Kiverte a biztosítékot a Diablo IV hatalmas frissítése

  • Írta: szlav
  • 2023. július 19.
  • Letöltés
Link másolása
A csütörtöki szezonkezdés előtt már élesedett a Diablo IV masszív, 1.1.0a sorszámú frissítése. Új felszerelések, buffok, nerfek és bugfixek tömkelege várja Sanctuary hőseit, akik ennek egyáltalán nem örülnek.

Habár a Season 1 és a vele járó újdonságok csak csütörtök este érkeznek, az Eternal és Hardcore realmokon már élesedett az 1.1.0a rendszámú frissítés. Egy nagyon masszív csomagról beszélhetünk, melynek patch note-jait is hosszú manőver áttekerni, de mindenképp érdemes néhány pillantást vetni az újdonságokra azoknak, akik még nem döntötték el, hogy milyen karakterrel indítják az első szezont.

A szokásos hibajavítások mellett (melyekből akad bőven!) számos új felszerelés is kerül a játékba. Összesen 6 új Unique item és 7 új Legendary Aspect teszi változatosabbá a buildjeinket - érdemes átnyálazni őket, hiszen az update után a korábban domináns karakterösszeállítások felett fordulhat a kocka. Az öt játszható karakterosztály mindegyike kapott néhány buffot és számos nerfet is - olyanok is, akik abszolút nem érdemelték meg ezt. Mivel tényleg gigászi a változtatások listája, azt itt fel sem soroljuk - helyette azt ajánljuk, hogy a korábban linkelt oldalon fussátok át a titeket érintő szekciókat!

Ahogy azt azonban már a bevezetőben is említettük, a jókora frissítés fogadtatása nem úgy sikerült, ahogy azt a Blizzard szerette volna: gyakorlatilag órákon belül lángba borultak a játék közösségi médiafelületei. Ennek oka egyszerű: a fejlesztők láthatóan komolyabb odafigyelés nélkül nerfeltek számos olyan rendszert és kasztot, amelyek egyáltalán nem érdemelték meg ezt. Átfogó gyengítést kapott a védelmi statok mellett többek közt a minden kasztot érintő Vulnerable Damage és Critical Damage, de komoly nerfek érték például a Sorcerert is, amely amellett, hogy csupán egy-két használható endgame builddel rendelkezik, így is messze a játék leggyengébb karakterosztálya a jelen pillanatban. Az egyöntetű negatív visszhang olyan méreteket öltött, hogy a Blizzard fejlesztői is egyből válaszra kényszerültek: a játék közösségi menedzsere, Adam Fletcher bejelentette, hogy a fejlesztők pénteken egy élő adásban reagálnak majd a játékosok feedbackjére.

Jelenleg tehát áll a bál a Diablo IV háza táján. Ha azonban titeket nem tántorítottak el a cudar változtatások, akkor emlékeztetőként még annyit megemlítünk, hogy a csütörtöki szezonkezdés előtt érdemes legalább egyszer fellépnetek a már meglévő karakteretekre, hiszen ezzel biztosíthatjátok azt, hogy az eddig megszerzett permanens bónuszok (Lilith-oltárok, Renown, térkép felfedezése, stb.) életbe lépjenek az új, szezonális karaktereken is.

13.
13.
xanatos0911
#5: Ja. De pl. ott van a sorcerer (én is azt indítottam) és a játék megjelenése óta csak nerfelik, ami mostmár ott tart, hogy tényleg szar vele játszani, főleg, hogy a build diverzitás is nulla.
12.
12.
delphijos
#9: Igen, én nagy turn based RPG fan vagyok, és ez arra emlékeztet hogy volt olyan játék ahol papíron ezer féle lehetőség volt, de igazából a játék ha nem a SZERINTE jó build-el álltál fel, "agyon vert". Kicsit a Diablo-nál is ezt érzem, hogy elvileg itt is végtelen lehetőség van, de igazából van az a pár build ami a JÓ, a többi az csak van.
11.
11.
Chdz
Első kiegre lesz majd értelmes kb, ahogy az eddigi részek. Talán a szezonok feldobják majd, azt annyi.
10.
10.
DarkLord
De, amúgy miért nem lehet úgy játszani, hogy nem érdekel a lvl 100 meg a lvl 100 nightmare dungeon stb.? Én hc-ban benne akartam lenni a top 1000-ben, amit meghirdettek az egyik ok, amiért nem tudtam volna, hogy nem a drágább verziót vettem meg, így 4 nap lemaradásom volt a másik, pedig, hogy behaltam 3. nap egy lag miatt, ami az ő hibájuk volt, így gyakorlatilag ki is szálltam a top-ból. De utána rájöttem, hogy úgysem értem volna el olyan hamar, mint gondoltam, mert most vagy 83-as szinten és így is baromi sok munka van benne...tehát a lvl 100 az most nekem olyan, hogy meg lesz valamikor, de kit érdekel mikor. Meg ugye most, még lassabb lesz a fejlődés, mert rendesen vettek vissza az xp-ből mindenhol. Az, hogy nem tudok megcsinálni egy lvl 100-as nightmare dungeont engem semennyire sem zavar, mert nem érdekel. Viszont az Über Lilith az meg érdekelne csak ugye az brutális lett egy átlagos játékos számára, aki nem az op build-ek valamelyikét használja és ugye én alapból nem is olyan build-et csináltam, amit mindenki más. Viszont, amit észrevettem, hogy boss-szok kinyírása az én karakteremnek pár mp. Míg a tömeg az a nagy hátrány. Mondjuk minden Diablo inkább az elitek és csatlósaikról szólt, mert ők pack-ban sokkal erősebbek, mint bármelyik boss. És mondjuk ez valahol hülyeség is, mert az ember azt várná, hogy egy Boss legyen brutális és ne a csőcselék. Vannak olyan elitek a játékban, hogy bármikor kifingatják az embert egy pillanat alatt, míg a boss-szok meg lfaszt se tudnak csinálni.

Szerintem jó ezt a játékot csak úgy játszani, hogy leszarsz mindent benne, hogy kinek hányas nightmare megy meg stb. csak játszani és élvezni amennyit tud a karaktered.
9.
9.
D4fan
#5: A ket legnagyobb problema az egesz frissitessel, hogy 1. Rengeteg visszajelzes volt hogy milyen qol frissiteseket szeretnenek a jatekosok, ezek meg emlites szintjen sincsenek a patchben, kiveve a sacred es az anc. Itemek minimalis szintjenek maximalizalasa, 2. A tulsagosan eros kepessegek mechanikak nefelese mellett a nem viable kepessegek buffolasa teljesen elmaradt, ehelyett mindent nerfeltek. A vegeredmeny az hogy ugyanaz a nehany build ami eddig volt viable az endgameben az tovabbra is az maradt csak esetleg kicsit gyengult, mikozben ha barmi mast akarsz jatszani akkor most aztan tenyleg semmi eselyed vele a lvl 100 nmd ben vqgy a final boss ellen. Es ez nagyon kiabrandito egy uj szezon elott ahol epp az lenne a lenyeg hogy tudsz jatszani valami ujat ami eddig tul gyenge volt ahhoz hogy vegignyomd vele a legnehezebb tartalmakat. Mekkora fan egy olyan buildbe 100 orat fektetni amirol mar lvl 1 en tudod hogy teljesen eselytelen lesz az endgameben. A megjelenes ota kb 6 build volt ami lenyegesen kulonbozott egymastol es viable volt lvl 100 nmdben meg a lilith ellen, ebbol 3 a druidan 1 a rougeon 1 a necron es egy a barbaron. Most a patch utan a druida a rouge es a necro buildek ugyanugy opk, a barbar build nem viable es nincs semmi ami erosodott volna. Az itemek tovabbra is tele vannak teljesen haszontalan filler statokkal ami nagyon megneheziti egy egy igazan jo item megtalalssat craftolasat, a unique itemek 95 szazaleka tovabbra is szart se er. A jatekosok 90 szazaleka ugyanazt az 5 buildet fogja jatszani druidan rougeon es necron ugyanazokkal az itemekkel. Jojatekot a season 1 ben :/
8.
8.
delphijos
#7: “Meg kb. a run-okat is mind bot-ok csinálták”
Ja, hát ez tényleg rettenetesen izgalmas ;)
7.
7.
DarkLord
#6: Ja csak ugye 8-as party-ba közös drop volt és a leggyorsabbé lett, ami épp esett, de erre meg voltak botok, akik egyből felcsípték az értékesebb loot-ot :D Szóval party-ba max. annyit látott az ember, hogy esett egy zöld vagy barna, mert sok esély nem volt rá, hogy te csípd fel. Meg kb. a run-okat is mind bot-ok csinálták.
6.
6.
DragonBleacPiece
#3: hahhahaha igen, baal ÉS mephisto runok.. de olyan jó érzés volt mikor esett egy zöld vagy epic cucc
5.
5.
markoci555
mint hots-nál, developer note van mellékelve minden mellé, amik általában teljesen racionálisak és a balanszt szolgálják, akik ezen kiakadtak, szerintem azok, akik eddig élvezték, hogy kib**** op karakterük volt
(példa: csak beletekergettem de kijött egy olyan, hogy több szinttel maguk felett gyilkolgatták valamivel az ellenséget, ezért visszavettek belőle - ebben mi kivetni való van?)
4.
4.
szinkron
#2: azért nem unalmas, mert nagyon jó benne a harci rész, szóval amíg eléred ezeket a dolgokat tiszta akció meg élvezet
3.
3.
DarkLord
#2: Kinek mi, azért napi 1 óra még, mindig élvezetes a sok-sok óra után is. Mert tolsz 1 Legion-t, majd elmész 1 Nightmare Dungeon-ba és utána nyomsz, még egy legion-t és el is röppen az 1 óra. Csak ugye ezt monoton ismételgetni egésznap az már a kinek mi kategória, amit az elején írtam. Nekem az már monoton/unalmas, de ugye 20 éve meg a Baalrun-okat toltuk rotyásig az visszanézve nemhogy unalmasabb, de primitívebb is volt, mégis egésznap bírtuk tolni :D
2.
2.
DragonBleacPiece
#1: ezt így olvasva rém unalmas live service programnak tűnik a campaign után
1.
1.
DarkLord
Amúgy nem értem az embereket, hogy miért mindig csak azt akarják, hogy minden elhulljon elöttük minden "szenvedés" nélkül és csak a meta buildeket nyomatják orrba-szájba, mintha más nem is létezne. Szerintem rendben volt az, hogy mindig veled erösödtek a mobok most ezt annyival nerfelték, hogy 5 szinttel alattad lesznek, ha eléred az adott lvl-t, tehát 4-es tierben ugye 75-öt írnak belépőnek, ha eléred a 80-at, akkor 75-ös mobokat kapsz és így tovább 81 - 76 etc.. Mondjuk nekem jó, mert én alapból egy saját magam által kreált build-et raktam össze druidából, amit nem láttam sehol, hogy valaki is ajánlott volna :D Nem olyan erős, de elfekszik mindenki elötte és most ezzel a -5 lvl-el én is érezhetem, hogy "nagyon erős" vagyok :D Viszont azt hiszem cserébe kevesebb xp-t is kap az ember érte... megnézem, majd szezon 1-et, de szerintem sok károgónak ez kb. 1-2 napra lesz elegendő :D

A játék frankó, amíg tart a sztori meg a side quest-ek, erődök stb. magyarul, amíg felfedezi az ember az egész térképet. Ez rengeteg idő amúgy, mire mindent megcsinál az ember. Utána viszont szerintem kevés a World Boss és kb. soha nem is találkoztam velük megjelenés óta, mert nem akkor jönnek, amikor én játszok. Ashava-t 1-szer láttam, a Halált 2-szer , míg a treaseure ládás figurát is csak egyszer. A Helltide szerintem unalmas, ahogy a Fának dolgozni is unalmas és van még ugye a Legion, amit kb. mindenki nyom fejlődésre, de az se nagy szám. Jobban váltogathatnák a boss-szokat benne és még a Nightmare Dungeon-ok, amik megint az önismétléssel unalmasak , ugye a 100 beígért különböző dungeon-ból lett vagy 20 talán? :D

Mindezek ellenére szerintem, még ígyis belelehet pakolni jó pár 100 órát, amíg a játék élvezetes, szóval bárkinek megéri az árát. Persze általában olyanok írják, hogy szar a játék, akik belepakoltak 500 órát , nekik persze, hogy "szar" :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...