Az eredeti PlayStation Vita PCH-1000 kódnévvel 2011. december 17-én rajtolt el Japánban, majd némi késéssel 2012 februárjában Észak-Amerikában és Európában is megjelent. Az eszköz 2013-ban átesett egy alapos újratervezési folyamaton, melynek köszönhetően nem csak némileg vékonyabb méreteket öltött, de a korábbi OLED-képernyőt is LCD-re cserélték a PCH-2000-es modellben.
Shawn Layden, a Sony Interactive Entertainmemnt fejese még 2017-ben azt nyilatkozta, hogy „a Vita egyszerűen nem szólított meg elegendő embert a közönségből, és ezáltal a fejlesztői közösség sem állt be mögé, ami miatt a közönség sem tudott tovább nőni, és így egy gyors negatív spirál-hatásba keveredett.”
Ez egyébként tökéletesen össze is foglalja a PlayStation Vita történetét, hiszen a remek adottságokkal felvértezett konzolt mindig is nagyra törő ígéretek vették körül; az első években olyan exkluzív címek jelentek meg rá, mint az Uncharted: Golden Abyss vagy a Soul Sacrifice, illetve saját Call of Duty- és Killzone-epizóddal is rendelkezett. A probléma azonban az volt, hogy az ütősebb címek mindegyike az első évek során érkezett, és miután a készülék nem váltotta be a Sony elvárásait, a nagyobb stúdiók kihátráltak a fejlesztésből.
Persze ígéreteket mindig kaptunk, mely szerint még rengeteg nagyobb durranásnak kellett volna érkezni a kézikonzolra, ám érezni lehetett, hogy az AAA-s projektek helyett az indie alkotások kezdték el átvenni a főszerepet, és bár igaz, hogy a PS Vitára szinte mindegyik E3-on érkeztek újabb és újabb bejelentések, viszont egyre biztosabb volt, hogy a sorsa meg van pecsételve.
A tegnapi napon pedig ez meg is történt. A tavalyi Tokyo Game Shown bejelentett döntés értelmében Japán után immár az egész világon leállították az eszköz gyártását. A 2011-től piacra dobott PlayStation Vita összesen 16,1 millió példány eladását élte meg.
HMoody!
Köszönöm! :)
Es igen, valojaban nem is azt mondtam, hogy nincs joga a Sonynak ehhez a viselkedeshez, csak azt kritizalom, hogy ez nem korrekt. A tobbit mar te elmondtad. Minden szavad ugy igaz, ahogy irtad. Szamomra nagy elmeny volt regi Commodore, Atari, PS1-es jatekokat nyomni a Vitan es egyik se volt lopas. De ertheto amit elmondasz.
Szerintem azért lépnek fel ilyen keményen még most is ezek ellen a kiskapuk ellen, mert rendben, hogy te csak arra használnád a rootolást, hogy amúgy legacy címeket és egyéb külsős alkalmazásokat futtass a Vitádon, de lehet, hogy más meg pont arra használná, hogy a Vitás játékokat pörgesse így ki, letorrentezve.
Ez pedig a $ony szempontjából egy érthető reakció, mert oké, hogy a Vita, mint hardver gyártása immáron megszűnt, de a Vita, mint szolgáltatás, továbbra is megy. Igen, tudom, hogy nincs PS Plus, de Store még ugyanúgy van. Ugyanúgy tudsz venni onnan játékokat, amikből a $ony pénzt lát. Ha egy Henkaku-val vagy ehhez hasonló módszerrel te kijátszod ezt a módszert, akkor sajnos érthető, hogy ezt a gyártó úgy fogja fel, hogy nem rendeltetésszerű használattal megkárosítod őt és ez ellen ő fellép.
Plusz, gondolom technikailag sem egy nagy kunszt befoltozni azt a kiskaput, amivel az exploit megnyitható és a frissítést onnantól fogva mandantory-vá tenni.
"Csakhat ugye, mikor elofizettem 12 honap pluszra, akkor nem volt rola szo, hogy pl Vitara nem jon tobb havi jatek. "
Pedig de, volt róla szó, méghozzá pont 1 éve, mikor a márciusi Plus-os címeket jelentették be:
https://blog.us.playstation.com/2018/02/28/ps-plus-games-for-march-additional-service-changes/
Ettől függetlenül mint írtam, ne érts félre, mert én veled értek egyet, csak sajnos mint mindig, most is a pénz körül forog minden. Még úgy is, hogy gondolom a $ony már nem sok bevételt lát a Vitából.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.