Engine-gondok vezethettek a Blizzard túlélőjátékának törléséhez
- Írta: zoenn
- 2024. január 26.
A Microsoft a közelmúltban mondott fel több mint 1900 dolgozójának, miután tavaly 69 milliárd dollárért felvásárolta az Activision Blizzardot, amely a Blizzard Entertainmentet is magában foglalta. Az elbocsátások együtt jártak a stúdió régóta fejlesztés alatt álló, Odyssey kódnéven futó túlélőjátékának törlésével is, amit hivatalosan 2022-ben jelentettek be.
A Bloomberg elismert újságírója, Jason Schreier által közzétett jelentés rávilágított arra, hogy mi okozta a várva várt projekt elkaszálását. Amikor 2017-ben a csapat elkezdett dolgozni a játékon, még az Unreal Engine-t használták a gyártáshoz, de a Blizzard úgy ítélte meg, hogy motor egyszerűen nem elég ahhoz, hogy hatalmas térképeket mozgasson meg, amelyeken egyszerre 100 játékos is együtt játszhatna.
Ezt követően a stúdiót áttért a Synapse-ra, egy belső fejlesztésű motorra, amit eredetileg mobiljátékokhoz raktak össze. Ám a Synapse eszközkészletének tudása sem volt elég a csapat játékkal kapcsolatos ambícióihoz, sőt a grafikusok és a modellezők továbbra az Unreal Engine-ben készítették a prototípusokat. A srácok abban reménykednek, hogy az Activison Blizzard felvásárlása után vissza tudnak térni az Epic motorjára, ám ez nem valósult meg. Főleg, hogy a már 100 fő feletti csapatot jelentősen tovább kellett volna bővíteni, de még igy sem volt garantált a 2026-os megjelenés.
Schreier szerint az új kísérleti projektek jövője bizonytalanná vált az Odyssey törlését követően, ha csak azok nem tartoznak egy jól bejáratott IP-hez. Ez azt jelenti, hogy a Diablón, a Warcrafton, a StarCrafton és az Overwatchon kivül hiába várnánk egy teljesen új játékot a Blizzardtól, jelen helyzetben ez nem valósultat meg.
Az elbocsátások nyilván az Odyssey csapatának nagy részét is érintették, a Blizzard meg is rendült, nehéz időszakot él meg, hiszen Mike Ybarra elnök is bejelentette távozását, ahogyan Allen Adham design-vezető is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.