Még május 18-án jelent meg a Myst játékokat is jegyző Cyan Worlds Inc új játéka, a Firmament, amelyhez, csak úgy mint a 2016 Obduction című alkotásukhoz, a Kickstarteren kértek anyagi támogatást a rajongóktól. A pénz össze is jött, a játék el is készült, azonban nem aratott osztatlan sikert. Sokan kifogásolták, hogy a játék világ, a mögötte meghúzódó lore, a narráció vagy épp az írott szövegek élettelenek és laposak, maga a játék pedig olyan rövidnek érződik, hogy már-már demónak hat, az egyéb technikai problémákról nem is beszélve.
A dolog érdekessége, hogy ha valaki végigülte a játék stáblistáját, akkor számos dolgot hiányolhatott, mint például a szinkronszínészek említését. A lista végén meg is van a válasz:
Számos támogató írt csalódott kommentet a Kickstarter-oldalra, ugyanis évekkel ezelőtt adtak pénzt a projektre, az A.I. generált tartalmak pedig nagyjából egy éve árasztották el a világot. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztők legjobb esetben is kukázták a valódi emberek munkáját. Arról nem beszélve, hogy a játéknak pont azokat az elemeit, ahol az emberi művészi géniusznak lett volna lehetősége kibontakozni úgy tervezés mint írás szempontjából, rábízták egy gépre.
Kérdés, hogy milyen hosszútávú hatása lesz a dolognak, ugyanis a fejlesztők előzetesen nem közölték, hogy a játék kreatív tartalmának nagy részét A.I.-val generáltatták le, ugyanakkor a stáblistában már egyértelműen vállalják ezt. Az is kérdéses, hogy ha tovább fejlődik az mesterséges intelligencia, akkor vajon észrevesszük-e, ha egy verset ember írt vagy egy gép generálta le?
A kommentek alapján a legtöbb támogató osztja azt a nézetet, miszerint az emberek alkotta világok miatt szerették a stúdió eddigi játékait, ami a Firmamentből igazoltan hiányzik, és ha tudták volna, hogy mesterséges intelligenciával végeztetik el egy ember munkáját, sosem adtak volna pénzt a projektre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.