A játékiparon belül sajnos egyáltalán nem ismeretlen jelenség az úgynevezett crunch, azaz amikor egy-egy projekt vége felé a stúdiók masszív túlórázásra kényszerítik a dolgozóikat, hogy a kitűzött időpontra elkészüljön a játékuk. Pontosan ez történt, illetve történik a CD Projekt RED-nél is.
Ez azért is különleges, mert a stúdió tavaly még egy interjú során azt nyilatkozta Jason Schreiernek, hogy lehetőség szerint el fogják kerülni ezt a megoldást a Cyberpunk 2077 esetében, azonban ma reggel az derült ki a Bloomberg értesüléseiből, hogy mégis heti hat napot fognak dolgozni a srácok - több mint valószínűleg feszített munkatempó mellett. A helyzetet később Adam Badowski, a CD Projekt RED feje igyekezett tisztázni Twitteren.
Badowski azt írta, hogy a csapat nagy része megérti a szükséges nyomást, hiszen ez az eddigi legambiciózusabb munkájuk, ami sokuknak - kis túlzással élve - az életét jelentette az elmúlt időszakban. Valamint azt is hozzáfűzte, hogy természetesen az alkalmazottak nem maradnak kompenzálás nélkül - a stúdió éves profitjának 10 százalékát szétosztják majd a fejlesztők között.
A szakmaiság sajnos nem kifogás. Egy másik, írott magazin tesztelői között nála jóval régebbi motorosok vannak, akik mai napig szeretnek játszani. Zoly nem. Kiégett, ahogy más már pedzegette. Itt kezdődik a baj. Nincs kedve, nincs motivációja úgy a játékhoz, mint a kapcsolódó agytornához. Ha megakad egy játéknál, azonnal game-breaking bugért kiált.
A kritikus szereti a jó filmet(játékot) több ezer különböző alkotás után is. Zoly nem. Itt folytatódik a baj.
Ha már "szakmabeli", akkor nem engedheti meg magának, hogy érzelmi indíttatásból fogalmazzon meg kritikát. Márpedig ezt teszi. Ha valami nem fogja meg, az negatív visszhangot kap, és minden apró problémát felnagyít. Sokszor szinte ki is felejti az apró pozitívumokat, vagy egyszerűen nem veszi őket észre. Ez így nem objektív. Senki nem azt várja tőle, hogy elkezdjen ömlengeni, hanem hogy elkezdjen szakmabeli módjára bemutatót készíteni.
Egyáltalán miért ő "tesztel" mindent? Egy valamire való társaságban megvan az rpg-s, az árkád/szimulátor sportjátékos, náluk még egy nosztalgiázós is volt régen, aki pl. a Half Life 2-ről videózott, és más, régi címekről (na azt szerettem). Ja, hogy a tré stílusa miatt már mindenki lelépett, így lett belőle egyszemélyes hadsereg? Hát pedig ez így nem járja.
Én se tudnék jót, pláne nem szakszerűt mondani egy Project Cars-ról, mert nem szeretem a stílust, és nincs benne elég tapasztalatom. Ahogy nem kezdek egy GTA-ról sem beszámolót megfogalmazni, mert úgyis előkerülne, hogy túl sokat kell benne kocsikázni. Nem az én játékom, fel se merülne bennem, hogy videót készítsek róla. Továbbá mennyire szakszerű a hangos kisebbséggel harcolni folyamatosan?
Igazi hadjáratot folytat ilyenek ellen. Egy kis zsörtölődés van a kommentszekcióban, máris törli. Lehet az megindokolt, összeszedett kritika is, nem számít, ha negatív hangvételű. Reakciónak pedig jönnek a kapcsolódó 30 perces megmondom videók. Azt az energiát fektethetné új tartalomba. Vagy pihenésbe. Ráférne. Egy profinak ilyesmivel nem szabadna foglalkoznia, pláne nem szabadna megengednie olyan arrogáns viselkedést, ami néha elhagyja a szakmabeli kis száját.
Ha igazán profi szeretne lenni, érteni ahhoz, amit csinál, akkor próbálná a jót is megtalálni abban, amit nem szeret. Leginkább abban. Elfogulatlanul bemutatni valamit a közönségnek, nem alpári módon ekézve, akkor sem, ha valami igazi hulladék a bemutató tárgya. Még, ha a fárasztóan túlragozott trágárkodás, amolyan védjegynek is számít nála. Persze ilyenkor mindig megy a takaródzás, "dehátmiélménymagazinvagyunk!". Az, csak nem a nézőnek szól, hanem önmaguknak.
Nem is értem, hogy minek csinálja. Üvölt róla, hogy utálja az egészet. Vagy a koncepció ment félre nála. Vagy még nem telt meg a HUF feliratos vászonzsák a gardróbban.
Miért nem mondták hogy 2021 elején jön, biztos nem fogyott volna rosszabbul.
Persze a kérdés költői de szerintem nem feltétlen a játékosokat kell okolni a túlóráért.
Nem tudom, milyen jövő vár az emberi társadalomra, ha ilyen szinten gyorsul a világ és válik még tompultabbá, elszigeteltebbé.
Szóval itt az a kérdés, hogy most a maximalizmusra törekednek (rengeteg apróbb hiba), vagy tényleg sok még a problémás terület? Mert előbbinél azt mondom oké, túlórával be lehet hozni a lemaradást, de utóbbinál a csúsztatás lenne a jó megoldás. Persze hibás valamennyire a kiadó is, mert mi a frásznak lengetnek be egy dátumot idejekorán, ha még a kanyarban sincsenek a fejlesztéssel és az utómunkálatokkal? Értem én, kellenek a határidők, mert anélkül a dolgozók nem érzik a munkájuk súlyát, de akkor is, a megjelenési dátumot okosabban kéne megosztani a nagyérdeművel - pontosabban inkább a játék leleplezését.
Nyilván egy koronavírusra senki nem volt felkészülve, de a nem várt hibákra, amik egy ilyen komplexitású játéknál sokkal nagyobb mértékben vannak jelen, mint egy átlagosabb felépítésűnél, arra viszont igenis kellett volna számítaniuk. De itt is mi volt a baj? A türelmetlen emberek hada... Valljuk be, valóban sok éve készül a Cyberpunk 2077. Az pedig egyértelmű, hogy rengetegen várjuk. De közülünk sokan, egyszerűen képtelenek a türelemre. Bele se gondolnak, hogy egy ilyen mértékű és összetettségű játék kiemelten sok időt vesz igénybe. Kizárólag csak a saját kis vágyálmukat tartják szem előtt és ha valaki abba belerondít, akkor rohadjon meg mindenki, akinek köze volt annak "lerombolásához". Mi az, hogy nem jelent még meg a Cyberpunk? Meg mi az, hogy a szemétláda CDPR önkényesen elhalasztja a premiert? És a többi... Na, ez a mostani cruch és még sok másik ilyen eset is, pont ezen emberkék miatt van. Meg lehet nekik köszönni! (TAPS)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.