A GamesIndustry összefoglalója szerint a PlayStation VR 2016 októberi rajtja igazán jól sikerült, olyannyira, hogy az első pár hónap alatt 915 ezer példányt szállítottak le a PlayStation 4 VR-kiegészítőjéből. Ami utána jött, az azonban már korántsem volt ilyen sikerrel teli időszak. Az eladások szinte teljesen lelassultak, és úgy nézett ki, hogy ki is fújt a jelen generációs VR-megoldása a Sonynak.
Az újabb lendületet a PlayStation VR Starter Pack árának komoly mértékű csökkentése hozta el. A korábbi 399 eurós ár helyett már 299 euróért hozzá lehet jutni a szemüveg mellett a PlayStation Camera V2-höz, illetve egy PlayStation VR Worlds letöltési kódhoz is, így hivatalosan is ez lett a legolcsóbb felső kategóriás VR-megoldás a piacon.
Ugyanígy a hardveres eladások mellett a szoftveres értékesítésre sem lehet mostanra már panasz; a VR-eszköz megjelenése óta közel 340 játék jelent meg a kiegészítőre, melyekből összesen 21,9 millió példányt adtak el. Az eladásokat toronymagasan vezeti a The Elder Scrolls V: Skyrim VR. A top 10-es lista az alábbiak szerint alakul:
- The Elder Scrolls V: Skyrim VR
- PlayStation VR Worlds
- Rec Room
- Resident Evil 7
- The Playroom VR
- Job Simulator
- Until Dawn: Rush of Blood
- Batman: Arkham VR
- Farpoint
- Superhot VR
A VR sikerével és terjedésével kapcsolatban egyébként mérvadó lehet Todd Howard nyilatkozata - melyről mi az alábbi cikkünkben írtunk -, aki szerint hiába a kisebb-nagyobb sikerek a VR-játékok és -eszközök eladásai kapcsán, az igazán nagy durranásra csak a harmadik generáció során számíthatunk. Arról azonban, hogy egyáltalán mikor lépünk át a második generációba, pontosabb információkat nem közölt, de meglepő lenne, ha az idei E3 során beharangozott Bethesda-játékok közül ne kacsingatna több is a következő generációs VR-eszközök irányába.
Az újdonság ereje hamar lelohadt nálam (ahogy nála is) egy jó kis "toys gadget" semmi több, ha valakinek van rá esélye az próbálja ki de én pénzt nem adnék érte az biztos pláne nem annyit amennyiért árulják.
Nekem személy szerint egyik vr szemüveg sem jön be.Vagyis próbaképpen élveztem,de folyamatos játékra nekem nem való egyik sem.Idegesíti a fejem,idegesíti a szemem és az agyam is.Egyébként csakis belső nézetes cuccnál éreztem a kiteljesedését.
ennyi, nem tudok mast mondani.
Engem ez a VR dolog mindig is erdekelt. Mar joval a Forte VFX1 elotti idokben is voltak ez iranyu kiserletek, akkor meg maga a vitualis ter is annyibol allt hogy volt egy haz, texturak nelkul, siman a kiszinezett drozvazas modell, es abban jarkalhattal. Legalabbis ilyen demora emlekszem. Akkor ez meg utopia volt.
Ha emlekszetek ra, nem egy vitam volt itt FUTSZI-val, nyomta hogy a VR igy, VR ugy, en meg kontraztam ra, hogy hol vannak a AAA cimek? Aztan most ramjott valami, vettem PSVR-t, AIM kontrollert.
Voltam tavaly nyaron Pesten egy urkutatasi kiallitason, ott lehetett kiprobalni egy HTC VIVE szeru VR szemuveget (kabel nelkuli volt, szoval nem tudom pontosan mi volt), pisztoly szeru iranyito volt es mint a szemuvegbol, mint a pisztolybol palcikak alltak ki a vegukon feher golyoval. Ezt figyelte a rendszer. KB egy 8x8-as negyzetben szabadon lehetett mozogni. 4 jatek kozul, termeszetesen az ejszakai zombisat valasztottam. Nos kb 3-4 percig birtam a rohamot (video is van rola), de abban a 3-4 percben olyan intenziv elmeny zudult ram, hogy, hat, nem tudon igy tv-n jatszva valaha is elveztem es feltem (nem) ennyire jatek alatt. Ott jottem ra hogy nekem KELL meg ilyen elmeny. Most ott tartok hogy elottem van a teljes Resident Evil 7 (hulye lennek siman TV-n jatszani, ez egesz mas, sokkal tobb-jobb!). Elkezdtem az Arizona Sunshine-t, ott a Farpoint, a Resistence, Detached, Adr1ft, Solus Project, stb. Jon a Firewall Zero Hour, Ace Combat 7 (VR uzemmod kizarolag PSVR ha jol tudom). Szoval van mivel jatszanom. Higyjetek el! Es megerte, nekem meg. Akarmilyen hihetetlen is. Teljesen mas elmeny.
A másik dolog meg azért erősen véleményes, mivel nem mondom azt hogy neki kell esni valakinek aki védi, de azért kijelenthető, hogy egyik szemüveg sem egy világmegváltó dolog, mindegyik szemüvegnek van jó és rossz oldala, de határozottan jónak én személy szerint egyiket sem nevezném. HTC-nél nekem tetszik a mozgásérzékelő része, ellenben piszok kényelmetlen, egy zsinór rengeteg az egész, nem kelti bolti termék érzetét, inkább devkit. Ocolus amolyan köztes szerintem, csak a megfelelő gép miatt az ára nem a legkedvezőbb. PSVR messze a legkényelmesebb és olcsóbb (persze ha van ps otthon, de azon túl is kedvező), van valami dizájn érzett is rajta, ellenben a kép "számomra" nagyon behatárolt, zajos, és gyenge minőségű + a move szerintem megjelenéskor sem volt egy jó termék, a HTC cuccával össze nem hasonlítható érzékelés terén. Kb. ez a saját véleményem, de szerintem nagy részt másoké is. Szoktam nézni, és el is ismerem, hogy ps-en van rá érkező játék, de azért be kell látni, hogy ezek többsége inkább gagyi/techdemo vagy szimplán nem is igényli a vr támogatást, csak belerakják, hogy azért legyen már benne alapon.
Vagyis én még mindig kiállok az mellet, hogy - sokszor tényleg primitív formában -ezeknek a hozzászólásoknak azért van alapja. Ahogy a másiknak is, de azért az egy jóval megalapozatlanabb dolog, mert honnan tudnám, hogy használt-e már vr szemüveget az illető, ellenben ezek azért valamilyen formában tények.
Amúgy meg az MS nem akart VR szemüveget fejleszteni, egy egységes új API-ról van csak szó.
Sajnos temetve lesz mint anno a 3D technologia a tvknél. Így látom most.De talán nem is baj,mert mint ahogy leírtad ez ebben a formában normális távlatokban élvezhetetlen.
Ha lenne egy olyan vr cikk/hír, ahol nem jelenne meg mindig egy ilyen kategóriájú kommentelő, az maga lenne a csoda
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.