Alapos vérfrissítésen esik át a Yakuza-sorozat, a nyugaton várhatóan Yakuza: Like a Dragon címmel futó hetedik epizód ugyanis az új főhős és helyszín mellett egy vadonatúj, körökre osztott harcrendszert állít majd csatasorba.
Utóbbi olyan szintű változtatást jelent, hogy láthatóan maguk a fejlesztők sem tudják, hogyan fogadják majd a rajongók, nem véletlen, hogy nem zárkóztak el attól a lehetőségtől, hogy egy későbbi epizóddal visszaálljanak a korábbi mechanikára.
Persze korai lenne ítélkezni, hiszen a Live Command RPG Battle nevet viselő rendszerről csak nagyon keveset tudunk egyelőre; még szerencse, hogy a játék producere, Masayoshi Yokoyama egy tweetsorozatban elárult ezt-azt róla! A bejegyzéseket a Gematsu munkatársai fordították le és foglalták össze nekünk, lássuk a lényeget!
Yokoyama szerint a Live Command RPG Battle elnevezés azt jelenti, hogy a harcrendszer a játékosok parancsait hajtja végre, méghozzá úgy, hogy az összecsapások folyamatosan mozgásban vannak; vagyis a legtöbb körökre osztott harcrendszerrel ellentétben itt a karaktereink és az ellenfelek nem egy helyben állnak, hanem valós időben mozognak és a városi élet sem áll meg körülöttük az összecsapások idejére.
Néhány bossharcot kivéve a harcok pontosan ott veszik kezdetüket, ahol összeakadtunk az ellenfelekkel, a kezdőpozíció pedig jelenthet előnyt és hátrányt is a számunkra. Azzal is számolnunk kell, hogy egy-két ellenfél csak a csata kezdete után mászik elő a búvóhelyéről.
A folyamatos mozgás alapja, hogy a karakterek mindig a legközelebbi ellenfelük felé fordulnak, és igyekeznek attól távolságot tartani. A feszült mozgolódás viszont balesetekkel is járhat: simán elképzelhető, hogy hőseink átesnek egy utcatáblán vagy egy épp arra járó biciklisen (karakterfüggő, de a tereptárgyakat a korábbi részekhez hasonlóan harcba is vihetjük), és az is benne van a pakliban, hogy egy jól irányzott sallert követően kigurulunk az utcára, és elüt minket egy autó.
A harcok során a támadási sorrend a karakterek statjain múlik, ez viszont korántsem jelenti azt, hogy minden egyes támadás ugyanazzal a végeredménnyel fog végződni. Ha például épp nekimennénk az egyik ellenfelünknek, számolnunk kell azzal, hogy egy társa megpróbálja megakadályozni a támadásunkat - mindez a távolságoktól és a környező tereptárgyaktól függ. Másrészről az sincs kizárva, hogy a támadásunkkal több ellenfelet is megsebzünk.
Yokoyama szerint az új Yakuzát az idei Tokyo Game Show-n is kiállítják, így akkortájt valószínűleg több látnivalóval is gazdagodunk majd. A Yakuza 7 2020. január 16-án érkezik a japán PS4-ekre, és még a jövő év folyamán elrajtol nálunk is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.