A Shadows megjelenése után a régi Assassin’s Creedekkel is többen játszanak

  • Írta: zoenn
  • 2 napja
  • Érdekesség
Link másolása
Átlagosan 27 százalékkal ugrott meg az érdeklődés a korábbi Assassin’s Creed-játékok iránt, miután a sorozat legutolsó darabja a boltokba került. Úgy tűnik, a Shadows körüli hype meghozta a játékosok kedvét.

Szinte feltámadtak a sorozat korábbi játékai az Assassin’s Creed: Shadows premierje után, a legnagyobb játékosszám-növekedés az Originsnél volt megfigyelhető, de az Odyssey és a Mirage sincs lemaradva nagyon. Átlagosan 27 százalékkal ugrott meg az érdeklődés a széria régebbi darabjai iránt.

A TrueTrophies adatai szerint 9 korábbi Assassin’s Creed-játék hatalmas feltámadáson ment át az utóbbi hetekben, és ugyan a Shadows startja is sikeres volt, lévén már 3 millió játékost szerzett, a korábbi részek bizonyára ennek hullámait lovagolták meg. Egy csapásra újra trendi lett Assassin’s Creeddel játszani.

Az Origins játékosszáma elég masszív, 51,9 százalékos növekedést ért el, ezt követte az Odyssey és a Mirage 39,4, illetve 32 százalékos plusszal. Még az olyan régebbi címek is újra a reflektorfénybe kerültek, mint az Assassin's Creed 2, a Liberation és Black Flag. Annak ellenére, hogy a 2020-as Valhalla játékosai 25 százalékkal nőttek, a Shadows tulajdonosainak 16,7 százaléka tért vissza a vikinges bejegyzéshez, ami azt jelenti, hogy elég jól teljesít a Ubisoft számára.

És ha már Shadows, az új statisztikák alapján, a cím nem tartja meg elég jól a játékosok érdeklődését. A steames játékosok kevesebb mint fele (40,8 százalék), még be sem fejezte a játék első felvonását, PlayStation 5-ön még ennél is kevesebben, 36,9 százalékuk. Hogy kellő megvilágításba kerüljön az egész, elmondjuk, hogy átlagos tempóban kb. 10-12 órát vesz igénybe az Act 1 teljesítése.

Az adatok azt mutatják, hogy a Shadows csak az első 15-20 óránál tovább nem tudja fenntartani a játékosok érdeklődését, mivel nagyon kevesen fejezték be a második fejezetet. A steames játékosoknak mintegy 2,6 százaléka birtokolja az ezt igazoló acsit, míg a PS5-ön ez a szám 5,9 százalék. És hogy továbbmenjünk, az Act 3-at 1,3 százalék fejezte be a Steamen, míg PS5-ön 4,24 százalék.

14.
14.
gabeee19
#13: Ja, persze, ez maximálisan így van, ahogy mondod. Valószínűleg a fejlesztők sem a semmiből találták ki az irányt, hanem különböző visszajelzések slapján. Az Achivement rendszer alapból is egy ilyen játékos szokás felmérő, aminél ők is azt látják adott játéknál, hogy 10 új fegyvert a játékosok 0,03%-a kraftolt le, amiből következik, hogy ilyesmire igény.
Szóval ez igaz, hogy a játékosok is egyre felszínesebbek és mindenért panaszkodnak, de sajnos a fejlesztők is maximálisan profitorientáltak ezzel a hozzáállással.
Ezért félő, hogy teljesen ki fog halni a komplex, összetett, hosszú játék jelensége az iparból.
13.
13.
delphijos
#11: Én tökre megértem hogy te így gondolod, és nem vagy egyedül, ugyanakkor meg az van hogy igenis a játékosok többsége meg nem.Egész pontosan azt MONDJÁK, de közben meg mégsem. Naponta jelenik megy egy tonna játék, még a század ilyen hosszúakat se viszi végig a jónép. Nincs idő / türelem az emberek jó részénél hogy egy játékkal több 100 ( vagy még ennél is több ) időt töltsön, mert jön közben 20 olyan játék amit szintén ki akar próbálni... Persze az megvan hogy ha egy játék meg nem ilyen hosszú, akkor meg ugyanazok azért panaszkodnak hogy nem 500e mégyzetkilométer a térkep, miért csak 20-30 óra a végigjátszás, és ugyan csak 3 fegyvert használ, de miért nincs 50, stb... nehéz ügy ez, nem védve a fejlesztőket, de azért nincsenek könnyű helyzetben.
12.
12.
FrankBlack
#11: Egyetértek. A Kingdom Come első részét nagyon vártam és elképesztő élmény volt.
11.
11.
gabeee19
#10: Ez a túlzott egyszerűsödés egyébként nem csak az Ubinál figyelhető meg, hanem a komplett játékiparban. A rohanó világ, meg a figyelem drasztikus lerövidülése biztosan nagyban hozzájárul ehhez. A kedvenc példám az armor set-ek, amik jól mutatják, hogy milyen irányt vett az ipar.
Fallout 4 6 db-os armor--> Starfield 3db-os
Valhalla 5db-os armor--> Shadows 2 db-os
Mass Effect Andromeda 5db-os armor--> DA Veilguard 2db-os
És ez csak pár példa, de látszik, hogy a fő cél a letisztultság, egyszerűség.
Én pont emiatt hagytam ott a Shadowst néhány óra után, mert rögtön megmutatkozott, hogy minden téren erre törekedtek a fejlesztők. Szépek az erdők, de egy vadállatot képtelenek voltak leprogramozni beléjük. Jó a bázisépítés, de gyakorlati haszna alig van. Nem akarom ragozni, más kedvét sem akarom elvenni, de engem lassan kitaszít magából a játékipar ezzel a "mindent a földig butítunk, hogy ne unjanak rá" mentalitással. Szerintem nem az egyszerűsítéssel és a komplexitás megszüntetésével kéne bent tartani a játékosokat, simán csak élvezetes játékmenettel, izgalmas tennivalókkal, változatos és hasznos loottal.
Számomra hosszú évek óta egy játék tudta megadni mindezt: a Kingdom Come Deliverance 2, és félek, hogy egyre ritkábban érkeznek majd ilyen címek.
10.
10.
FrankBlack
#7: Én megértem amúgy az ubit. Origins, de főleg az Odyssey esetében sokan rinyáltak, hogy túl nagy a térkép, túl sok a tennivaló, túl sokféle a fegyver, tárgy, fejlesztési lehetőség, szintezés, túl sokáig tart a játék, sokat kell hajókázni, stb.

Aztán rinyáltak, hogy legyen olyan, mint az első rész, legyen nagyobb hangsúly a lopakodáson. Erre jött a Mirage, nesze nektek kicsi a térkép, rövid a játék, faék egyszerű fejlesztés, kevés tárgy, fegyver, kötelező lopakodás, mert nyílt harcban szinte esélyed sincs és roppant frusztráló. Az első AC amit nem vittem végig. Most meg itt van ez, a maga módján lebutítva, sok jó dolog kivéve belőle (bár az első benyomásom az, hogy sikerült elég jó egyensúlyba tenni a dolgokat.)

Mindezt szerintem azért, mert próbálnak megfelelni a rinyálóknak. Ez szerintem hiba, mert azok nagy részének úgyse lenne jó semmi se, már csak a korábban Csoki által említett divatfika, woke miatt sem.

Ezek az achi statok meg szerintem hozzák az átlagot, ami majd minden játék esetén szokott lenni. Szerintem tévedés ebből olyan következtetéseket levonni, mint pl. azt, hogy nem tudja fenntartani a játékosok érdeklődését. Mert 10 nappal a megjelenés után a többség nem tolt bele 10-20 óránál többet? Egészségesen működő emberek alapból nem játszanak minden nap, főleg meg nem minden nap 2 óránál is többet. Nekem az Odyssey-ben eddig kb. 600 óra van, de mire elsőnek végigvittem volt kb. 3-4 hónap, ahogy a Valhalla, Origins esetében is.
9.
9.
FrankBlack
#7: Köszönöm a választ. Teljesen jogos. Ez így tényleg visszalépés. Többek között amiket írtál azért is a kedvencem az Odyssey.
8.
8.
sasncore
#7: Hiába írsz nekik. Nem értik az immerzió fogalmát. 1 bites emberek. Imádtam a tengert én is:) De a level szinetezés az nagyon nem tetszett.
7.
7.
gabeee19
#2: Például roppant kiábrándító, hogy küldetések előtt teszi fel a kérdést a játék, hogy melyik főhőssel akarok menni. Ez számomra immerzió romboló. Odyssey-ben az elején választottál és azzal mentél végig.
Számomra hatalmas visszalépés, hogy immár csak két darabból áll az armor, míg az Odyssey-ben 5 részből állt és megérte összegyűjteni egy szettet, mert az bónusz statot is adott. Továbbá nem tetszik, hogy főhősönként 3-3 fegyvertípust lehet használni, amíg az Odyssey-ben volt 7 vagy 8 és mindegyik egyedi harcstílust biztosított.
Az Odyssey-ben voltak tengeri hajós ütközetek, fejleszthető hajó és legénység, voltak fejvadászok egyedi loottal, voltak levadászható legendás állatok, egyáltalán voktak vadállatok (cápák, farkasok, leopárdokstb.) és sorolhatnám.
Szóval nem, ez nem trendi utálkozás, rengeteg aspektusban visszafejlődött a játék.
Hozzátrszem a woke dolgokra magasról teszek.
6.
6.
FrankBlack
#3: #4 + 1 Én is igy látom, bár szerintem korábban is erősen divat volt.
5.
5.
szinkron
Általában egy év lemaradással veszem ezeket. Egy teljes kieges példány 5000 ft lesz kb.
4.
4.
csoki0619
#3: Egyszerűen divat lett a "divat" fikázás.

Ez pár éve kezdett felerősödni, talán a koronás időszak alatt.

Kezdődött az egész a Last of Us 2-vel. Olyan hate hullámot generált, h az egész sajtó attól zengett. Jobb és bal oldalt alakított ki a közösségben. Azóta ezek a szélsőségeses hangok dominálnak, a SweetBaby Inc. botrány óta főleg.

Nem akarok álszent lenni. A túltolt woke-tól nekem is hányingerem van, de őszintén, én elsősorban tartalmat fogyasztok, nem ideológiát,mikor médiumot értelmezek.
3.
3.
csoki0619
#2: Semmit, egyszerűen divat lett utálni a Ubi-t. A Shadows egy korrekt játék lett, kétség kívül semmi extra, csak sajnos manapság az embereknek ez már nem elég.
2.
2.
FrankBlack
#1: Mit tud az Odyssey amit a Shadows nem?
1.
1.
gabeee19
Ennek szerintem semmi köze a hype-hoz. Magamból kiindulva egyszerűen rájöttek az emberek, hogy mennyivel élvezetesebb volt néhány korábbi rész. Én például 5 óra Shadows után nagyon vágytam az Odyssey-re, mert a virtuális Japánban konkrétan nem lehet mit csinálni, aminek értelme is van.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...