A Deathloop nemrég aranylemezre került, úgyhogy a szeptember 14-i megjelenés biztonságban van: előbb PC-n és PlayStation 5-ön játszhatunk majd vele, de egy év múlva más konzolokra is eltalál. Az Arkane Studios alkotásának központi eleme egy újra-újrainduló időhurok, ami visszarepít minket a nap elejére, ha elérjük az estét, vagy ha meghalunk akció közben.
Dinga Bakaba rendező kicsit jobban is részletezte ezt a rendszert a PCGamernek, amelyben „minden számít, ugyanakkor semmi sem számít”. Míg más Arkane-játékokban kiemelt szerepet kapott a gyorsmentés, ez a funkció a Deathloopból teljes mértékben hiányzik, mert a fejlesztők azt szerették volna, ha minden kudarcot és elbaltázott tervből származó következményt megélünk. Az idő úgyis újraindul, de tanulunk közben, ha mást nem.
A játékban négy nagy bejárható régió vár ránk, amelyek mindegyike más és más arcát mutatja a négy különböző napszakban: reggel, délelőtt, délután és este. Egy régióban annyi időt töltünk el, amennyit szeretnénk, de amint kilépünk belőle, változik a napszak, így például gyorsan át is rohanhatunk a napon, ha egy adott helyszínt adott időben szeretnénk látni. Bakaba szerint a cél úgysem az, hogy a nap végére érjünk, az csak a játék alapritmusát adja meg. Mivel idővel egy képesség révén megtarthatunk mindent, amit felveszünk, sok lehetőségünk nyílik kísérletezni.
A rendező szerint azért sem szabad magunkra venni a halálokat, mert azok nem a vereség jelei: „Szeretnénk, hogy a játékos idővel úgy érezze, olyan szakértelemre tesz szert, mint amit mondjuk az Idétlen időkigben látunk.” A Deathloopban az idő a mi oldalunkon áll és a mesterévé kell válnunk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.