A Shadows megjelenése után a régi Assassin’s Creedekkel is többen játszanak
- Írta: zoenn
- 2 napja
Szinte feltámadtak a sorozat korábbi játékai az Assassin’s Creed: Shadows premierje után, a legnagyobb játékosszám-növekedés az Originsnél volt megfigyelhető, de az Odyssey és a Mirage sincs lemaradva nagyon. Átlagosan 27 százalékkal ugrott meg az érdeklődés a széria régebbi darabjai iránt.
A TrueTrophies adatai szerint 9 korábbi Assassin’s Creed-játék hatalmas feltámadáson ment át az utóbbi hetekben, és ugyan a Shadows startja is sikeres volt, lévén már 3 millió játékost szerzett, a korábbi részek bizonyára ennek hullámait lovagolták meg. Egy csapásra újra trendi lett Assassin’s Creeddel játszani.
Az Origins játékosszáma elég masszív, 51,9 százalékos növekedést ért el, ezt követte az Odyssey és a Mirage 39,4, illetve 32 százalékos plusszal. Még az olyan régebbi címek is újra a reflektorfénybe kerültek, mint az Assassin's Creed 2, a Liberation és Black Flag. Annak ellenére, hogy a 2020-as Valhalla játékosai 25 százalékkal nőttek, a Shadows tulajdonosainak 16,7 százaléka tért vissza a vikinges bejegyzéshez, ami azt jelenti, hogy elég jól teljesít a Ubisoft számára.
És ha már Shadows, az új statisztikák alapján, a cím nem tartja meg elég jól a játékosok érdeklődését. A steames játékosok kevesebb mint fele (40,8 százalék), még be sem fejezte a játék első felvonását, PlayStation 5-ön még ennél is kevesebben, 36,9 százalékuk. Hogy kellő megvilágításba kerüljön az egész, elmondjuk, hogy átlagos tempóban kb. 10-12 órát vesz igénybe az Act 1 teljesítése.
Az adatok azt mutatják, hogy a Shadows csak az első 15-20 óránál tovább nem tudja fenntartani a játékosok érdeklődését, mivel nagyon kevesen fejezték be a második fejezetet. A steames játékosoknak mintegy 2,6 százaléka birtokolja az ezt igazoló acsit, míg a PS5-ön ez a szám 5,9 százalék. És hogy továbbmenjünk, az Act 3-at 1,3 százalék fejezte be a Steamen, míg PS5-ön 4,24 százalék.
Szóval ez igaz, hogy a játékosok is egyre felszínesebbek és mindenért panaszkodnak, de sajnos a fejlesztők is maximálisan profitorientáltak ezzel a hozzáállással.
Ezért félő, hogy teljesen ki fog halni a komplex, összetett, hosszú játék jelensége az iparból.
Fallout 4 6 db-os armor--> Starfield 3db-os
Valhalla 5db-os armor--> Shadows 2 db-os
Mass Effect Andromeda 5db-os armor--> DA Veilguard 2db-os
És ez csak pár példa, de látszik, hogy a fő cél a letisztultság, egyszerűség.
Én pont emiatt hagytam ott a Shadowst néhány óra után, mert rögtön megmutatkozott, hogy minden téren erre törekedtek a fejlesztők. Szépek az erdők, de egy vadállatot képtelenek voltak leprogramozni beléjük. Jó a bázisépítés, de gyakorlati haszna alig van. Nem akarom ragozni, más kedvét sem akarom elvenni, de engem lassan kitaszít magából a játékipar ezzel a "mindent a földig butítunk, hogy ne unjanak rá" mentalitással. Szerintem nem az egyszerűsítéssel és a komplexitás megszüntetésével kéne bent tartani a játékosokat, simán csak élvezetes játékmenettel, izgalmas tennivalókkal, változatos és hasznos loottal.
Számomra hosszú évek óta egy játék tudta megadni mindezt: a Kingdom Come Deliverance 2, és félek, hogy egyre ritkábban érkeznek majd ilyen címek.
Aztán rinyáltak, hogy legyen olyan, mint az első rész, legyen nagyobb hangsúly a lopakodáson. Erre jött a Mirage, nesze nektek kicsi a térkép, rövid a játék, faék egyszerű fejlesztés, kevés tárgy, fegyver, kötelező lopakodás, mert nyílt harcban szinte esélyed sincs és roppant frusztráló. Az első AC amit nem vittem végig. Most meg itt van ez, a maga módján lebutítva, sok jó dolog kivéve belőle (bár az első benyomásom az, hogy sikerült elég jó egyensúlyba tenni a dolgokat.)
Mindezt szerintem azért, mert próbálnak megfelelni a rinyálóknak. Ez szerintem hiba, mert azok nagy részének úgyse lenne jó semmi se, már csak a korábban Csoki által említett divatfika, woke miatt sem.
Ezek az achi statok meg szerintem hozzák az átlagot, ami majd minden játék esetén szokott lenni. Szerintem tévedés ebből olyan következtetéseket levonni, mint pl. azt, hogy nem tudja fenntartani a játékosok érdeklődését. Mert 10 nappal a megjelenés után a többség nem tolt bele 10-20 óránál többet? Egészségesen működő emberek alapból nem játszanak minden nap, főleg meg nem minden nap 2 óránál is többet. Nekem az Odyssey-ben eddig kb. 600 óra van, de mire elsőnek végigvittem volt kb. 3-4 hónap, ahogy a Valhalla, Origins esetében is.
Számomra hatalmas visszalépés, hogy immár csak két darabból áll az armor, míg az Odyssey-ben 5 részből állt és megérte összegyűjteni egy szettet, mert az bónusz statot is adott. Továbbá nem tetszik, hogy főhősönként 3-3 fegyvertípust lehet használni, amíg az Odyssey-ben volt 7 vagy 8 és mindegyik egyedi harcstílust biztosított.
Az Odyssey-ben voltak tengeri hajós ütközetek, fejleszthető hajó és legénység, voltak fejvadászok egyedi loottal, voltak levadászható legendás állatok, egyáltalán voktak vadállatok (cápák, farkasok, leopárdokstb.) és sorolhatnám.
Szóval nem, ez nem trendi utálkozás, rengeteg aspektusban visszafejlődött a játék.
Hozzátrszem a woke dolgokra magasról teszek.
Ez pár éve kezdett felerősödni, talán a koronás időszak alatt.
Kezdődött az egész a Last of Us 2-vel. Olyan hate hullámot generált, h az egész sajtó attól zengett. Jobb és bal oldalt alakított ki a közösségben. Azóta ezek a szélsőségeses hangok dominálnak, a SweetBaby Inc. botrány óta főleg.
Nem akarok álszent lenni. A túltolt woke-tól nekem is hányingerem van, de őszintén, én elsősorban tartalmat fogyasztok, nem ideológiát,mikor médiumot értelmezek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.