Irigyelhetjük a Digital Foundry csapatát, hiszen ők már nem csak a DiRT 5-re, de az Xbox Series X-re is rátehették a mancsukat. Ennek köszönhetően mi is szemtanúi lehetünk annak, hogy miként muzsikál a Codemasters legújabb ralijátéka a Microsoft next-gen konzolján, a látottak alapján pedig leszögezhetjük: aki már az első hetekben tervezi a generációváltást, az jobb, ha ezzel a játékkal is megvárja az új masináját.
Néhány hete láthattuk már, hogy hogyan fut Series S-en az Onrush engine-jét használó, árkádos vezetési modellt ígérő DiRT 5, a Series X-es látvány és teljesítmény azonban (nem meglepő módon) simán lekörözi a kistesóját.
A fekete hűtőszekrény többféle grafikai opciót kínál majd. A képminőséget előnyben részesítő Image Quality Mode dinamikusan skálázódó 4K-s felbontást, szebb árnyékokat, sűrűbb nézőközönséget és egyéb vizuális javításokat kínál 60 fps mellett, a Digital Foundry tesztjei szerint pedig a játék egészen stabilan tartja ezt a célkitűzést. A Frame-rate Mode hasonló paraméterekkel, ám némileg butított látvány mellett érkezik, és értelemszerűen a fix 60 fps előcsalogatása a célja. A tükörsima játékélmény érdekében viszont kiválaszthatjuk a 120 Hz-es módot is, amely megduplázza a képfrissítés sebességét 2K-s felbontás mellett.
A DiRT 5 november 6-án érkezik PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re, november 10-én Xbox Series X/S-re, november 19-én pedig PlayStation 5-re.
Nekem csak 60Hz-es monitorom van (régi CRT monitort lehetett 70-re is állítani :) ), de kíváncsi volnék a 120Hz-re és rajta a 120FPS-re. Főleg arra, hogy az input kezelés mennyire gyorsabb vagy finomabban kivehető rajta akár billentyűzettel, akár kontrollerrel.
Én mondjuk Rocket League-ezni szoktam és 60FPS-re is korlátoztam a játékot, de igazából egész szépen folyékonyan megy a játék, nem látok darabos mozgásokat, de erre a 120Hz és 120FPS még rá tud tenni? Mondom ezt úgy egyébként, hogy kicsit lassú reagálású vagyok, szóval lehet a 120Hz-et és FPS-t meg sem érezném :) Vagy de? :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.