Már az előző, júniussal véget ért negyedév sem sikerült a legjobban, akkor az Activision Blizzard azt ígérte, hogy a kulcsfontosságú sorozataiba fektetett tőke az év második felében fog megtérülni. Ehhez képest úgy tűnik, hogy a látványos számok az utolsó negyedévre maradnak, mert a kiadó a harmadik negyedévben is visszaesésről számolt be, pedig az eredmények így is jobbak lettek a vártnál.
A cég árbevétele 1,28 milliárd dollár volt az elmúlt három hónapban, ami 15 százalékos visszaesést jelent éves szinten, míg a nyereség 26 cent volt részvényenként - ez 24 százalékos csökkenés. A számokon minden bizonnyal komolyan éreztette a hatását, hogy a Destiny kiesett a kiadó portfóliójából, azonban a cég divíziói közül nem csak az Activision részlegénél szakadtak be a bevételek (47 százalékkal, 209 millió dollárra), hanem a Blizzardnál is (38 százalékkal, 394 millió dollárra). A legjobban a mobilos King teljesített, itt 1 százalékos volt a mínusz, a forgalom 500 millió dollár lett.
Az sem túl jó hír, hogy az aktív játékosok száma is lecsökkent, méghozzá 8 százalékkal 316 millió főre - ami persze még így is bődületes adat. A legnagyobb visszaesés ez esetben is az Activisionnél volt mérhető, 22 százalékkal 36 millióra csökkent a havi játékosok száma, míg a Blizzard 11 százalékkal kevesebb, 33 millió játékossal zárta a hónapot. A Kingnél 6 százalékos volt a csökkenés, ez 247 millió játékost jelentett végül.
Még nagyobb figyelmet kapnak a mobilok
A kiadó ezzel együtt belengette, hogy a negyedévet követően már több olyan megjelenése is volt, ami látványos eredményeket hozott: a Call of Duty: Mobile az első hónapjában 100 millió játékost tudhatott maga mögött, és a Call of Duty: Modern Warfare is tarolt. A mostani negyedév kínálatából egyedül a World of Warcraft Classic teljesítményével büszkélkedett a cég, miután az MMO rekordszintű növekedést hozott az előfizetők számában.
Bobby Kotick vezérigazgató a befektetők megnyugtatásául kiemelte, hogy a népszerű franchise-aik alapján készült mobilos és free-to-play játékokkal növelhetik a közönségüket, a játékosok aktivitását és persze a bevételeiket is. A cég operatív igazgatója, Coddy Johnson szintén kitért a mobilokra: állítása szerint mindegyik címükre úgy tekintenek, hogy abból akár mobilos verzió is készülhet, ha van értelme, az okostelefonok erősödése pedig segít nekik ebben.
Nem kötekedésből,csak kíváncsiságból kérdezem.Egyik Diabloval se játszottam,de múltkor láttam egy gameplay-t róla és ránézésre olyasminek tűnik,mint a Baldur's gate:dark alliance.Fontolgatom,hogy megveszem,ha akciós lesz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.