A Game Developers Conference szervezői időről időre megkérdezik erről-arról a fejlesztői közösséget, most épp a koronavírus-járvány hatásait igyekeztek felmérni. Az eredmények alapján a legtöbb csapatnak betett a pandémia, 33 százalékuknak el is kellett halasztania az aktuális projektjét.
A felmérés szerint a fejlesztők 70 százalékának át kellett állnia otthoni munkavégzésre, a késések oka pedig általában ez volt. Másoknak nem okozott különösebb problémát az átállás, ők viszont azért voltak kénytelenek csúsztatni, mert a partnercégeiknél jelentkeztek nehézségek. Az egyik kitöltő külön kiemelte a Nintendót, mint szűk keresztmetszetet, a kiotóiak szokásos jóváhagyási procedúrája állítólag rendkívül lelassult az elmúlt időben.
A Death Stranding PC-s változata is csúszott a koronavírus miatt.
Sokak számára problémát jelentett hozzáférni a fejlesztői hardverekhez (ezeket biztonsági okokból nemigen lehet hazavinni, nem véletlenül kezdtek el felhőalapú megoldásokat szállítani a platformtulajdonosok), másoknál a szinkronmunkálatoknál akadtak el. Egyes cégeknél a járvánnyal járó stressz okozott nehézségeket, ennek kezelésére igyekeztek minél több szabadságot kiadni és videokonferenciás közösségi eseményeket szervezni.
A fejlesztők 46 százaléka mondta azt, hogy nem kellett eltolniuk a játékuk megjelenését, a járvány azonban őket is kellemetlenül érintette. A kitöltők 41 százaléka szerint csökkent a produktivitásuk, 35 százalékuk szerint kreatív nehézségekkel volt kénytelen szembenézni, 41 százalékuk pedig úgy érezte, többet dolgoztak otthonról, mint egyébként szoktak. Huszonhat százalékuknál anyagi gondok is felmerültek.
Mindennek a pozitív oldala, hogy a jövőben várhatóan mindenki rugalmasabban áll majd a home office-hoz, több stúdió szeretné véglegesen is lehetővé tenni az otthoni munkát és a rugalmas munkaidőt - a fejlesztők 12 százaléka jelezte is, hogy akkor sem térne vissza az irodába, ha a járvány véget érne.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.