54 milliárd dollárt bukott a Tencent Kína legújabb szabályozása miatt
- Írta: szlav
- 2023. december 22.
Senki számára nem újdonság, hogy Kína hatalmas piacot képvisel a globális videojáték-piacon, annak ellenére, hogy az országban leginkább a free-to-play monetizációs struktúrára építő mobilos és PC-s játékok a népszerűek. Mivel azonban az efféle játékok, illetve a hozzájuk kapcsolódó költések igen addiktívak, a helyi törvényhozók évek óta küzdenek azért, hogy szigorú szabályozás alá vonják a gyermekek számára is elérhető (és gyakran kifejezetten őket célzó) mikrotranzakciós pénznyelőket.
Nos, bátran kimondhatjuk, hogy ha a tegnap bemutatott előírások nem is ütnek feltétlenül szöget az erre építő óriásvállalatok koporsójába, a részvényesek homloka egész biztosan verejtékezni kezdett. Habár egyelőre még csupán a rendeletek első tervezetét hozták nyilvánosságra, ez elég volt ahhoz, hogy alig fél nap alatt a Tencent elveszítse a részvényei 16%-át (ez 54 milliárd dollárértéket jelent!), a NetEase tőzsdei értéke pedig 30%-ot zuhanjon.
De hogy miről is van szó pontosan a rendeletek vázlatában? Ahogy említettük, az előírások elsősorban az online játékokat, a free-to-play címeket és a mikrotranzakciós költéseket vették célkeresztbe. A szabályozások értelmében tehát:
- Minden online játék köteles lesz megszabni egy költési limitet.
- Minden online játék köteles lesz beszüntetni a napi bejelentkezési jutalmak rendszerét.
- A videojátékokat streamelők nem részesülhetnek nagyobb pénzadományokban.
- Tiltásra kerülnek a véletlenszerűsített, loot box-szerű vásárlások.
- Az online játékok jóváhagyását a szabályozó hatóságoknak a játék megjelenésétől számított 60 napon belül kell feldolgozniuk.
A fenti szabályozások tervezetét olvasva tehát világossá válik, hogy szorul a hurok a Tencent és a NetEase ázsiai portfóliójának gerincét képviselő free-to-play, mikrotranzakciós játékok nyaka körül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.