Microsoft: jöjjenek a felhőre tervezett játékok!

  • Írta: szlav
  • 2022. március 25.
  • Biznisz
Link másolása
Új kiadórészleget nyit az Xbox Game Studios Publishing. A divízió olyan fejlesztőstúdiókkal dolgozik majd, akik céltudatosan a felhőalapú rendszerek technológiájára építenék a játékaikat.

A Microsoft eddig sem tagadta, hogy a felhőalapú játékban látja a jövőt (az Xbox Cloud Gaming jelenleg is remekül muzsikál), most azonban a redmondiak a GDC színpadán bejelentették, hogy önálló részleget nyitnak azoknak, akik szerint itt az ideje, hogy megérkezzenek az első "cloud-native" játékok. Az Xbox Game Studios Publishing új ágazatát a Portal és a Left 4 Dead egyik tervezője és a Google Stadia játékdizájn-igazgatója, Kim Swift vezeti majd, aki tavaly azért csatlakozott a Microsoft csapatához, hogy a vállalat felhős projektjein dolgozhasson.

A szimplán csak Cloud Gaming néven emlegetett szervezet azért jött létre, hogy támogatást nyújtson azoknak a fejlesztőknek, akik a felhős rendszerek előnyeit kihasználva szeretnének platformfüggetlen játékokat fejleszteni - természetesen az Xbox ökoszisztémáján belül. Habár jelenleg is elérhető számos játék az Xbox Cloud Gaming rendszerén, ezek nagyban különböznek az úgynevezett "cloud-native" játékoktól. Amíg az eddigi címek egy-egy konzolcsaládra vagy PC-re készültek, s csak utólag váltak játszhatóvá az Xbox Cloud Gaming megoldásával, a kifejezetten felhőre fejlesztett játékok már a kezdetektől úgy készülnek, a lehető leghatékonyabb módon használhassák ki a rendszerhálózat szinte korlátlan erejét. Swift kezdetnek három olyan pontot jelölt meg, ahol kulcsfontosságú szerepet játszhat a felhőrendszer: ez a széleskörű jelenlét, a felhős mesterséges intelligencia és a számítási idő.

A széleskörű jelenlét magáért beszél: a Cloud Gaming elméletileg teljes platformfüggetlenséget biztosít, hiszen mára bebizonyosodott, hogy szinte bármely készüléken, akár mobiltelefonon is játszhatunk igazán komoly játékokat - csupán egy erős internetkapcsolatra van szükségünk.

A Cloud AI ezzel szemben a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás fejlődését segítheti elő, melynek hasznát a videojátékokban is kamatoztathatják majd a játékkészítők. Az így szerzett tapasztalatokkal jóval életszerűbb NPC-karakterek készülhetnek, fejlődhetnek a procedurálisan generált pályák vagy egyéb játékelemek, de a fejlesztők még akár a QA-tesztelések során is hasznát vehetik a mesterséges intelligenciával vezérelt virtuális játéktesztelőknek.

A harmadik pont pedig a számítási idő, a Cloud Gaming egyik legfontosabb előnye, hiszen a felhős rendszereknek hála a videojátékok számtalan hardverre leoszthatják azokat a kalkulációkat, amelyeket normál esetben egyetlen PC-n vagy konzolon kellene megoldani. Az így felszabaduló erőforrásoknak hála nem lesz akadálya annak, hogy nagyobb tömegeket, komolyabb fizikai számításokat, több játékost, vagy csak szimplán részletesebben renderelt grafikát jelenítsenek meg a céltudatosan felhőre fejlesztett játékok.

14.
14.
nemfontos
#9: Ez sajnos teljesen így van. Az mai nem a te gépeden fut, nem megbízható. És nem csak a videójátékokról van szó.
Meg kell nézni mi történt most az orosz-ukrán háború miatt. Orosz kisvállalkozásoktól is elveszik a felhős tárhelyet. Nem náluk fut, elvehető, eltörölhető, és semmit sem tehetsz ellene. Bármilyen indokkal, bármikor.
Ez óriási probléma, évek óta mondom mindenkinek. (munkámból adódóan)
Most a jó adag bizalomvesztés miatt a felhős cuccok renoméja kicsit csökkenni fog. De nem csak azoké. A napokban olvastam, hogy egy node.js modul szándékosan file -okat töröl, amennyiben orosz ip címről töltik azt le. Hát a ***** anyukáját annak aki ilyet csinál. Viszont ezek után hogy lehetne megbízni bármelyik modul szerzőjében is, ha bárki felrakhat ilyesmit a tárolóba? Sehogy.. Ennek következményei lesznek.
A játékok piacát viszont végleg elvesztettük. Azt megmenteni már nem tudjuk.
13.
13.
nemfontos
#3: Mostanában beszéltem pár emberrel, és az upc -re nagyrészt panaszkodnak, a digi -re is... t -ről még nem tudok.
Bár ez elég sok tényezős móka, nem biztos hogy minden röccenésért a net a hibás. Továbbra is a helyben futtatás híve vagyok, bármilyen eszközről legyen is szó. Magyarországon elég jó a lefedettség, és még itt sem oldható meg hogy tökéletes legyen a felhős játék. Nem gondolom hogy a közeljövőben ez tökéletes lesz.
12.
12.
Heldengeist
#11: És ez így helyes. Ezek viszont nem és semmi garancia rá, hogy kínálatban maradnak. Ami csak ezen lesz elérhető, ott potenciálisan kivégzik a lehetőségét, hogy egy játék klasszikussá válhasson.
11.
11.
Zuzmo
#9: Lehet játszani a régi konzolokon, pc-ken a régi lemezes, kazettás stb. játékokat, azokat nem veszik el.
9.
9.
Heldengeist
És így alakul teljes egészében szolgáltatássá a videojáték. Semmi sem a tiéd, bármikor eltűnhet a kedvenced a kínálatból például lejáró licencek miatt, minden végérvényesen always online. Még mindig tartom, hogy a legrosszabb dolog, ami a videojáték iparral történt, az az internet.
3.
3.
Szerdán behúzta végre az optikát a tré, csak a videótömörítésen látszik egy pöttyet, hogy nem helyben fut a cucc.
1.
1.
nemfontos
A marketing jó. De az eddig is jó volt. Majd az eredményekre vagyok kíváncsi.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...