A Valve nagyon régóta viszi a linuxos játékosok zászlóját, a cég hosszútávú eltökélt szándéka, hogy ezt a platformot is elsőrendű gaming operációs rendszerré emelje. Ezt szolgálta korábban a SteamOS próbálkozás is, és ezt célozza az új, egyelőre bétás megoldás is: a Steam for Linux és a Steam Play egy új kompatibilitási réteget kap, amellyel a nem portolt Windows-játékok módosítás nélkül futnak majd Linuxon.
Az új projekt két évvel ezelőtt indult, azzal a céllal, hogy a hatalmas Steam-katalógust elérhetővé tegye Linuxon. Ez sok ezer olyan címet jelent, amelyek fejlesztése már régen, akár egy évtizede lejárt, a kiadó pedig nem költ arra, hogy portolja a játékot Linuxra. A fejlesztés neve Proton, a gyakorlatban ez a jól ismert Wine kompatibilitási réteg módosított, finomított, más kompatibilitási eszközökkel integrált változata, amely a várakozások szerint sokkal jobb élményt nyújt, mint a nyers eredeti.
Érdekelnek a megoldás további részletei? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Nem tudom hogy te mennyire látod át, mert leírás alapján nem derült ki hogy pontosan hogy mükszik, de én mindig is úgy képzeltem el hogy az utasításokat azonnal interpretálja vulkan-ban és a kifényezetlen részeket (d3dcompiler) a DirectX-el oldja meg.
Lehetne ez úgy is hogy a DirectX-el együtt kell dolgoznia, viszont továbbra is olyan összehasonlítani mint a GCC-t és a CLANG-ot. 2 fordító, ugyanarra jók és mind a kettőnek van "overheadje" compile-olásnál. Csak az a lényeg hogy ki optimalizálja jobban. Nekem az a tézisem hogy lehetséges az 1:1 ebben az esetben is, csak legyen jól megírva a program.
Yeah, nem tudom akkoriban pont mit mondtam. Valszeg arra céloztam hogy nem annyira bloatos, és HA még mellé normális platformként is van támogatva.Szerintem ez továbbra is igaznak tekinthető.
Ez simán lehetetlen. A DXVK mint transzlációs réteg mindig overhead-ként fog jelentkezni teljesítményben a natív futtatáshoz képest, a kérdés csak az, hogy mennyire. Néhány tesztet megnézve (Rise of the Tomb Raider, Ark, Project Cars, World of Warcraft) a DXVK átlagosan 60-80%-os teljesítményt nyújt natív Windows-hoz képest, ami mindenképp figyelemre méltó, csak jó messze van az 1:1-től.
Ne ess abba a hibába mint anno a SteamOS-nél. Ott is bevizionáltad, hogy még jobban fognak futni a játékok, mint Windows-on, aztán látod mekkora pofára esés lett a vége.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.