1,5 milliárd dollárt termelt a mobilos Call of Duty

  • Írta: Shifty
  • 2022. február 23.
  • Biznisz
Link másolása
A Sensor Tower adatai szerint a Call of Duty: Mobile tavaly a tizennegyedik legtöbb bevételt termelő mobiljáték lett, és eddig már 1,5 milliárd dollárt harácsolt össze az App Store-on és a Google Playen keresztül.

Ha hinni lehet a híreknek, akkor közel 17 év után 2023 lesz az első olyan esztendő, amikor a rajongók kénytelenek lesznek új Call of Duty-játék nélkül átvészelni az adott esztendőt. Természetesen így sem maradunk Call of Duty nélkül, hiszen a Call of Duty: Modern Warfare 2 és a Warzone 2 garantáltan kielégíti majd az igényeket a köztes évben is.

Valószínűleg a Call of Duty: Mobile jelentősége is fel fog értékelődni, na, nem mintha most másodhegedűs szerepet töltene be a portfolióban: elég csak ránézni a bevételi eredményekre, amelyek igazolják, hogy a rajongók nagyon odavannak a 2019-ben elindított mobilos kitérőért. A Sensor Tower adatai szerint a kínai Tencenthez tartozó Timi Studios és az Activision együttműködése az elmúlt két és fél évben több mint 1,5 milliárd dollárnyi, mikrotranzakcióból származó bevételt eredményezett. A tavalyi évben 45 százalékkal nőttek a bevételek, ráadásul 2020-ban Kínában is elérhetővé vált a játék, ami alaposan felpörgette az eredményeket, hiszen csak az ottani App Store-on keresztül 104,5 millió dollárt termelt a mobilos Call of Duty. 

Ennek is köszönhető, hogy tavaly már a tizennegyedik legtöbb pénzt termelő mobiljátékká lépett elő, így a mobilos lövöldözős játékok piacán csak a Garena Free Fire és a PUBG Mobile tudja megelőzni. Csak hogy érezzük, mekkora üzletről van szó, a Sensor Tower adatai szerint tavaly 6,3 milliárd dollárt költöttek a játékosok a mobilos lövöldözős játékokban, és ez a piac évről évre csak nő.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...