Az Epic Games és az Apple pereskedése miatt sorra derül fény az olyan iparági háttérinfókra, amelyekről nem, vagy csak ritkán hallani hivatalos forrásból. Most épp a Microsoftot képviselő Lori Wright tanúskodott, aki az Epic ügyvédének kérdésére megerősítette, hogy veszteségesen árulják az Xbox-konzolokat, és azokon sosem kerestek pénzt.
Mindez alapvetően nem lenne meglepő, hiszen a konzolgyártók hagyományos üzleti modellje arra épül, hogy a hardvert áron alul adják, cserébe pedig a játékok és a különféle szolgáltatások után remélik a profitot. Ahogy azonban Daniel Ahmad elemző is megjegyzi, ez a felállás viszont inkább a kilencvenes és a kétezres évekre volt jellemző, később a cégek találtak kiutat ebből: a PlayStation 4-et például egyre kisebb költség mellett tudta legyártani a Sony, miközben változatlan áron árulta, ami idővel profithoz vezetett, míg a Switchet eleve úgy rakta össze a Nintendo, hogy "amint lehet, nyereségessé váljon".
Mindez egyébként a már sokat emlegetett jutalékrendszer miatt került szóba a tárgyaláson. Miközben az Epic épp azzal támadja az Apple-t, hogy a 30 százalékos jutalék, amit levesz az eladások után, versenyellenes, valójában ez így működik szinte minden digitális üzletnél, így például a konzolpiacon is. Az Epic ügyvédje viszont arra akart célozni a fenti kérdéssel, hogy a konzolpiac egészen máshogy működik a mobiloshoz képest, és a jutalékon a platformtulajdonosok túlélése múlik.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.