The Elder Scrolls VI - a Bethesda 10 évre tervez

  • Írta: szlav
  • 2019. június 6.
  • Hír
Link másolása
A Bethesda nem viccel a The Elder Scrolls-széria legújabb epizódja kapcsán. Todd Howard elárulta, hogy a tavalyi E3-on belengetett hatodik rész esetében legalább egy évtizedes élettartamra pályáznak.

Ha az idén nyolcéves Skyrim precedensét vesszük alapul, akkor talán nem is tűnik annyira lehetetlennek, de elsőre hallásra azért mégis meghökkentő, hogy a Bethesda egy teljes évtizedre tervez a The Elder Scrolls VI-tal. A játékot tervező Todd Howard az IGN-nek adott interjújában beszélt a várva-várt RPG-ről és a stúdió terveiről azzal kapcsolatban.

"Az emberek a mai napig játsszák a Skyrimet, sőt még mindig az egyik legjobban fogyó játék. Tudom, hogy az interneten viccelődnek ezzel kapcsolatban, de Switchen például ma is az egyik legnagyobb bestseller. Bármely platformra kihozzuk, ott egyből sikeres lesz. A játékosok szeretik, mert szinte a végtelenségig játszható, hála például a modoknak. A The Elder Scrolls VI-ot fejlesztve tehát ez egy új irányadást nyújt nekünk. Egy olyan játékot kell készítenünk, amit az emberek legalább tíz évig játszhatnak. Legalább!"

Habár a játék kimarad az idei E3-ról, mi lelkesen várjuk a Bethesda konferenciáját: a csapat olyan címeket tartogat a tarsolyában, mint a DOOM: Eternal, vagy a Wolfenstein: Youngblood, unatkozni tehát biztosan nem fogunk.

79.
79.
Btw.: 17-ig ingyen kipróbálható F76.
~másfél óra alatt PS4-en volt:

-fehéren villódzó aszfalt
-beragadó fegyverhang (újraindítással szűnt meg)
-ellenségen átmenő ütés

"sztori"-ra nem mondok semmit, ugyanolyan alibi cucc, mint a többi kraftolós játéknál, összességében szerintem még a Conan Exiles is jobb volt ennél, abban legalább lehetett meztelen fél méteres f****ú négerrel kergetni az F kosaras szőke pi***kat.
75.
75.
kastorhun
#44: Én annyit mondtam hogy közép sz*r, és ehhez tartom is magam. Eddig sehol se tudtak bármi féle minimálisan közepesnél jobb elemet kiemelni a játékból. De ahogy mondtam, butulások történtek dögivel.
https://img.fireden.net/v/image/1456/48/1456486180556.png
https://img.fireden.net/v/image/1446/43/1446434350185.jpg
74.
74.
kastorhun
#45: Egy RPG játék a történetről, és a karakterekről szól. De a Bethesdának 5 év alatt SE sikerült semmi maradandót alkotni egyikben se, ami valljuk be, hatalmas szégyen. Több elemben pedig a régi Gothic 1 is fejlettebb mint a Skyrim, ami végképp szégyen. Vegyünk egy GIGÁSZI csapatot, sok pénzt, és tehetségtelen embereket. Ebből áll a Bethesda. Ha a modolás nem lenne akkor ezzel a közép sz*rral kutya se játszana, és ez is szégyen. Hiszen a Kotorral a mai napig játszanak, és ott nem volt szükség agyament modokra. A játékról csak ennyit:
https://youtu.be/s2-sDeavkqU?t=807
https://youtu.be/s2-sDeavkqU?t=2336
Ha valaki modolással védi egy játék érdemét azt mindig is röhejesnek tartottam, mivel ezek nem a fejlesztők és a játékosok érdemei, hanem azoké akik azokat készítik. De ez a kókler banda valószínűleg soha a büdös életbe nem fog megtanulni játékot készíteni. Pl: Ragaszkodnak egy ezer éves, minden tekintetben POCSÉK motorhoz.
68.
68.
Mondjuk én pont nem az az ember vagyok, aki egy adott játékkal, legyen az akár Skyrim, vagy bármi, több száz, vagy akár ezer órákat elvan. Vannak általam nagyra értékelt hosszú játékok, de azok is 120-160 óránál tetőznek és addigra a jóból is megárt nekem a sok. Viszont vannak ismerőseim, akik meg pont az ellenkezője. Egy Skyrim, vagy Fallout4 nekik alsó hangon 500-1000 óra játékot jelent és nem tudnak róla lekattanni, hiába azt mondják ők is, hogy szarul megírt, értelmetlen játékok ezek.
65.
65.
Diabolis83
53.
53.
Fata Morgana
#49: Nem vagy egyedül, haver!
A skyrim-be beletoltam kb.2-3ezer órát a W3-nál alig vártam hogy vége legyen a játéknak a NG+ már nem is érdekelt.Hányingerem volt a sok p.cstől akik nyálazták hogy évtized játéka meg korszakalkotó stb... holott semmi korszakalkotó nem volt benne (a soft porno-t leszámítva).
Sőt a fejlesztők el is mondták hogy rengeteget merítettek a Skyrim-ből szerintem ez magáért beszél, akkor pár kiscsirke aki itt csipog igazán lényegtelen.
A W3-ban Geralt egy igazi csicska volt, még a mezei parasztok is lóti-futi küldöncnek nézték, csak épp wc nem kellett pucolnia szóval nem igazán tudtam azonosulni a karakterrel, a "nagy witcher" akit mindenki csicskáztat köszi egyszer elég is volt.

A TES6-ot nagyon várom szerintem oda vissza verni fog minden játékot és remélem 2x nagyobb lesz a bejárható terület mint a Skyrim-ben.
52.
52.
#49: Skyrim a galamb kisérleten alapul (mint szinte az összes open world játék) , folyamatosan apró csillogó jutalmakkal halmoznak el, amitől az "elértem valamit" érzés lesz úrrá az emberen. Annak aki dolgozik/komolyan tanul ez jó kikapcsolódás.

Witcher-t anno imádtam, de azt a történet viszi a hátán, vizuálisan gyönyörű, de a harcrendszere pocsék. New game+ már évek óta várja, hogy befejezzem, valszeg sose fogom, pc-t már össze se raktam költözés után.
51.
51.
#50: Persze, ha viseled a következményeit.
De ahhoz ki kell bujnod anyuci pincéjéből először.
50.
50.
Diabolis83
#27: Gratulálok. Gondolom mindenki hülye, csak te vagy a helikopter.
Figyi, szájbavághatlak? Szabad? Léééégyszíí...
45.
45.
VoidPancake
#41: Akkor csak azért, hogy teljesen tiszta legyen a kép. Véleménye mindenkinek lehet, van is, csak sajnos nem mindegy, hogy az tényeken alapszik, vagy pusztán saját gondolat, mellőzve a tényeket. Maga azt írta, hogy idézem "nem volt komolyabb DLC, vagy patch, se semmi" . Nos ez az állítás így ahogy van, hamis. Tények szólnak ellene, nem írom végig ezeket, hisz az interneten fellelhető. A kérdésre miben fejlődött az Oblivionhoz képest. Nos vannak jobb és rosszabb dolgok változást tekintve. Az Oblivion-ban az ellen leveled, azaz hozzánk igazított felszerelésben jelent meg. Ez volt a játék egyik legutáltabb eleme, ugyanis eléggé irreális és frusztráló is volt, amikor magas szinten, egy útszéli bandita, Glass/Daedric páncélban rohant ellenünk, és elvert mint a dobot. A karakterek arca egy tál krumpli volt, a mozgás/harc animációk rettenetesek voltak. Amiben jobban teljesített, az szerintem a sztori, és 1-1 küldetés. Kvatch iszonyatosan jóra sikeredett. Az elsődleges/másodlagos képességek hiányoztak a Skyrimből, ami az Oblivionban remek megoldás volt szintén. Oblivionban azonban a harcrendszer sokkal rosszabb volt, vegyük csak a szimpla tényt, hogy nem volt Dual Wield rendszer, valamit egy spellt tudtunk egyszerre használni. A Perk rendszer szerintem remek újítás. Azonban ezek annyira nem is számítanak. Miért? Mert, mint korábban leírtam, a széria nagy húzóeleme a moddingban rejlik. Én mindig úgy írtam le, hogy ez egy Elder Scrolls homokozó. Az elsődleges/másodlagos képesség rendszer moddingal visszaültethető a Skyrim világába, rengeteg varázslat ami Oblivionban megtalálható volt, szintén itt is létezik, és még több is. Azt el is felejtettem, hogy vérfarkas bőrbe is bújhatunk a Skyrim világában, amire az előző rész nem adott lehetőséget, hogy a Vampire Lordról ne is beszéljünk. A játék fejlődött, ahogyan a modding szféra is. Ez tény. Akárhogy nézzük, ez a középszerű sz*r, amint azt maga leírta, milliókat mozgatott meg, és mai napig is élénk a modding, sőt...a TESrenewal projektet, nomeg a Nexust elnézve még lesz itt content bőven.
44.
44.
PiszkosFred
#41: Igazad van, mindent valogatas nelkul leszarozni MINDENT, nos, vegulis ez is egy velemeny, amelyhez joga van, ennyi meg maradt a demokraciobol az interneten. Tapsoljuk is meg oket?

(...es ezert tart itt ez a vilag, ez az orszag, ez a hirportal.)
43.
43.
PiszkosFred
#41: Ket dologban mindenki egyetert:
- A motor elavult, amelyet le KELL cserelni. Pont. (Spoiler alert: Nem fogjak. Pont)
- A Morrowind ota egyszerusodott a jatek egyes alrendszere (igy tobb emberhez jutott el, mainstream lett a jatek es igy sokkal tobb penzt is hozott). Izles kerdese, hogy ez jo vagy rossz, mind a ket felnek igaza van, de nyilvan a sajat szemszoget vedi mindenki. Az teny, hogy ez az egyszerusodes megfigyelheto az osszes tobbi jatek eseteben is.
42.
42.
Juha
#41: Egy oblivion/skyrim karakter beszédét nézd meg (pufóka vs. "Normál").
Egyebet nem tudok elmondani, kérem kaccsolja ki a netet...
41.
41.
kastorhun
#38: Szóval az a troll aki kimeri jelenteni a véleményét? Vagy az aki leírja azt ami igaz? 1 egyszerü kérdésre egy elvakult Skyrim fantól se kaptam választ, miben fejlődött az Oblivionhoz képest? Igazi trollok azok vannak és mindig is lesznek, de ugyan akkora gondot okoznak mint az elvakult fanok.
40.
40.
kastorhun
#36: Mondj 3 olyan dolgot amelyben a Skyrim fejlődött az Oblivionhoz képest. A grafika egész szép, de néhol még az Obliviont is alul múlja, a harcrendszer még mindig ugyanaz az agyatlan csapkodás, de még a városok méreteiben, és az npck számában is csak vissza lépés történt, tudtommal fegyverekből, varázslatokból tudtommal szintén kevesebb lett. Történetet, karaktert pedig a mai napig nem tudnak írni. Bugosságban pedig még az AC Unityt is felül múlta. AI pedig a játékban konkrétan nem létezett. Az ezer éves Gothic 1 rendelkezik olyan játékbeli elemekkel, melyekkel még maga a Skyrim se! Ezt maguk a készítők ismerték be. Nos... akkor mint játék miben is fejlődött az Oblivionhoz képest?
38.
38.
PiszkosFred
#36: Hadd szarozzak, hadd szidjak, legyen igazuk. Mert ha egyetertesz ezekkel a "szakertokkel", akkor buszken kihuzzak magukat es eltakarodnak egy masik topikba, ami jo dolog, mert a sotetseg tavozasaval vegre lehet folytatni normalis mederben a tarsalgast egy-egy hirnel.

Sajnos manapsag mar ez a Gamekapocs, 4-5 gyomorbeteg troll jatszotere, akik minden, de tenyleg MINDEN cikkhez hozzaszolnak es szetbsznak minden indulo kommunikaciot, mert megtehetik es meg is teszik.
37.
37.
VoidPancake
#36: Még annyit, hogy a Morrowindhez képes annyi "butulás" "visszaesés" történt, hogy a Morrowind a Skyrimhez képest egy hardcore RPG.
36.
36.
VoidPancake
#33: Amit leírt, abból tisztán látszik, hogy nem játszott a játékkal, vagy éppenséggel csak nincs képben. DLC, vagy patch, se semmi? 3 DLC érkezett a játékhoz, abból maximum a HF mondható "gyengének" a DG/DB DLC-k mind sokat adtak, az amúgy sem kicsi játékhoz. Sajnos rengeteget kellett patchelni a játékot, interneten fellelhető hány javítás érkezett a játékhoz. Lehet rosszat mondani a Skyrimról, sőt én egész listát fel tudnék hozni amit a készítők elrontottak, vagy éppenséggel magával a motorral kapcsolatos hibákat, de azok valósak lennének. Pusztán leszólni egy terméket azért, mert az közelmúltban a kiadó a gyengébbnél és rosszabb teljesítményt nyújtott, ráadásul úgy, hogy a termékről a hozzászólása alapján fogalma sincs...oké.
35.
35.
user101
Még szerencse, hogy az a "pár millió" VÁSÁRLÓ dönt a játék sorsáról és nem az a öt fröcsögő idióta, aki minden fórumon ott hangoskodik. :)

Játékos élmény tekintetében az egyik legélvezetesebb amivel játszottam valaha ( és egyben a legtöbb óraszám amit beletoltam, PC-n ) a Skyrim volt. A második a Fallout 3 és a harmadik a Just Cause2 ( de ez most nem számít :). Ha egy játék annyira el tud embereket varázsolni, hogy egyszerűen csak nekiáll az ember sétálni a világban ( felfedezni, beszélgetni és örömmel tölti el, hogy a részese lehet ennek az élménynek ) akkor ott valóban komoly baj van... :)

A játékosok ( és fizetőképes vásárlók ) többsége ( !!! ) mégis inkább játszik, moddol és élvezi a játékot... Valahogy ez az ami számít, nem a nyafogásotok!

A Skyrim után az Oblivion egy nehézkes, nyögvenyelős borzalom... Igen engem a Skytim vonzott be és utána találkoztam az elődökkel, de olyan mértékben taszítanak, annyira kőkorszakinak tűnek, hogy az borzalom. Lehet, hogy komplexebb, lehet, hogy mélyebb, de mint játékélmény ... Semmikép!

Szóval ezaz, gyerünk, osszátok a mennyei mannát serényen, még akkor is ha ettől is maximum csak ti tűntök idiótának...
34.
34.
PiszkosFred
#33: Jelen allas szerint egyik sem megtortenni...
- Elmondasuk (tavaly E3-on) szerint a regi motorjukat fejlesztgetik es hasznaljak majd a Starfield alatt, es ez lesz a TES VI. alatt is.
- Buszken meselte Howard az IGN interjuban, hogy a BGS csapat magja es kreativ resze 15-20 eve egyutt van es marad is. Na most csodat es nagy valtozast ezek utan ne varj.

Na most a motor jelen esetben egy komplex, megannyi alrendszerbol allo massza, amely egyes reszeit hiaba is fejlesztik, ha az alapveto hibak mindig ugyanazok - lasd a 20 eves unlockolt fps ertek eseteben felgyorsulo karaktermozgas, amelyet az elmult evtizedekben sem szuntettek meg es a FO76 is ugyanugy elojott, mint elotte. Nagyon gaz. Es valahol jelzi is azt, hogy mire szamithatsz. Csodara nem :)
33.
33.
kastorhun
#32: A Skyrim alapból hatalmas vissza lépés a Morrowindhez képest, de az Oblivion után konkrétan semmiben se tudtak fejlődni, csak butulni, és eléggé szánalmas az hogy kidobnak egy félkész közép sz*r címet és utána nem foglalkoznak vele, nem volt komolyabb dlc, vagy patch, se semmi. Oké hogy ezeknek a kóklereknek fingjuk sincs a játék készítésről, de ideje lenne már beletanulni, ezt az ezere éves minősíthetetlen motrt pedig illene lecserélni, és innét is látszódik hogy ezek sz*rnk a játék fejlesztésbe, pont mint a codosok.
32.
32.
VoidPancake
Még a Morrowind-el kezdtem anno, aztán jött az Oblivion és a Skyrim is persze. Nekem mindegyik cím bejött olyannyira, hogy több EZER órát raktam a fent említett játékokba. Akármit is csinált a Bethesda az utóbbi pár évben, szinte kizártnak tartom, hogy leamortizálják ezt a címet. Szimplán nem tehetik meg, de ha mégis, akkor nekik kb. annyi is. Alább páran írtak a moddingról. Nos, akik "Nyarlako" hozzászólására, miszerint konzolon csak "modocskák" vannak elkezdtek okosságokat írni, nem kellett volna. Jól mondja, a moddolás PC-n kezdődik, miért? Papyrus, SKSE. Aki ért hozzá tudja miről beszélek. Nem beszélve a moddig tool-okról, TES5Edit, Wrye, MO stb. Említésre került a Moonpath, Bruma, Falskaar, Forgotten City. Ez mind remek, de konzolon lehetetlen azt megcsinálni, amit PC-n mégpedig, hogy ezeket, és még vagy másik 200+ modot egyszerre használj. Nem beszélve arról, hogy az ilyen modok feszegetik az engine határait, mint például a Bruma (túl sok model, waypoint, activator, light stb egy adott Grid-en belül). Kiadáskor ezek a játékok iszonyat bugosak voltak, egy halom patch/hotfix kellett a végleges verzióig, de a modding közösség tovább ment, és mai napig fixelik a játékot hozzáértők. Röviden, ezt a címet a modding community vitte el a hátán tulajdonképpen (Morrowind talán kivétel) és a mai napig az tartja "frissen", még Oblivion-hoz is jönnek új dolgok időnként, pedig egy 13 éves játék. Ezt mind több éves modding tapasztalat alapján írom. Annak ellenére amit a Bethesda csinált az elmúlt időkben, nem szabad leírni a szériát.
31.
31.
Heldengeist
Úgy, mint a Fallout 4-gyel? Mivel mára szerintem már az is éléggé kifutott, és ha folytatják ugyanazt az utat és tovább butítják a játékaikat, már nem fogják a játékosok benyelni, de szerintem már csak akkor is repkedni fognak az alacsony értékelések, ha csak ugyanolyan lesz.

A Fallout 76-tal végre a Bethesda is eljátszotta a hitelességét és már nem engedhetnek meg maguknak annyit, mint azelőtt.
27.
27.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...