A legtöbb mobil játék nem tartja be a lootboxokkal kapcsolatos reklámszabályozást

Link másolása
A mobil platformon is jelentős szerepe van a lootboxoknak, aminek jelenlétét az angol szabályok szerint egyértelműen jelezni kell a reklámokban, de ezt sokszor nem tartják be a kiadók.

A BBC által kezdeményezett nyomozás során találtak potenciális visszaéléseket a mobiljáték piac reklámozása körül, jelent meg a GamesIndustry oldalán. A brit közszolgálati műsorszolgáltató annak nézett utána menyire tartják be a játékok a lootboxokkal kapcsolatos szabályokat.


A törvények alapján, ha egy játékban szerepet kapnak a megvásárolható lootboxok, akkor azt nem csak a játék leírásában kell feltüntetni, hanem minden reklám során kötelező jelezni. A BBC vizsgálódása alapján a Google Play áruházon keresztül elérhető programok többsége nem teljesíti az elvárásokat. A 45 legkeresettebb játékokra fókuszáló elemzés rávilágított, hogy 26 alkotásban található lootbox, de ezek közül csak kettőnél volt a reklámokban feltüntetve ez a tény. Az ASA (Advertising Standards Authority, a reklámozás szabályozását felügyelő hivatal) több büntetést is kiszabott már, például olyan gyártókra, mint az EA, Miniclip, a cikk megemlíti, hogy a legtöbb bevételt generáló Monopoly Go reklámjai sem térnek ki a játékban megvásárolható lootboxok jelenlétére. A BBC figyelemmel kíséri a helyzet alakulását, és szeretné elérni, hogy a szabályszegők érdemi büntetés kapjanak, a médiaóriás szerint az ASA által kiszabott bírságokat nem hajtják be megfelelően.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...