Két hete még attól volt hangos a világháló, hogy a SteamDB adatai szerint a Lost Arkot elképesztően sokan tolják. Nincs ez másként a frissen megjelent Elden Ringgel sem, ami alig pár órája kapható hivatalosan, az éjszaka mégis simán összehozott kicsit több mint 764 ezer egyidejű játékost, amivel a SteamDB adatai szerint a Steam hetedik legnépszerűbb játéka jelenleg. Ráadásul ez a szám nem nagyon esett vissza, mert a hír írásának a pillanatában is több mint 600 ezren kalandoznak The Lands Between világában.
Ez azért nagyszerű eredmény, mert ahogy a Souls-játékok mindegyike, az Elden Ring is inkább rétegjáték, bár ahogy a tesztünkben utaltunk is rá, valójában a Souls-játékok következő lépcsőfokaként igyekszik szélesebb közönséggel is megszerettetni a stílust. És ha megnézzük, hogy a Dark Souls harmadik része "alig" 129 975 egyidejű játékost tud felmutatni, akkor az Elden Ring több mint hatszoros túlteljesítése óriási sikerként kezelhető.
Az Elden Ring PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re jelent meg.
Nem védem a játékot sem a FromSoft-ot egy pillanatig sem ebből a szempontból, mert ahhoz képest, hogy szvsz pár effektet és textúrát leszámítva alig-alig néz ki jobban az Elden Ring a DS3-nál, sokkal szarabb a teljesítmény. Persze nyílt világ, több mindent kell megjelenítenie a motornak, de ez utólag nem kifogás, hiszen előre kellett volna gondolkodniuk ezt illetően.
“Pont úgy, ahogy az autó sofőrjétől sem várhatod el azt, hogy meg tudja javítani a motort, ha épp nem indul el.”
Hát azért a driver létezésének és feltelepítésének “tudományát” nem említeném egy lapon egy autó motorjának megjavításával. Az újrapasztázást, hűtőborda-cserét, shunt modifikációt sorolnám ide a teljesség igénye nélkül. Ha pl. vesz ma az ember egy 1.000.000HUF+ VGA-t akkor azért azt illő tudni, hogy mi az a VGA driver. GeForce Experience-t pedig csak az használ, aki… khm, well. Mindegy. Anélkül viszont bizony érdemes tudni, hogy mi az a driver.
Ezen a ponton már szerintem csak nyelvtanról vitatkozunk, de azért leírom mégegyszer amit leírtam ezelőtt is:
NEM az Elden Ring sajátos teljesítményproblémáit küszöböli ki ez a pár tipp, de mivel visszajelzések alapján több embernek is segítettek ezek a “trükkök” így megvan a létjogosultságuk. Interferencia csökkentéseként is felfoghatóak. Ha írsz egy szoftvert, az reagál az operációs rendszerre és a hardverekre és azok drivereire. Ha valami szarul van megírva akkor a problémát a programkódban kell keresni, de a súrlódás mértékét ESETLEGESEN lehet VALAMENNYIRE csökkenteni kívülről is. Mégegyszer: nem belülről megoldani a forrását, hanem ESETLEGESEN enyhíteni a probléma következményének mértékeit kívülről. Tüneti kezelés. Tudod, mint a modern orvoslás.
Én más játékok esetében is gyakran teszem ezt, mert első sorban biztonsági okokból töltöm fel a sony -hoz a mentéseket, nem azért hogy más gépen játszhassak vele, és ezt csak úgy tudom garantálni, ha nem szinkronizálok automatikusan.
Az xsx -es változat sem rossz állítólag, a crash -ek viszont ugyanúgy megvannak, illetve a teljesítmény alacsonyabb az elérhető adatok alapján.
Egyébként a játék tényleg nagyon jó. Igaz hogy a harc messze alatta van annak amit egy nioh 2 tud, de a világ, a hatalmas és változatos terület, és a nagyszerű hangulat az, ami miatt nem tudok haragudni az elden ring -re. A technikai bakik kellemetlenek, de javítják majd őket. De teljesen megértem azokat, akik nem akartak első napos vételt csinálni belőle technikai okok miatt.
Nekem egyébként eszembe nem jutna ilyesmit pc -n játszani. Annyira tv -re kívánkozik az egész...
A driver kérdést egyébként mindkét nagy gyártó igyekszik megoldani viszonylag egyszerűen. Idegesítő asztali programokkal... :)
Az informatika nem úgy működik, hogy te varázsütésre megjavítasz egy programot, amit nem te írtál. Elháríthatsz akadályozó tényezőket - software környezet... lásd lentebb - de nem tudsz segíteni a program belső működéséből adódó problémákon.
Abban egyetértek, hogy ez nem oldja meg teljesen a problémát, mert ezek egyedi/egyéni problémák orvoslására jók. Nem a játék alapproblémáit oldják meg, hanem azokat az esetleges egyéni rendszerproblémákat, ahol egyeseknél a teljesítmény MÉG ROSSZABB volt. Mivel a játék beállításai kb alig befolyásolják a teljesítményt, ellenben a vizualitást igen, ezért addig amíg nem jön patch alternatív eszközökhöz lehet folyamodni, feltéve hogy beválik.
Példa: Sokan jelentették, hogy valóban iGPU-t használ alapértelmezettként a játék. Szóval az pl igenis sok embernek segíthet akinek fingja sincs arról, hogy be tudja állítani azt, hogy dedikált vagy integrált VGA-t használjon a rendszer.
Akkor volt új gépem. Tényleg maxos, röhögve kellett volna vinnie.
Napokig q fórumokat bújtam, mire szembe találkoztam ezzel : dugj be a mikrofon bemenetbe valamit. Mindegy mit. Ha csak dugó és le van vágva a kábel, az is jó.
És láss csodát működött.
Szóval pc-n van csak, mindenre megoldás de a tököm se fog ilyenekkel bajlódni.
“És ilyen jellegű dolgok amiket itt felsoroltál meg elő se fordulhatnak konzolon.”
Hát dehogynem, ott sem megy túl jól az Elden Ring, de nem is lehet vele nagyon mit csinálni. PC-n pedig itt vannak a lehetőségek amiket felsoroltam lentebb. Nem az a lényeg, hogy különböző a probléma oka, hanem az, hogy ha mindkét platformon van probléma akkor a PC-n még mindig adódhat lehetőség, hogy azt esetlegesen kiküszöböld.
Azért tegyük hozzá hogy nincs MINDENRE megoldás pc-n sem. És ilyen jellegű dolgok amiket itt felsoroltál meg elő se fordulhatnak konzolon. Persze ezzel nem azt mondom hogy konzolon MINDIG MINDEN TÖKÉLETES.
Am köszi az infót
- iGPU helyett dGPU-val futtassa, ha a processzora rendelkezik iGPU-val (laptopok, APU-k, legtöbb Intel CPU)
- Ryzen CPU esetén a Windows Power Plan-t vagy Balanced-re vagy pedig Ryzen High Performance-ra kell állítani
- Frissítsd a VGA-d driverét a legújabbra, de lehetőleg úgy, hogy előtte DDU-val letöröld az előző verziót safe mode-ban.
- Nvidia VGA esetén az asztalon jobb klikk, Nvidia Control Panel. A Global Settings alatt a Shader Cache Size legyen Unlimited. Utána Program Settings, Elden Ring hozzáadása és azon belül a következők: CUDA GPUs - All; Power Management Mode - Prefer Maximum Performance; Threaded Optimization - On;
- Az Elden Ring-et indító .exe fájlt megkeresve azon jobb klikk, Tulajdonságok - Kompatibilitás - Futtatás rendszergazdaként és Teljes képernyős optimalizaciók letiltása (vagy valami ehhez hasonló, sajnos nem tudom hogy van pontosan magyarul).
- Steam-en belül pedig a Steam Overlay kikapcsolása.
- Egyéb: Nálam két dolog van meg érvényben, az egyik az az, hogy letiltottam a Windows Update-et (teljesen, nem elérhető) és Debloatoltam magát a Windows-t. Ezen kívül pedig be van kapcsolva a BIOS-ban a Resizable BAR (AMD GPU-val S.A.M.).
Remélem ez valamit tud segíteni valakinek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.