.
De a játékosok le se sz*rj*k az animációkat.
20.
20.
Szerintem tök érdekesnek néz ki. Én is az első részt szeretem jobban az eddigi kettő közül és ez a másodikra hasonlít, de még így is kihagyhatatlannak néz ki.
18.
18.
madSci
#17: Arról kezdődött a beszélgetés, hogy a TR-ben 5 év alatt szinte semmi előremozdulás nincs az animációk terén, ami ma kulcsfontosságú egy igényes játék esetén, erre feszegeted a felhozott Uncharted 4-et példaként, ami ebben pont szinte mindenki előtt járt, és példákat vársz a fejlődésre úgy, hogy az animáció nem ér. (És csak mondtam két markáns példát, nem akarom tovább offolni UC-el a topicot.)
Komolyan nem értem, itt pont az animációkról van éppen szó, hogy darabos, lassú, nem életszerű.
17.
17.
kastorhun
#16: Ami jó, azon tényleg nem kell sokat változtatni. De azért az képmutatás hogy felhozzuk egyes szériáknak azt hogy nem fejlődnek eleget, de az UC széria eset ezt elnézzük neki, mer mer szebb lett a játék. (animációk tekintetében is)
16.
16.
RangerFox
#12: Ami jó, azon minek kellene változtatni? A Far Cry sorozat a 3 óta ugyanaz kb, mégis szeretik a játékosok, mert jó az alapmechanika, azt már csak bővítgetik, szépítik. A rebootolt TR is nagyon jó alapokkal rendelkezett 2013-ban, minek változtassák meg gyökeresen? Az UC-vel ugyanez a helyzet, csak ott van észrevehető különbség az 1 és a 2 között, meg a nyílt területek behozása a 4-ben a 3 után. De ezek csak apróságok, az alapon nem változtattak.
15.
15.
delphijos
Nekem a Rise jatékmenetéből egyáltalán nem hiányzott volna a kraftolás. De én amúgy elégedett voltam vele. One x-en játszottam, számomra a grafika ok volt.
14.
14.
kastorhun
#13: Több folytatásban nem csak az animációk fejlődnek hanem mint játék is (még ha nem is sok mindenbe) változik. Ott van például az utolsó Batman, (atomerőmű hiányában nem volt módom kipróbálni) állítólag sokat fejlődött és finomodott a játék, grafikailag elképesztően néz de többen is hangot adtak annak a véleménynek hogy kifulladt.
De itt komoly újításnak hozunk fel 2 dolgot? (4 rész alatt?)
A fő gond (1x már kifejtettem) hogy itt az NPC-k sok új animációt jelentettek, és valószínűleg nem volt arra pénzük hogy minden egyes szájmozgást egyenként csináljanak meg mint az UC-k esetén.
Nem csak emiatt fogyott kevesebb a Rise-ból, az embereket ez cseppet se érdekel, ha érdekelné akkor nem vennék meg ugyanazt a codot újra és újra és újra és újra.
Én még a fegyverhangokért aggódom, a 2013-asnál egész jók voltam, a Rise (kimaradt) de videók alapján nagyon rossznak tűnnek a hangok.
Egyébként most vettem észre hogy a grafikával az a gond hogy mintha egy picit rajzfilm szerű lenne.
13.
13.
madSci
#12: Szerintem elég sokat hozzátesz a játékhoz. És nem csak a mozgásról beszéltem, hanem bárminek az animációjáról. Nem mindegy.
De oké, játékmenet: ott van a grapple hook+kötél, ami által a játékmenet háromdimenzióssá vált, egy halom új lehetőség nyílt, sőt, a 4-ben már nagyon sok minden konkrétan erre épült. Az első három rész játékmenete leginkább fedezékalapú, zömében lineáris TPS volt, itt a nyitottabb terek és a kötél miatt egészen más lett a combat rész, egy kis lopakodással megspékelve. Gyökereiben változott.
Ezenfelül sokkal mélyebb, jobb, karakterorientáltabb sztorija van, mint az előző részeknek, kilépett a sima, szórakoztató kalandsztori kategóriából.
És be is fejezem az offolást, maradjunk inkább a cikknél.
Én azt hittem, az UC4 után Square-ék és eidosék az animációkon minimum dolgozni fognak, mert már az előző résznél is ordító volt a különbség Drake-hez képest, pedig ott volt előttük a minta. Erre ugyanazt látom, mint a Rise-nál és a 2013-asnál.
Azért nem véletlenül esett vissza nagyon durván a Rise eladása a 2013-as részhez képest.
12.
12.
kastorhun
#11: Mondtam hogy az animáció nem ér, mivel az játékmechanikailag nem tesz semmit se a játékhoz.
De játékmechanikailag mit változott?
Ezt a hibát már az előző Tomb Raidernek is felhozták, ahol bár a szájmozgás rengeteget javult + a grafika is szebb lett de játékmechanikailag nem sokat változott, és ezt hibának fel is hozták neki.
11.
11.
madSci
#10: Rengeteget. Legfőképp az animáció fejlődött döbbenetes mértékben, ami sokkal gördülékenyebbé tette a játékmenetet, plusz ezernyi animációs opció van, egy ellenséget több tucatnyi animációval tudsz lenyomni, ugyanez igaz a mászásra, stb. A változatos animáció elképesztően élővé, átélhetővé teszi a játékot. Csak nagyon sok a meló vele.
Engem már a Rise-ban is pont az zavart, hogy ugráskor, mászáskor Lara ugyanazt az egy mozdulatot ismételgeti. A gond az, hogy láthatóan a Shadowban sem erőltették meg magukat, sőt, ezügyben szinte semmi nem változott.
UC4 kapcsán az arcmimikáról kár is beszélni, az egyértelmű, félelmetesen élethű, aztán ott van az animáción tárgyrombolás, lásd mondjuk az UC4 15. fejezetét Madagascar Cityben. Aztán az élő, mozgó környezet, ahol minden levél megrezdül körülötted, ha hozzáérsz, stb. Olyan apróságok, amelyektől életre kel az egész. Vagy az, hogy a cutscene összemosódik a játékkal. Stb. Ezen felül a sztori a 4. részre felnőtt, komoly történetté vált (önmagához képest persze).
Lara a 2013-as reboottal lépett nagyot, azt a részt imádom, mert egyedi, friss, és végre emberré teszi Larát. A gond az, hogy a Rise viszont egy hatalmas visszalépés volt. A sztori sokkal gyengébb lett a Rise-ban, az animációt meg hagyjuk, ráadásul az láthatóan a Shadowban sem változott szinte semmit 2013-hoz képest, pedig 5 év telt el. Öt év alatt semmit nem akartak hozzátenni. Rossz nézni ezt a darabos mozgást, komolyan.
10.
10.
kastorhun
#8: De mi az a sok minden?
9.
9.
kamgecam
#5: Majd az Uc4, TLoU 2 összehasonlítás lesz érdekes. Büntetni fog.
8.
8.
kamgecam
#5: ööö... kurva sokat. Egyébként nekem bejön ez a TR a setting miatt de attól még egy az egyben Rise reskin az egész. Amive semmi bajom ha a sztori és a környezet változatos lesz.
7.
7.
kastorhun
#6: Én úgy tudom hogy az utolsó Uncharted 4 egyik hibája hogy hiába nagyok és szépek a terek ha nem lehet rajtuk semmit se csinálni az égvilágon, az arcmimika és a mozgás fejlődése pedig alap egy folytatásnál.
Itt szerintem az lehetett a gond hogy az NPC-k miatt több szájmozgást kellett csinálni és a költségvetést pedig ezzel szembe nem növelték.
A grafika bár nem első osztályú de szép, Lara modelljét megint hatalmas gondossággal alkották meg.
De engem az zavar hogy (ez 6:50-nél vehető észre), a fáknak a levelei olyanok mintha betonból lennének kiöntve.
6.
6.
Macifasz
#5: Az alap játékmechanika ott se változott ez tény...de a mozgás, az arcmimika, a környezettel való interakció részről-részre mindig fejlődött. Nos, ez erről a Tomb Raider előzmény trilógiáról nem igazán mondható el. A grafika ugyan javult picit, de az arcmimika az pl. tényleg nagyon gyenge és élettelen így 2018-ban. És nem csak a gameplay, hanem a cinematic videókban is. Persze ha csak ennyi lesz vele a baj, magasról tenni fogok rá. :-D
5.
5.
kastorhun
#3: Ott az Uncharted, szinte mindenki imádja, de 4. része mennyit is változott az első részéhez képest?
4.
4.
RangerFox
#3: azért tettek be új dolgokat, a kötélen ereszkedés meg a nagyobb vízalatti helyekkel. A mozgás meg a karakterek kidolgozottsága tényleg hagy némi kívánni valót maga után, de jónak ígérkezik.
1.
1.
Macifasz
Jóóóó lesz ez. :-) Külön öröm számomra, hogy már a hó elején beszereztem PC-re a Green Man Gaming oldalról a Croft Editiont (ez tartalmazza a Season Pass-t) mindössze 20 ropiért. :-) A dobozos változatból asszem az alap 18, így ez simán jó üzlet volt. :-)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...