Július vége óta nem sokat láthattunk/hallhattunk a GSC Game World legújabb FPS-éből, a S.T.A.L.K.E.R. folytatásából, most azonban az év végén megtört a csend, és egy rövid, de annál látványosabb teaser videóval jelentkezett az ukrán csapat:
Habár gameplay felvételeket továbbra sem láthatunk, a legújabb kedvcsináló már a játék grafikus motorjával készült, vagyis egészen jó képet kapunk arról, hogy mire számíthatunk majd a látványt illetően.
Megjelenési dátum továbbra sem érkezett, de az eddigi információk szerint a S.T.A.L.K.E.R. 2 valamikor 2021 folyamán érkezhet PC-re és Xbox Series X/S-re.
Ezek azok amitől egy standard "gamer" rohamot kap, Én meg elheverészek egy-két órát egy pár lövés miatt.
Ez az igazi...
Jópár évvel később jött ki a Stalker és kvázi pontosan ezt hozta vissza. Ugyan az a fajta gaz, ugyan azok a színek, ugyan azok a tipikus falak és épületek. Látszott a játékon, hogy megnézték a készítők, hogy mit csinálnak és teljesen fején találták a szeget a hangulattal. Csak te voltál, meg ami nálad van és a küldetés, hogy menjél beljebb erre a területre. Először persze csak banditák voltak, de rögtön ott volt az első területen a katonai blokád a vasúti hídépítmény átjárójánál, amin át kellett jutni. Mit össze kommandóztam, hogy kikerüljem őket, de ennél a játéknál minden út rómába vezetett és akkor is arra kellett menni, ahol megdöglesz a menő terepruhás és AK-s katonáktól. Akkor lett olyan fegyvered, ha leöltél egyet vizipisztollyal és elvetted tőle.
Én azt tudom, hogy a cucc atmoszférája úgy maga alá gyűrt, mint talán az óta egyik cím sem. Lezuhant helikopterek, rozsdás Lada Niva, UAZ. És mégsem sírt semmi balfasz, hogy a fejlesztők azt ígérték, hogy majd lehet az autókat is vezetni. Aztán idővel, felerősödve már tudtunk haladni előre és bár 4-5 emeletes, katonákkal teli épület nem volt a veszprémi orosz laktanyában, de a játékban volt és tudtam, hogy a valóságban is garantáltan pont olyan lenne. Talán azért, mert kimentek a fejlesztők és pont azt az épületet modellezték be a játékba, amit egy ilyen ótvar helyszínen találtak.
Olyan fények és árnyékok vannak az ezer éves játékban, hogy ma, 2010 elején ray tracing nélkül nem láthatunk olyat és a gépigény mégiscsak egy egymagos 2 GHz-es proci volt, 512 mega ram és egy 128 megás videokártya, mint Geforce 7900 és ATI X1850 - mármint ez a recommended volt, hogy tudjad 1024x768-ban tolni. Lol még csak 16:9-es tv és monitor sem volt 2007 tavaszán. De ahogy esett az eső a játékban és éjszaka a villámlás fényénél megláttad, hogy a kocka alaku fadoboz tetejére ráesnek a cseppek, az sosem látott grafika volt, mivel előtte sosem foglalkozott senki azzal, hogy az eső ne csak egy a monitor üvege és a játéktér között felhúzott 1 dimenziós effekt legyen, hanem ráessen a 3D tárgyakra.
A játék úgy egy örök érvényű mestermű, ahogy van és nem hiába sírják vissza az óta is népek. Én már rég nem hiszek abban, hogy lesz egy rendes második rész, csak abban, hogy ha esetleg valaha megjön, akkor egy rohadt undorító konzolos szemét szar lesz, ami sosem éri el az eredeti színvonalat. Na de ugye a remény hal meg utoljára és most vannak új konzolok (csak nem elérhetőek most) és remélem, hogy egyszer kijön a játék és legalább a bokájáig felér az eredetinek.
Nem volt szintkövetés meg egyéb modern b*ziság, ha belekötöttél a katonákba az elején akkor agyonlőttek. Mondjuk később is szívás volt ellenük harcolni. :D
Meg nem volt "jó" befejezés, nekem az lett a vége, hogy azt haluzta aranyeső hullik rá, közben a mennyezet szakadt le...
Legfőképp a grafika volt nyálcsorgatós, ízig-vérig pc exkluzív ahol nem kellett kompromisszumot kötni.
Bugos megjelenéssel is megelőzte a korát, bár asszem Clear Sky ilyen szempontból SOKKAL rosszabb volt.
mindenki gangsta amíg el nem téved a zónában... :P
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.