Elérkezett a várva-várt pillanat, 2007 óta először most láthatunk mozgás közben új Half-Life-játékot. A Valve továbbra sem tanult meg háromig számolni, első ránézésre azonban az Alyx így sem okoz csalódást - már persze ha az embernek van otthon VR-szemüvege. Van egy olyan érzésünk, hogy jövő márciusban ez a csoport jócskán megnő majd, hiszen a lenti képsorok igen csak system-seller szagúak.
A Half-Life: Alyx főszerepében nem túl meglepő módon a második részben megismert Alyx Vance áll majd. Gordon Freeman talpraesett társa azonban már a találkozásuk előtt felvette a harcot a Combine katonáival az édesapja oldalán, így a két számozott rész közti történet során is jut majd idő az akcióra. A PC-s VR-eszközökre szabott játékban szinte minden tárggyal interakcióba léphetünk majd, erre pedig szükségünk is lesz a puzzle-feladatok során. Alyx szabadon használhatja a lőfegyvereket, de a Gravity Gunhoz hasonló antigravitációs kesztyűvel bármilyen repülő tárgy halálos eszközzé válhat.
A VR-os címeknél gyakran fontos kérdés a játékidő. Az IGN interjúja a Valve egyik programozójával elég biztató képet fest, a játékot képviselő Robin Walker ugyanis elárulta, hogy az Alyx nagyjából olyan hosszú lesz, mint amilyen a Half-Life 2 volt. Ez azt jelenti, hogy 13-15 órás játékidőre kell számítanunk, ami egy efféle játék esetében pompásan hangzik.
A Valve Index alig fél éve jelent meg, Gabe Newell csapata mégsem teszi exkluzívvá a játékot. Habár hagyományos monitorokon nem lesz játszható, a Half-Life: Alyx elérhető lesz minden PC-s VR headseten, beleértve a (PC-re kötött) Oculus Questet, a HTC Vive-ot és a Windows Mixed Realityt is. A tökéletes élményt persze az Valve Index ujjmozgást érzékelő rendszere nyújtja majd, a bellevue-i csapat pedig tovább csalogatja a játékosokat az ő szemüvegüket felé, hiszen az Indexet választók ingyen megkapják a játékot.
Érdemes lesz odafigyelnünk a történetre is, ugyanis a Valve bevonta a Firewatchért felelős Campo Santo íróit is a projektbe - úgy tűnik, hogy a korábbi feltételezéseink beigazolódtak, habár az In the Valley of Gods felől nem érkezett újabb hír. Érdemes megemlíteni, hogy a játék szakít az eddigi tradíciókkal, így mostantól egy beszélő főhőst kapunk, Alyx azonban új szinkronhangot kap: Merle Dandridge helyett ezúttal Ozioma Akagha hangját hallhatjuk.
A Half-Life: Alyx 2020 márciusában érkezik a PC-s VR-eszközökre.
Remélem elégedett vagy ;D
A "hisztizést" jobban elmagyarázni nem tudom, de nem is akarom, tegyük fel, hogy annak szólt a kommentem, aki érti.
A hisztis hl ellenes rohamot viszont ezután is fenntartom, személytől függetlenül.
Persze megeshetne, hogy a Half-Life 3 egy VR játék lesz. Nem tudom azt mondani, hogy annak tudnék felhőtlenül örülni, mert az meg olyan lenne, hogy ránk erőltetnek egy még kiforratlan és nem elterjedt technológiát. De valószínűleg vennék miatta egy Indexet. Velem lehet beszélni. :)
Az is leszűrhető, hogy a Half-Life 3 szinte biztos nem lesz billentyűzet és egeres, ha jön, mert az visszabutítás lenne a VR változathoz képest. Szóval lehet várni és gyűjteni szemüvegre.
Az meg mindig kettovel tobb evente, mint boxra.
"Holott van csak akik meg ették egy konzolt és nincs csak évente 2 exkluzív rá, azoknak van idejük vergődni."
Most tudtuk meg, hogy mi akik csak ps4-et birtokolnak, mind vergodunk.
Ezt nem egy emberre irod, hanem egy kozossegre. Komolyan paranoias vagy mar, Dekor szoba se hozta a ps4-et :D
Megkérdezném, hogy miért, de az az általános tapasztalat, hogy csak sunyi módon szurkálódni tudsz, mihelyt valamit normálisan, érvekkel alátámasztva ki kellene fejtened, azonnal megfutamodsz. Mert ahhoz más kevés vagy, a te tudásod itt megáll. Ez is egy stílus, bár mondjuk a női nemiszervvel szokták azonosítani azokat, akik ennyire alattomos módon "kommunikálnak".
Te nyilván nem fogod érteni, amit most mondok, azoknak mondom, akik még olvassák: Nem tudom, ki hol volt 2004-ben, de én például díszdobozos Half-Life 2-t vásároltam. Az 15 éve volt! Úgyhogy már réges-régen nincs szó arról a veterán játékosok körében, hogy adjunk esélyt a Valve-nek, és vegyük meg a játékait, hátha egyszer elkészítik a folytatást. Abból mi már ezerszer megérkeztünk!
De ha vergődő kiskölyök stílusban már most bolykottálnak valamit, akkor tuti azt hiszik hogy nincs rá igény. Holott van csak akik meg ették egy konzolt és nincs csak évente 2 exkluzív rá, azoknak van idejük vergődni.
Hiába lesz jó játék az Alyx, folyamatosan az lenne az érzésem, hogy a 3. résszel vagy az Episoda 3-al mi lesz?
Vagy más példákkal élve: mi lett volna, ha az Arkham széria is félúton félbeszakad és kiadnak egy Robin részt? Gears of War, Uncharted széria, Dragon Age és még sorolhatnám...
Hiába adnának ki bármelyik játékból spin-off részt, nem tudnám addig élvezni, míg az alapszéria története nincs lezárva.
Ugyanis erős a gyanúm, hogy a Half-Life 3 belengetése csak egy újabb reklámfogás most is, ahogy korábban volt már példa rá nem egyszer. Ne legyen igazam, ennél boldogabbá sosem tenne a tévedésem.
Does this mark a full return to the series? Should we expect more?
Yes. It’s probably no surprise that many people at Valve have been wanting to get back to the Half-Life universe for a long time, and this experience has only reinforced that. In the process of creating Half-Life: Alyx, we’ve had to explore new ways to tell stories with these characters and this world, and we’ve discovered a lot of new gameplay experiences that go beyond what we’ve been able to do before. Of course, we’ll have to wait and see how people react to Half-Life: Alyx once it’s out, but we’d love to continue pushing forward.
ajánlom ezt az interjú-t, itt beszélnek arról is (ha jól emlékszek) hogy több Half Life játék fog jönni, szóval szerintem ezek után a HL3 nem kizárt.
Viszont ez nem magyarázza azt, hogy miért nem fejezik be az eredeti történetet? Az, hogy most egy mellékszálat kapunk a VR mellé, semmi más célt nem szolgál, csak hogy eladhassák a terméket.
Egyébként pedig - ha ezt most nem megjátszod, hanem tényleg nem érted - miattad, miatta, meg persze magam miatt "hisztizek". Nálam nagyobb Half-Life rajongó ugyanis aligha van ezen a fórumon. De ha nem értjük meg, hogy nem szabad lenyelnünk mindent, akkor igenis mindent le fognak nyomni a torkunkon.
Az egyébként nagyon szomorú, hogy az észérveket néhányan hisztizésnek veszik, így nem csoda, hogy a mai generációnak nincs vitakultúrája. Ha mondjuk te is vetted volna a fáradtságot és elgondolkodtál volna akár 2 másodpercre ahelyett, hogy itt éled ki a sérelmeidet a kommentszekcióban, te is másképp látnád a dolgokat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.