Már nyereséges az Xbox Game Pass, ám az áremelkedés elkerülhetetlen
- Írta: RangerFox
- 2022. október 27.
Azt már korábban megtudtuk, hogy óriási bevételt termelt az Xbox Game Pass tavaly a Microsoftnak, most azonban Phil Spencer a The Wall Street Journalnek adott interjújában elárulta, hogy a szolgáltatás nemcsak fenntartható, hanem nyereséges is, és megközelítőleg 15 százalékát teszi ki az Xbox-divízió bevételeinek.
A cégvezető egyébként úgy gondolja, hogy ez a részarány a jövőben sem fog sokat nőni, hiszen konzolokon már nagyrészt elérték azokat az a játékosokat a szolgáltatással, akik hajlandók előfizetni rá. Ezt a PC-s előfizetők rohamos növekedése ellensúlyozza valamennyire (egy év alatt 159 százalékkal többen fizettek elő a szolgáltatásra PC-n), ehhez még hozzájön az Xbox Cloud Gaming szolgáltatást kipróbálók száma, ami 10-ről 20 millióra nőtt.
Spencer továbbá kitért az árazásra is (mint tudjuk, a Sony megemelte a PlayStation-konzolok árát), és a következő gondolatokat fűzte hozzá: "Egyelőre tartottuk a hardverek, a játékaink és a szolgáltatásaink árazását, ám kizártnak tartom, hogy ez hosszútávon is így maradna. Egy idő után el fog jönni az a pillanat, amikor bizonyos termékeink árát emelnünk kell, ám fontosnak tartottuk, hogy az ünnepi szezon idejére minden a jelenlegi, megszokott áron kerüljön értékesítésre."
Amúgy maga a game pass, illetve a jelenség sok érdekes kérdést vet fel a játékokkal kapcsolatban, amiről megéri gondolkodni. Mint pl hogy a Minecraft és Among Us szerű egyszerű és kis játékok hatalmasat szaladnak a szolgáltatásban, míg pl rámutat olyanokra, hogy egy Deathloop a repetitív természete, vagy egy Assassin's Creed Origins a sok apró, másodálláshoz hasonló tennivaló miatt meg 5-6 órákra köti csak le a felhasználókat. Megváltozik a gaming ipar és a játékok a szoldáltatás miatt? Lehet, hogy elkerülhetetlen, de nem feltétlenül biztos, hiszen már most sokan jobban szeretik a 10-20 órás tömörebb játékokat, mint a 100 órás semmiket. Dehát mindig ezek a trendek vannak "nálunk"... 10 éve nem adtak ki olyan játékot, amibe bele nem erőltették a multit (pl Mass Effect 3), nehogy úgy érezd, hogy nem éri meg megvenni, most pedig nem adnak ki olyan játékot, ami nem ikonokkal telerakott 150 órás, teljesen üres open world, nehogy úgy érezd, hogy nem éri meg megvenni.
Ezen alakíthatnak a közeljövőben a game pass és hasonló szolgáltatások. Bár azt a dolgot megint nem szívesen látnám, hogy egy játéknál lenne egy GP verzió, aztán egy standalone, meg egy season pass változat, meg mindez live service és road map táblázatokkal lenne prezentálva megjelenésenként...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.