Az már egy ideje nem kérdés, hogy a számítógépekre szánt Red Dead Redemption II igazán gyönyörű lesz, azt viszont még nem tudjuk, hogy mindezért pontosan milyen árat kell fizetnünk. Ugyan kaptunk már egy hivatalos gépigényt, amely nem sokkal licitálja túl a Grand Theft Auto V elvárásait, ám az NVIDIA belsős tesztjei alapján kiadott táblázat nem ad okot túlzott nyugalomra:
Az NVIDIA szakemberei a 60 fps-t próbálták kifacsarni a játékból 32 GB RAM és egy Intel i9-9900K processzor társaságában. Egy GeForce RTX 2060-nal a legmagasabb beállításokkal nem volt gond a full HD felbontás mellett, míg az RTX 2070 Super 1440p-ben is könnyen vette az akadályt, viszont 4K-ban még egy 2080 Ti sem volt képes maximum részletesség mellett stabilan futtatni a játékot.
Persze, hogy mindebből mi igaz, az hamarosan kiderül, ugyanis a Red Dead Redemption II PC-s verziója a mai nap délután, helyi idő szerint 14 órától lesz elérhető az Epic Games Store és a Rockstar Launcher felületén, míg a Steamre szánt változatra decemberig várnunk kell.
Az emberi szem már 15 fps-től folyamatosnak látja a képet, de nem véletlenül találták ki már 1967-ben sem a tv adásoknál a váltott soros (interlace eljárást), mert a 25 (30) fps kevésnek bizonyult, ugyanis a villódzás miatt a képek egybeolvadási frekvenciája inkább 48 fps felett volt. Nem véletlen hogy Peter Jackson is ezért „erőltette” a 48 fps-t. A mozikban 24 fps-el mennek a filmek ugye, de az ott is kevés, ezért ott is sokféle trükköt találtak ki, hogy folyamatosabbnak lássuk a mozgást. Pl. hogy a vetítőből kilépő fénnyel egy „redőnyös” technológia segítségével amolyan stroboszkóp hatást keltettek, így minden képkocka gyors egymásutánban 2x villant fel a vásznon, tehát lényegében 48 FPS-el ment a film. Ehhez hasonló eljárást használtak a régebbi lcd tv-k is (BFI=Black Frame Insertion), amikor fekete képkockákat szúrtak be, amiket az agyunk kipótol (ez az ún. stroboszkópikus optikai csalódás). Aztán jöttek az interpolált képek beszúrásán alapuló technológiák, hogy növeljék a másodpercenként megjelenített képkockák számát (MCI=Motion Clarity index, stb.)
Ettől függetlenül van, aki észre sem veszi a különbséget a 30 és a 60 között, vagy számára alig észrevehető, elhanyagolható apróság. Ám ez szerintem attól még nem a rossz értelemben vett igénytelenség. Viszont vannak olyanok is, akiknek meg érzékenyebb a szeme az ilyenekre. Azonban ők sem feltétlenül mind sznob masterrace elitisták ;)
Én 2006-ban az Oblivion megjelenése után eléggé hozzászoktam az FPS drop-okhoz, ezekután ha vmi eléri a stabil 30 fps-t már örülök. Nem az lenne a lényeg, hogy folyamatos képet lássunk? Persze lehet, hogy csak én vagyok ennyire igénytelen.
Nekem kb este 8-ra sikerült működésre bírnom. Kellett új driver, le kellett tiltani a vírusírtót, és minden adminként futtatni. Tegnap este a pokolba kívántam az Epic store-t is miután friss insall után is folyamatosan ellenőrizni akarta a fájlokat, ezt is adminként futtatással tudtam csak kiküszöbölni. A leckét megtanultam, de örülök hogy végre megy a játék, immár vírusírtó mellett is. Teljesen beszippantott, hajnali 2-ig toltam.
1080p-ben medium-high, és high-ultra beállítások mellett is ugyan olyan framerate-et produkált, csak előbbinél a gpu nem volt rendesen kihajtva (50-70%), utóbbinál pedig jobban (70-99%). Majdnem mindenhol megvan a 60 fps, csak néha fordul elő pár másodpercig hogy leesik 45-50 környékére. Érdekes módon jellemzően küldetés közben, olyan szituban, amikor nem történik amúgy semmi, ami ezt indokolná. Pl. lovaglás közbeni beszélgetés alatt, miközben a gpu sincs leterhelve (szóval nem gpu, cpu limit az oka). Na meg ingame átvezetők alatt.
Valentine, freeroam: direkt elkezdtem lövöldözni a főutcán, hogy teszteljem milyen a teljesítmény, ha rengeteg ember rohangál, nagy lövöldözés van, jön az erősítés lóháton, stb. Szinte végig megvolt a viszonylag stabil 60 fps.
DX12 és Vulkan között nem éreztem, nem láttam különbséget.
Alapjában véve így nálam a graf. hozza azt, amit konzolon csak épp dupla framerate-el. Megjegyzem XOX-en sem volt mindig stabil a 30 sem. De persze ugye pc-n lehet még följebb is venni a grafikát, felbontást, csak akkor persze esély sincs a 60 fps-re. Nekem meg egyelőre az is óriási felüdülés, hogy végre a konzolos motion blur-os 30 fps után 60-al játszhatom :)
Majd később azért még kísérletezek vele. Pl. Reshade, plusz resolution scale, és az fps-t pl. 40-45-re lockolni, amit még elbír a gép, stb. és akkor talán még egy vállalható fps érték mellett még szebb is lehet a játék. De most egyelőre félreteszem kicsit. Ráfér még egy kis optimalizálás, és várom a modokat :D
Ja, a konfig: i7-4770, 1080 Ti, 16 GB RAM.
Az hogy nem döccenésmentes , és vannak bug-ok az még "oké", de akinek el se indul, azt azért megértem hogy pipa....
Amúgy egyelőre várok. Úgy sincs most időm, majd hétvégén visszatérek rá.
Az állandó crasheket egy nap alatt sem tudták kijavítani, bár tegnap este jött egy hotfix, de az kb nem javított semmit.
Valaki nyomott már Refund-ot?
Ezért megéri tényleg PC-n tolni.
Ráadásul meglepődtem mekkora a hype körülötte megint.
Jöhetnek a PC masterrace kommentek, nekem is van, de már nem igazán ülök le elé játszani.
Nincs szinkronban az ár a teljesítménnyel, egy 160 ezres PC az 1 milliós PC-hez képest ugyan úgy fantasztikusan viszi.
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/red-dead-redemption-2-crashes-after-about-30/fc8bb8c5-76d8-45d3-9142-f2d51a639230
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/digital-version-of-red-dead-redemption-2-freezes/61d5757a-a538-4e41-8374-c06c0dfcbdf0
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/games-freezing-and-crashing-xbox-one-x/d09aa85e-3642-4bea-9f29-d4190b0deda2
https://www.chaoshour.com/games/fixes/red-dead-redemption-2-crashing-freezing-fix-ps4/
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/9rywnm/red_dead_redemption_2_ps4_crashes/
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/red-dead-redemption-2-wont-start/f011c243-87de-4dc5-bdd5-427ef2380340
https://www.forbes.com/sites/kevinmurnane/2018/11/01/red-dead-redemption-iis-hdr-problem-and-what-you-can-do-to-fix-it/#52c7518a2918
https://www.altchar.com/game-news/red-dead-redemption-2s-second-cd-is-causing-problems-a4KjG7Z8Ro6T
https://www.twingalaxies.com/feed_details.php/3842/how-to-fix-red-dead-redemption-2-rdr2-online-xbox-one-not-working
https://www.ghostarrow.com/red-dead-redemption-2-fix-wont-launch-black-screen-crashes-on-startup
https://www.videogameschronicle.com/news/red-dead-redemption-2-pc-crash-errors/
https://errorfixer.co/red-dead-redemption-2-pc-lag-fix-stuttering-fps-drops-crashing/
Nem túl biztató :( Kíváncsi leszek este nálam hogy muzsikál majd.
Számomra örök kedvenc, megunhatatlan game, és ha belegondolok, hogy valószínűleg jön majd hozzá tonnányi mod. Első dolgom lesz rátenni a Reshade-et, mint általában minden játékra. Kicsit visszatérve a tegnapi fátyol/köd témához: számomra majdnem minden játék pc-n is elég homályos, ködös, fátyolos, és túlszínezett, mint egy rajzfilm. Ezt úgy szoktam orvosolni, hogy kikapcsolom az élsimítást, és Reshade-en keresztül plusz sharpening-et tetszek rá. Igaz ugyan, hogy recésebbek az élek, de legalább nem olyan homályos a kép. Amúgy meg az 1080p-nél magasabb felbontás, vagy ha a monitor nem tudja (mint nálam pl.) akkor resolution scale feltolásával élesebb a képet eredményez, ami sokkal kevésbé recés.
A színeket is Reshade-el állítgatom, illetve a „bevilágítást”. Általában ambient light, technicolor, clarity, levelplus, curves opciókal szoktam kísérletezni. Ajánlom mindenkinek. Én majdnem minden játékhoz használom, és számomra a végeredmény általában szemet gyönyörködtetően sokkal élesebb kép, és életszerűbb látvány, mint az alap graf. Amikor az alap graf., és a Reshade közötti különbséget akarom szemléltetni az asszonynak, on-off kapcsolgatom, és közben mondom, hogy „mosott fos rajzfilm – éles, élethű film” :D
Egyébként természetesen a köd effektet ez nem szünteti meg, arra ott lesz majd (remélhetőleg) az időjárás választó trainer (vagy ha úgy tetszik „cheat”). GTA5 esetében is ezt használtam, mert ott is van köd rendesen néha, és engem általában eléggé zavar.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.