Mi helyzet a két legígéretesebb Skyrim-moddal?

  • Írta: zoenn
  • 2024. május 5.
  • Videó
Link másolása
Egészen véletlenül pont a héten adtak helyzetjelentést a Skywind és a Skyblivion alkotói a készülő projektjeikről. A Morrowindet és az Obliviont a Skyrim alá átültető modok már évek óta készülnek, de úgy néz ki, megéri várni rájuk.

A két régóta várt mod nem csinál semmi különlegeset, "csupán" átülteti a The Elder Scrolls III: Morrowindet és The Elder Scrolls IV: Obliviont a Skyrim alá, magyarul modernizálják a Bethesda klasszikus szerepjátékait. A modderek nem érik be kompromisszumokkal, ezért is dolgoznak rajtuk már évek óta, és pont a héten osztottak meg velünk infókat a projektek alakulásáról. Micsoda véletlen!

A Skyblivion esetében vethetünk egy pillantást az újjáépített helyszínekre, történetfoszlányokra, valamint néhány új és az eredetihez képest továbbfejlesztett funkcióról is mesélnek a videóban. Átalakult az osztálykreálás és szintlépési rendszer, illetve a zárfeltörés is minijáték sem hiányzik, ám ez utóbbi hű marad az Oblivion megoldásához.

A mod már közel áll a premierhez, bár még mindig toboroznak hozzá fejlesztőket, ám mindenképp 2025-ös dátummal számolnak a srácok.

Hihetetlen, de a Skywind jó egy évtizede fejlesztés alatt van, de még mindig nem rendelkezik hozzávetőleges dátummal, annál is inkább, hiszen még mindig várják az önkénteseket. A legfrissebb videójukban azonban megjegyzik, hogy a mod "közelebb van, mint valaha", és ezzel mi sem vitatkozhatunk.

Elsősorban technikai jellegű állapotfrissítésről van szó, számos lenyűgöző felvétellel megspékelve. A Skywind újraéleszti a Morrowind összetett páncélrendszerét 14 különálló páncélrészt megkülönböztetve - még a bal és jobb vállvédőket is elszeparálja. Ami a tartalmat illeti, egészen megdöbbentőek a számok: míg a Skyrimnek 1100 NPC-je volt 70 szinkronszínésszel, addig a Skywindnek 3000 NPC-je lesz, akit 300 színész szólaltat meg. Ugye átjön a különbség?

Könnyű azt hinni, hogy ennyi idő után soha nem fejeződnek be a munkálatok, de ez nincs így, ők nem kapnak fizetést a munkájukért, egyedül a rajongók támogatására számíthatnak. Reménykedjünk abban, hogy jövőre már modern köntösben játszhatjuk végig a Bethesda klasszikus RPG-it. Az a furcsa helyzet is előállhat, hogy a két mod közel kerülhet a The Elder Scrolls VI debütjéhez, lehet, hogy utána újrakezdődik minden?

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...