A Unity újítása kiverte a biztosítékot a fejlesztőknél

  • Írta: osan
  • 2023. szeptember 13.
  • Biznisz
Link másolása
A Unity új fizetési modellel állt elő a fejlesztők számára, melyben az adott letöltésszámok után kell fizetnie a fejlesztőnek. Ez több problémát is felvet, de a legégetőbb az az, hogy vajon maradnak-e az emberek a játékmotornál vagy inkább mással fognak ezentúl fejleszteni.

Unity Runtime Fee néven hozta be a cég az újítást. Azok után a játékok után, amik megfelelnek a kritériumoknak – az elmúlt 12 hónapban elegendő bevétel keletkezett belőlük és elértek egy bizonyos számú letöltést is – a fejlesztőknek fizetni kell a cégnek, ez eddig is így volt, ami változott az az, hogy a fizetési kötelezettség a játék letöltésiszámától függ. Ez mit is jelent pontosan? Nézzük meg egy freemium játék esetében.

A fejlesztő úgy dönt, hogy ingyenesen letölthető játékot csinál és bevételi forrásként a játékon belüli vásárlásokra hagyatkozik. Tegyük fel, hogy 2,8 millióan letöltik a játékot – ami egyáltalán nem sok, a Genshin Impactot 60 millióan töltötték le eddig és az is Unityval készült – és abból befolyik nagyjából 200,000 dollár, mint játékon belüli vásárlás. A Unity új árazása szerint 20 centet kérnek el letöltésenként, ami 2,8 millióval számolva nagyjából 560,000 dollár. Itt ütközik ki a matek, mert eszerint a fejlesztő nem hogy keresett volna, de 360,000 dollárral tartozik a Unitynak még.

Egyedi példa természetesen, ahány fejlesztő, annyi kimenetel, de azt jól szemlélteti, hogy milyen problémákat vet fel a szituáció. Érthetően sokan ki vannak akadva, leginkább az indie fejlesztőknek visszás az újítás, pont azoknak, akik egy kis vért visznek az iparba.

Több fejlesztőcsapat is kinyilvánította nemtetszését ilyen-olyan platformokon - leginkább X-en. Az Aggro Crab csapata például így fogalmazott:

A Unity azóta már kiadott egy közleményt miszerint átdolgozták és még jelenleg is dolgozzák a kötelezettség rendszerét és a demókat, illetve a jótékonysági csomagokban lévő játékokat nem fogja érinteni az újítás. Marc Whitten – a Unity igazgatója – szerint csak a fejlesztők 10 százaléka fog kötelezően fizetni, de mi azért még megvárnánk az új modell indulását előbb. 2024. január 1-jén veszi kezdetét az új fizetési modell, addig felettébb tüzes hangulatra számíthatunk a fejlesztők oldaláról, az sem lenne meglepő ha sokan elpártolnának a játékmotortól.

7.
7.
Darkenkhal
Meglehet egyedül vagyok a kijelentésemmel, de egy Unity játék sem jött be...
Mindíg is fizettem a játékokért és fogok is...itt már csak az ár lesz a lényeg mennyiért jut hozzá majd a játékos ezek után-
6.
6.
Extol
Ez hatalmas baklövés. Sokan mehetnek tönkre és játékok ezrei tűnhetnek el
4.
4.
silkgoat
Kiprobaltam par platformot. Az Unreal a legjobb barki barmit mond, hatranya a c++, utana szerintem a Godot jon es csak utana a Unity, de ez utobbi igy kb. a faszt sem erdekel tovabb, hogy energiat fektessek bele. Maradok a Godot vonalon, mert AAA-t ugysem fogok sose lerakni az asztalra, annyi idom nincs. :D
3.
3.
markoci555
Mielőtt bevezetnek pénzéhesen egy ilyen fejlesztést, nem kérdeznek meg valakit vagy valakiket, hogy jó ez így?
2.
2.
Viktor_The_Best
Ott az unreal engine fejlesszenek azzal, az jobb deal...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...