Több mint öt éve annak, hogy a Valve saját videojátékot fejlesztett, éppen ezért megkülönböztetett figyelemben részesül a csapat legújabb játéka, az Artifact. A DoTA világán játszódó gyűjtögetős kártyajáték szerdán jelent meg, de már egy csomó negatív értékelést kapott a Steamen.
De miért is? Sok játékos nehezményezte, hogy bár az alapjátékért 20 dollárt kérnek, a mikrotranzakciós rendszer nem áll meg a lábán. A teljes kártyagyűjtemény megszerzéséhez akár további 300 dollárt is kicsengethet a játékos. A bevételszerzései modell tehát jelen pillanatban még átgondolatlan, legalábbis így látod majd a helyzetet, ha a PvP-ben nem akarsz hátrányból indulni a fizetős játékosokkal szemben.
Habár az értékelések vegyesek, az Artifactra ráfüggött a nép, a napi játékosszám elérte a 60 ezer főt. Reméljük, a Valve módosítani fogja a monetizációs modellt.
A mobilos verziók 2019 folyamán érkeznek.
Pokémon, Yu-Gi-Oh, Magic the Gathering...
Mind erről szól, hogy szezonálisan újabb és újabb paklikat kell összerakni, mert a régiek már gyengék hozzá, Magic esetében meg ráadásul tiltott is a régebbi kártyák használata bajnokságokon...
Én alapból mindig úgy voltam a HS kapcsán is, hogy aki okosan építgeti paklikat, annak nem kell minden kártya, és bőven megépíthető 2-3 rohadt jó dekk minden expában, de ha valakit annyira zavar a rendszer, az szavazzon a pénztrácájával.
Saját véleményem az, hogy ez egy jól sikerült kártyajáték, de nem érzem azt az extrát benne, ami miatt ekkora őrület kellene, hogy legyen körülötte, amekkora most van.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.