Bezárja kapuit a Telltale Games

  • Írta: Shifty
  • 2018. szeptember 22.
  • Gyászhír
Link másolása
A tegnap késő esti pletykák után a Telltale Games hivatalosan is megerősítette, hogy hamarosan bezár a stúdió. A közlemény szerint nehéz éven vannak túl, és sajnos nem tudták leküzdeni az anyagi akadályokat.

Tegnap késő este robbant a hír, miszerint a Telltale Games a közel 250 fős csapatából 225 embert elbocsátott, a megmaradt 25 fejlesztő pedig csak addig marad, amíg a stúdió a még fennálló kötelezettségeit nem teljesíti. Hogy ez pontosan mit takar, azt egyelőre elég nagy kérdőjel övezi. Egyes források szerint a The Walking Dead utolsó évadát még befejezik, de arról is lehetett hallani, hogy féltávnál lelövik a projektet. Az viszont már biztos, hogy a Stranger Things és a The Wolf Among of Us második évada nem fog elkészülni. Ahogy terjedt az ügy híre, úgy érkeztek a különböző forrásokból az információk, így a Telltale Games később saját Twitter-oldalán erősítette meg a részleteket.

Ebben elismerték a létszám-leépítést, továbbá Pete Hawley, a cég vezetője azt is megerősítette, hogy a 25 megmaradt fejlesztő csak egy átmeneti állapot, vagyis záros határidőn belül biztosan bezár a stúdió, ugyanis a pénzügyi gondjaikat nem fogják tudni már megoldani. Azt viszont nem részletezte, hogy ők milyen kötelezettségeket fognak még teljesíteni, de ígérik, a következő napokban és hetekben mindenről részletesen tájékoztatni fogják a rajongókat.

30.
30.
Juha
#29: Csak jelezném, hogy egy cég általában nem egyik napról a másikra megy tönkre, bőven vannak előjelek, és szerintem itt már külsősök is előre látták, hogy ez lesz. Lehet pont egy másik stúdió hoppolta el tőlük a "világ legjobb hegesztőit", és ezért döntöttek a bezárás mellett.
Még (ismétlem, MÉG) Magyarhonban is ha hiányszakmában dolgozol (a programozó, grafikus az, de méginkább a hegesztő), és jól végzed a munkád, nem szólsz be nagyon senkinek politikailag, akkor valószínűleg még te fogod kérni, hogy tekintsenek el a felmentési időtől/aláírod a közöst, mert másnap menni kellene dolgozni jóval nagyobb bérért. Ok, ez még 3-4 évvel ezelőtt nem így volt, én is örültem, hogy kapok normális állást, most viszont lehet akkor járnék legjobban, ha kirúgnának, ennyit változott a világ.
29.
29.
DeKor
#28: Ha valóban 30 felett vagy, és ez nem csak újabb tévképzet, akkor rossz hírem van. Már menthetetlen vagy.
Minazonáltal boldog életet kívánok neked. Nem lesz nehéz. ;)
28.
28.
Ooorky
#26: Ebban igazad van, 30 fölött már nehezen tolerálom a 20 éves megmondóembereket akik hű de érzékenyek mások "szenvedése" iránt (érdekes módon csak addig amíg el nem vesztik a szüzességüket).

#27 Sam & Max szerintem is jó cucc, nekem az első nagy csalódás a Vissza a jövőbe volt, 0 fejlődés 10 év alatt ami ma már megengedhetetlen. A gagyi 3d erőltetését se értem náluk, Cuphead-et is a kézzel rajzolt grafika adta el.
27.
27.
Füge
Szerintem meg nagyon is hiánypótló volt a legtöbb alkotásuk, óriási kár értük. Gyakorlatilag a régi kalandjáték műfajt tartották életben a mai napig, amit anno a Lucas Arts és a Sierra is csinált kiemelkedően. Szerintem nagyon is pozitív, hogy életben tartották azokat a sorozatokat amik fölött már korábban ítéletet mondtak mások. Nekem személyes kedvenc volt pl. a Sam and Max. Jobbat érdemeltek volna.
26.
26.
DeKor
#25: Ezt a beszélgetést mentsd el. Körülbelül 5-10 év múlva vedd elő újra, és olvasd át. Ha ez a viselkedés a korodnak "köszönhető", hidd el, hogy nagyon tanulságos lesz.
25.
25.
Ooorky
#24: Érdekes nekem van szabaduszó programozó ismerősöm is aki német nyelvterületen vándorol projektről projektre. Van egy grafikus is, de ő 4 éve hazajött, azóta a wargaming.net-nek szállít tank és hajómodelleket külsősként.

Lezártad, de azért még finoman leparasztoztál mindenkit aki nem ért egyet a kifacsart világnézeteddel. Szánalom^2.
24.
24.
DeKor
#23: A játékiparban dolgozom. Konkrétan grafikus vagyok. És amit mondasz a játékiparról, abból semmi nem igaz.

A többit lezártam, amint említettem, mindenki úgy bunkó, ahogy kedve tartja, ez már nem az én dolgom. Nem neked szólt, amit írtam, hanem jóérzésű embereknek, akik maximum nem gondoltak bele, hogy enyhén szólva parasztság ennyivel elintézni, hogy egy csomó embernek megszűnt az állása. Felnőtteknek szólt.
23.
23.
Ooorky
#21: Játékiparban a dolgozók 90+%-a egy-egy projektre szerződik, ha annak vége akkor mennek a következőhöz, amire már jó előre leszerződnek (ami lehet természetesen ugyanott). A keménymag (vezetőség, főbb programozók...) marad csak folyamatosan a cégnél.
Ők viszont pont a legértékesebb részei a csapatnak, már valószínűleg tele van a LinkedIn postafiókjuk ajánlatokkal (kivéve persze ha az ő hibájukból futottak zátonyra, mert akkor irány a legközelebbi McDonalds).

Ez a túltolt érzékenység, mások helyett aggódás meg nagyon szánalmas...
22.
22.
user101
1. Nem kár értük,
2. Megérdemelték,
3. Na és akkor mi van?!,
4. Na végre, már rég ideje volt...

Tessék végre teret, időt, helyet és rajongót hagyni a tehetségnek... Mert az nem a tt erőssége... Volt.
21.
21.
DeKor
#20: Szerettem volna teljesen kultúráltan felhívni a figyelmet arra, hogy nem biztos, hogy ez a közöny jóra vezet. Sőt, teljesen biztos, hogy ha közületek valakinek ugyanígy csődbe menne a munkahelye, nem úgy állna hozzá, hogy "ugyan, találok gyorsan új munkát, profi vagyok."
De amint látom, többen inkább meg akarjátok magyarázni, már-már normálisnak feltüntetve ezt a hozzáállást. Rendben van, mindenki úgy gondolja, aki akarja.
Mindazonáltal én remélem, hogy egy-két emberhez eljutott az üzenetem.
20.
20.
Heldengeist
#18: Egy tapasztalt programozó nem 8 általánost végzett betanított munkás, hogy töménytelen mennyiségben van belőlük és ha levesztenek egyet, két napon belül pótolják. A játékipar sosem volt ennyire hatalmas és sosem volt ennyire egyszerű játékot megjelentetni. Kétlem, hogy különösebben nehezükre esne új munkahelyet találniuk. Akár összefogva korábbi kollégákkal és új stúdiót alapítva, ami stúdiófeloszlások után nem ritka esemény.
19.
19.
Yanez
#18: Szerintem itt senki sem úgy értette, hogy az emberekért nem kár, hanem a cégért, azért az 1%-ért, akiről fújod a balladát.
15.
15.
DeKor
Akik szerint nem kár értük:
Tudjátok, hány dolgozónak van beleszólása abba, hogy milyen legyen a játék? A modellezők, concept artistok, textúrázok, animátorok, stb tömegének a világon semmi. A teljes stáb körülbelül 1 százaléka (művészeti vezetők, történetírók, rendezők, stb.) határozza meg, mit csináljon a többi 99 százalék.
És azt hiszitek, hogy a vezetők jártak most a legrosszabbul? Egy fenét. Emberek százai vesztették el most az állásukat, akik egyszerűen csak csinálták, amit mondtak nekik. Szóval a játékokért talán nem kár, de itt emberéletek, családok fenntartása a tét, szóval ne mondjuk azt, hogy nem kár ÉRTÜK. Mert értük igenis kár, remek szakemberek, akik a szakmájukban kiválók.
13.
13.
Heldengeist
Nem kár értük, nincs itt semmi sajnálnivaló. Megdolgoztak ezért az eredményért. Ez nem egy olyan eset, amikor egy amúgy többre hivatott stúdiót feloszlat az azt birtokló nagy kiadó, miután nem hozza az eredményeket, mert ráerőltette a politikáját. Itt hosszú évek óta bajok voltak és nem voltak képesek vagy hajlandók fejlődni.
12.
12.
hadzsime
Az első Walking Dead és a Wolf Among Us óta egyik játékuk sem tetszett. Az utóbbi éveket azzal töltötték, hogy népszerű dolgokat próbáltak meglovagolni minimális erőfeszítéssel...ez lett az eredmény.
10.
10.
Én csak három játékukkal játszottam, abból is csak kettő tetszett annyira, hogy várjam a folytatását, de picit én is sajnálom. Viszont nem meglepő, maguk alatt vágták a fát. Gyártósoron jöttek az új címek, fele ennyi játékon is bőven elég lett volna egy időben dolgozni. A Walking Dead megjelenése óta - azzal együtt -, tehát az utóbbi hat évben 13 játékot pumpáltak ki.
9.
9.
Yanez
Kár értük, de azt a szürkeséget sem lehetett csinálni a végtelenségig. Haladni kellett a korral és összekalapálni egy bitang jó játékot. Így vagy úgy, köszönöm nekik azt a sok remek órát, amit a játékaikkal eltöltöttem!
8.
8.
GAMEROD
Várható volt hogy a végtelenségig nem húzzák az egy kaptafa játékokkal.
5.
5.
Slik
na erre nem szamitottam
mondjuk ebben a kategoriaban a life is strange a dertoit meg az until dawn fejlesztoi is jobbak, de azert sajnalom
egy stranger things jatekot meg megneztem volna
4.
4.
kastorhun
A fő gond talán az lehetett hogy a játékaikban mindig ugyanazok voltak a hibák, és valószínűleg ezt a játékosok megunták.
Nem értem hogy akkor amikor 250 főből álltak miért nem csináltak egy olyasmi játékot mint a Detroit.
3.
3.
Gorrister
Valamikor ők voltak a kedvenc fejlesztőim. A 2005-2010 között megjelent játékaik közül dobozosan vagy digitálisán de gyakorlatilag sz összes megvan.
Most mégis azt mondom, hogy nem kár értük. Számomra már akkor meghaltak mikor elkezdték ezt az interaktív filmes marhaságot.
2.
2.
ghost90soldier
Dejó,lezáratlan marad a Forester ház története :(
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...