Phil Spencer a Kinda Funny Games lejjebb megtekinthető podcast-epizódjában vállalt vendégszerepet, a beszélgetés során pedig számos olyan kritikus téma felmerült, amelyek miatt a fejüket foghatják az Xbox ökoszisztémájában aktív játékosok. A legforróbb téma jelenleg nem más, mint a Redfall, egész pontosan annak szörnyen kiábrándító fogadtatása mind a kritikusok, mind pedig a játékosok részéről.
Spencer bevallotta, hogy ő is nagyot csalódott a játék alakulásában, kezdve a konzolokon 30 fps-re korlátozott sebességtől, a technikai problémákon át, egészen a kritikusok visszajelzéséig. A videojátékos divízió feje annyit megígért, hogy a Microsoft a jövőben sem fog erőszakkal hatni a náluk dolgozó stúdiók kreatív víziójára. A Redfall esetében sem történt ilyen, ez a szerencsétlen precedens azonban nem határozhatja meg azt, hogy milyen körülmények közt dolgozhatnak a lelkes és elhivatott játékfejlesztők.
Ami pedig magát a Redfallt illeti, az Arkane Austin csapata nem fogja magára hagyni a játékot. Érkezik konzolokra a 60 fps-es frissítés, ami pedig a játékmenetet és a tartalmat illeti: Phil Spencer bízik abban, hogy idővel a Sea of Thieves és a Grounded mintáját követve a vámpíros kaland is igazán nagyszerűvé válhat.
Az ilyen és ehhez hasonló bukták, illetve azok visszhangja az interneten az Xbox-főnök figyelmét sem kerülték el. A jelenlegi helyzet sajnálatos, világos az is, hogy a konzoljátékok piacán az Xbox harmadik helyet foglal el a rivális konzolgyártók mögött, Spencer szerint pedig ezen akkor sem tudnának változtatni, ha minden exkluzív játékuk átütő siker lenne. A játékosok akkor sem adnák el a PlayStation vagy Nintendo konzoljaikat, ha megjelenne a Starfield és a 10-ből 11 pontos lenne a játék. Ez azért van így, mert a Microsoft elveszítette a harcot a legfontosabb konzolgeneráció során.
Ez pedig az előző generáció, az Xbox One generációja volt. Phil Spencer szerint azért volt ennyire kulcsfontosságú ez az időszak, mert a játékosok ebben a generációban kezdték el kiépíteni a digitális játékgyűjteményüket. Ha egy felhasználó komoly digitális játékkönyvtárat épített fel a PlayStation 4 időszakában, akkor szinte garantált, hogy nem fog Xbox Series X-re váltani - helyette továbbviszi a gyűjteményét PlayStation 5-re is.
Éppen ezért a Microsoft célja az Xbox-szal nem az, hogy a megszokott pályán lépjenek versenybe a PlayStationnel. A redmondiak ehelyett arra törekednek, hogy bevonzzák a játékosaikat egy platformokat áthidaló ökoszisztémába. Egy olyan környezetbe, ahol a PC-s, konzolos és mobilos játékosok is együtt játszhatnak, a játékkönyvtárak közti átfedés pedig teljes. Ez persze nem újdonság, hiszen a kezdetektől tudtuk, hogy az Xbox Game Pass és az Xbox Cloud Gaming pontosan ezt a célt látják el.
Ennek az éremnek azért két oldala van. Mert ez igaz, de aztán ha nem jön be, gondolkodás nélkül repül a csapat. És lehet hogy ez szarabb mint ha menet közben szólnának hogy valami mást szeretnénk. Mint az hogy csinálj valamit ami kedvedre való, és a végén mondjuk hogy “nem erre számítottunk”. Persze nem feltétlen full kontroll, mert az se jó, de szerintem ez se.
Nem szólok bele, csak leginkább az érdekel majd, hogy számomra érthetetlen módon a Sony a multiplayer játékok felé fordult és olyanokat készítenek most, hogy az hogy fog kijönni. Már csak azért, mert bár Sony rajongó nem vagyok, a singe player játékokat szeretem és a multisokat semmi esetre sem. Így arra leszek kíváncsi, hogy az elméletben single player rajongó Sonysok mit szólnak majd a sok multi játékhoz.
Másrészt meg szerintem kár belerúgni a MS-ba, úgysem hat rájuk. Amit én látok, hogy nem hajtják a csapatokat és nem beszélnek bele mindenbe és a világ legjobb helye lehet a MS alatt játékot készíteni... csak kár, hogy ezt sok csapat kifogás és szar játék gyártásra használja fel. Nézd meg, a Starfield és a Redfall jövő héten lesz egy éve, hogy egy év csúsztatást kapott. Nem látom, hogy a Redfall miatt hol lenne hibás a Microsoft én inkább az Arcane-re néznék. Nézd meg, a Forza horizon-osoknak is meg van engedve, hogy kedvük szerint Fable-t készítsenek. Nem a MS akarta, hanem ők. Az Obsidian-nak is meg van engedve, hogy a kérésre készített Grounded után ahogy akarják, készítsék a Pentiment-et, az Outer Worlds 2-t és az Avowed-et. Az inxile-nak meg van endegdve, hogy AAA FPS-t csináljanak. stb stb stb Mindenre van adva idő és pénz. Ezért, szerintem a világ legnagyobb arroganciája a filt hibáztatni... mert nem beleszólogatnak a játékokba, utána meg bezárogatják a szart gyártó stúdiókat, mint az Electronic Arts, hanem próbálkoznak és nem csak a gyenge cuccokat, hanem a jókat is potom pénzért adják jelenleg. Tök felesleges róluk úgy beszélni, mint ha a Redfall lenne az egyetlen játék Xbox-ra, de azt is betették GP-ba, egy plusz fillérbe sem került senkinek.
Annyival egészíteném ki, hogy 2021 és attól újabb modelleken.
Kedves Phil, én váltottam. Egyedül az Unchrted-ot sajnálom.
Nem is elsősorban az a céljuk hogy eldobják az emberek a Nintendo/PS-t, hanem h vegyenek a meglévő mellé egy Xboxot vagy fizessék a kölcsönzőjüket.
Az egyhelyben toporgó, a főispánkirály által román szintre lerohasztott kishazánkban lehet h egy fizetés egy konzol, de máshol nem. Röhögve megveszik bármelyiket az emberek ha van rá okuk. Ha minden ex tuti lenne a Boxra és a GP is ott van akkor fordulhatna is akár a kocka. Én is vennék. Miért ne? Hiába van PS-em, de nem azért mert konzolfan vagyok hanem mert jó játék fan. Szóval nem kell a bullshit Fülöp, tegyed le a minőségi játékokat az asztalra és ne rinyálj.
Az első 70 eurós AAA játék Boxra egy fityinget nem ér. És olyan visszhangja van ami aztán tényleg romboló hatású a gamer közösség(ük)re és a hype-ra nézve ami minden konzolon meg kell legyen. Ez a gáz. Talán egy hónap múlva ha valami nagyot villantanak, akkor talán még nem fogják teljesen cserbenhagyni őket a lelkes fanok. Nem ezt érdemlik.
De ha ennyire nem hisz valamiben akkor hagyja a fenébe. A Bethesda és az Acti-Blizz is kiadja a játékait akár MS lobogó van a fejük felett akár nem. Nem kell erőltetni Fülöp! Szakemberek, ötlet, lélek és egy kis elhivatottság. Csak akarni kellene...
És ne csináljon úgy mintha nem tudta volna h milyen lesz a Redfall, mi a koncepciója a játéknak. Ez egy tipikus Fortnite grafikás, szeressük együtt gyerekek játék. Jó lett volna zéró melóval nyomtatni egy kis pénzt. Ezért mennek rá a CoDra is persze.
Hihetetlen hogy egy ilyen agyatlan multis elgondolást se tudtak legalább középszinten megvalósítani. Tuti h kamu a sok éves fejlesztés. A Deathloop óta csinálják lefogadom.
Toljon oda még pár milliárd fontot a briteknek és meg lesz az ingyenlóvé a pufpuffal, úgyis csak az kell neki. A gaming mint iparág minden aspektusát tekintve hidegen hagyja ezt a diplomás porszívóügynököt.
Jó, persze kicsit sarkítok, de amit nem tudtunk megugrani tehetséggel évekkel ezelőtt, annak most nekiesünk a világ összes pénzével és majd erővel hátha összejön. Adott volt nekik is a lehetőség. A 360-as korszakuk az aranykoruk volt, talán nem kellett volna annyira elkényelmesedni. A dolgoknak következményei vannak, kivéve ha sok pénzed van.
Én most kicsit drasztikus leszek; engedjék el ezt a gaming business-t, ahogy annak idején elengedték a mobil piacot. Mindenki jobban járni, Crytek is visszatérhetne a Steam-es játékaihoz, mióta GP van, úgyis elhanyagolta őket. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.