Az elmúlt hetek talán legizgalmasabb játékpiaci fejleménye az, hogy összekapott a FIFA és az Electronic Arts: először a kiadó számolt be arról, hogy átnevezheti a FIFA-sorozatot, az önmagában rendkívül meglepő hírt pedig egy pletyka követte, amely szerint a cég nem tud megegyezni a szövetséggel a jogdíjakról és a brand esetleges kiterjesztéséről.
Miután ezek a hírek napvilágot láttak, a FIFA is kiadott egy közleményt, ebben pedig finoman oda is szúrt a kiadónak: a szövetség úgy gondolja, hogy a focis videojátékoknak és az eSportoknak "olyan területeknek kell lenniük, ahol egynél több fél kontrollálja a különféle jogokat". Ahogy az ismert, az EA lényegében minden fontos focis licencet magáénak tudhat, a konkurencia pedig szenved is ettől rendesen - az már más kérdés, hogy erre a FIFA-nak önmagában semmi ráhatása nincs.
"A technológiai és mobilos cégek folyamatosan versengenek azért, hogy együtt működhessenek a FIFA-val, annak platformjaival és bajnokságaival" - folytatódik a közlemény. "Ennek megfelelően a FIFA több iparági szereplővel, így fejlesztőkkel, befektetőkkel és elemzőkkel is együttműködik annak érdekében, hogy hosszú távú stratégiát építsen ki a videojátékok, az eSport és a szórakoztatóipar piacán."
A FIFA szerint ezek a partnerek lehetővé teszik, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsák a felhasználóknak és a rajongóknak, nekik pedig az az érdekük, hogy az összes lehetőségüket kihasználják ezen a területen. A szervezet tehát láthatóan készen áll arra, hogy kibővítse a videojátékos portfólióját, és bár konkrétumokat még nem árult el a témában, azt a közlemény megjegyzi: "izgatottan várják, hogy új játékokba és eSport-lehetőségekbe integrálják a férfi és a női világbajnokságot".
A FIFA és az EA megállapodása egyébként jövőre jár le - a találgatások szerint a FIFA-sorozat a jövőben az EA Sports FC címet viselheti.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.