A kreatív platformot bárki szabadon használhatja játékok készítésére, azonban a TINA (Truth in Advertising) nevű szervezet problémásnak ítélte, hogy a felület a felhasználóknak válogatás nélkül mutat reklámokat, gyakran ismert személyek vagy influenszerek avatárjait felhasználva.
A szervezet panaszt nyújtott be az FTC-hez, amit 2022 októberében egy újabb indítványt követett, mivel a Roblox nem változtatott a reklámokkal kapcsolatos üzleti modelljén.
A Roblox most tette közzé a frissített szabályzatát, aminek az értelmében az alábbi tartalmak nem kerülhetnek a 13 alatti felhasználók elé:
- Direkt pénzköltésre felszólító, adakozást kérő tartalmak
- MLM cégek és azok termékei
- Pénzügyi szolgáltatások (pl. adóbevallás készítése vagy pénzügyi tanácsadás)
- Kriptovaluták és NFT termékek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.