Kiváló évet zárt a Disney, a Variety találata szerint december 9-én átlépte a 7 milliárd dollárt a cég filmjeinek idei jegyárbevétele. A mozitörténelemben eddig egy alkalommal sikerült elérni ezt a mérföldkövet, és már az is Disney-rekord: a vállalat 2016 végén 7,6 milliárd dollárt könyvelhetett el.
Mindez persze nem meglepő, a cég 2018-ban több olyan filmet is szállított, ami már önmagában milliárdos bevételt hozott: az Avengers: Infinity War 2 milliárd, a Black Panther 1,35 milliárd, míg a The Incredibles 2 1,24 milliárd dollárral fejezte be a pályafutását, ehhez jönnek hozzá az olyan kisebb tételek, mint az Ant-Man and the Wasp (622 millió dollár), a Solo: A Star Wars Story (392 millió dollár), a Ralph Breaks the Internet (258 millió dollár) vagy a Christopher Robin (197,4 millió dollár). A jegyzőkönyv kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a hajrában még a Star Wars: The Last Jedi is termelt 292,9 millió dollárt.
Hogy hol áll meg a számláló, azt nehéz megjósolni, még van pár hét hátra az évből, és karácsonykor érkezik az új Mary Poppins-film, ami jó eséllyel kasszát robbant majd.
A Disney naptára egyébként jövőre is izgalmasan alakul, hiszen 2019-ben érkezik az élőszereplős Aladdin, az új Oroszlánkirály, a Dumbo, a Toy Story 4, a Frozen 2, a Captain Marvel, a Bosszúállók negyedik és a Pókember második része, valamint a Star Wars: Episode IX. Ha innen nézzük, az a 8 milliárd dollár sincs olyan messze...
Az igen.
De mint mondtam, én egész estés anime filmekről bezsélek.
"Ronto Ralph, Zootropolis, vagy a Pixar filmek"
Fantasztikus. Az Inside Out és a Zootropolis pl fun volt, de valahol iszonyat középszerűek, kiszámíthatóak, és sablonosak, mondanivalóra, körítésre, minden szinten. Plusz szinte mindegyik Disney (sőt már Pixar is!) mese óriási happy enddekkel zárul, rohadt unalmasak, a képregényfilmek 99%-ban ugyanez a helyzet. Mit izguljak egy olyan filmen, aminek előre tudom a végét? Ennyit az eredetiségről.
Nyilván nem attól lesz valami eredeti, hogy jaj, a pozitív karakternek rossz sora lesz, de amikor eleve mindig úgy írják a sztorit, a karaktereket, hogy a jó a végén megkapja a méltó jutalmát, akkor az művészetileg erősen megkérdőjelezhető.
Simán mocskos pénzgyár a Disney, én semmi mást nem tudok tenni ellenük, mint előfizetni a HBO-ra és a Netflixre, akik azért alkotnak valóban maradandó dolgokat is... (És persze nem csak ők hoznak össze jó cuccokat, de legálisan őket lehet érdemben itthonról nézni, a Prime magyar lokalizációja jelenleg erősen nudli kategória...)
Ellenben az olyan animék, mint a Your Name, a The Girl Who Leapt Through Time és a legutóbbi gyöngyszem; A Silent Voice - ezerszer többet érnek önmagukban is, mint akár az elmúlt 5-10 év Disney termése összesen. És akkor még lehet keveset mondtam...
De nem a Disney a hibás, hogy az olyan hibátlan klasszikusokat is újra le akarják nyomni a torkunkon, mint az Aladdin, vagy Oroszlánkirály...
Hanem "mi", mert elmegyünk ezekre. Az Oroszlánkirály pl botrányosan fest szerintem a régihez képest, érzelmileg ki lett herélve ezzel az számítógépes cuccal...
Dollár százmilliókat adunk nekik oda, hogy ugyanazt eladják nekünk még egyszer. És mi még tapsolunk hozzá. És akkor jönnek azzal a dumával, hogy de a gyerek élvezi, stb. Jah. De mennyivel jobban élvezné, ha megnézni a régieket otthon, aztán a Disney talán valami eredetit is alkothatna már... amiért már tényleg jobban megérné moziba menni...
A Garfield féle volt tőlük az utolsó.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.