Engine-gondok vezethettek a Blizzard túlélőjátékának törléséhez

  • Írta: zoenn
  • 2024. január 26.
  • Pletyka
Link másolása
Belső infók szerint a Blizzard régóta fejlesztés alatt álló túlélőjátékát azért törölték, mert hiába álltak át a Synapse Engine-re, problémás eszközkészletnek bizonyult ez is. Pedig már több mint egy 100 fős csapat dolgozott rajta.

A Microsoft a közelmúltban mondott fel több mint 1900 dolgozójának, miután tavaly 69 milliárd dollárért felvásárolta az Activision Blizzardot, amely a Blizzard Entertainmentet is magában foglalta. Az elbocsátások együtt jártak a stúdió régóta fejlesztés alatt álló, Odyssey kódnéven futó túlélőjátékának törlésével is, amit hivatalosan 2022-ben jelentettek be.

A Bloomberg elismert újságírója, Jason Schreier által közzétett jelentés rávilágított arra, hogy mi okozta a várva várt projekt elkaszálását. Amikor 2017-ben a csapat elkezdett dolgozni a játékon, még az Unreal Engine-t használták a gyártáshoz, de a Blizzard úgy ítélte meg, hogy motor egyszerűen nem elég ahhoz, hogy hatalmas térképeket mozgasson meg, amelyeken egyszerre 100 játékos is együtt játszhatna.

Ezt követően a stúdiót áttért a Synapse-ra, egy belső fejlesztésű motorra, amit eredetileg mobiljátékokhoz raktak össze. Ám a Synapse eszközkészletének tudása sem volt elég a csapat játékkal kapcsolatos ambícióihoz, sőt a grafikusok és a modellezők továbbra az Unreal Engine-ben készítették a prototípusokat. A srácok abban reménykednek, hogy az Activison Blizzard felvásárlása után vissza tudnak térni az Epic motorjára, ám ez nem valósult meg. Főleg, hogy a már 100 fő feletti csapatot jelentősen tovább kellett volna bővíteni, de még igy sem volt garantált a 2026-os megjelenés.

Schreier szerint az új kísérleti projektek jövője bizonytalanná vált az Odyssey törlését követően, ha csak azok nem tartoznak egy jól bejáratott IP-hez. Ez azt jelenti, hogy a Diablón, a Warcrafton, a StarCrafton és az Overwatchon kivül hiába várnánk egy teljesen új játékot a Blizzardtól, jelen helyzetben ez nem valósultat meg.

Az elbocsátások nyilván az Odyssey csapatának nagy részét is érintették, a Blizzard meg is rendült, nehéz időszakot él meg, hiszen Mike Ybarra elnök is bejelentette távozását, ahogyan Allen Adham design-vezető is.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...