Frissítve: Segített az Activision Blizzard felvásárlása a Game Passnek?
- Írta: zoenn
- 8 órája
A The Information magazin új jelentése szerint, az Activision Blizzard felvásárlása nem igazán segítette eddig az Xbox Game Pass vagy úgy általában a Microsoft játékos üzletágának növekedését. A 69 milliárd dolláros üzlet még nem érte el a kitűzött célokat.
A Microsoft abban reménykedett, hogy a kibővült portfóliónak hála több játékos fizet elő a szolgáltatásra, és több fejlesztőt késztetnek arra, hogy játékaikat a Game Passben is kiadják. Ehelyett a belső források szerint "több vezető játékstúdió nemet mondott a Microsoft javaslatára", mivel aggódtak a várható bevételcsökkenés miatt.
Denny Fish portfólió menedzser - aki olyan alapokat felügyel, mint a Microsoft 800 millió dolláros részvényei -, kerek-perec kijelentette, hogy az Activision csalódást okozott.
A redmondi vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra elérjék a 100 millió előfizetőt - tavaly februárban még csak 34 millióan voltak, és az elmúlt két évben a növekedés üteme nem úgy alakult, ahogy szerették volna.
Eközben a cég megemelte a szolgáltatás díját is, miközben egy új szintet, a Game Pass Standardot is bevezette, amely gyakorlatilag elvette a konzol-előfizetőktől a Day One kiadásokat, hacsak nem frissítettek Game Pass Ultimate-re.
Külön érdekesség az is, hogy bár a Microsoft arra számított, hogy több stúdió és a kiadó bérel majd náluk Azure felhőszervereket, ehelyett még a saját tulajdonában álló Activision továbbra is Google Cloud és Amazon Web Services szolgáltatást használja, és elsősorban saját szervereire támaszkodik a fejlesztés során.
A Microsoft máris cáfolja az elhangzottakat
Update! A Microsoft hamar reagált a The Information fent taglalt, összegzésére, az Insider Gaming hozta először nyilvánosságra a Microsoft és az Activision hivatalos lebontását. A cikkből kiderül, hogy a 2024-es második üzleti negyedévtől a 2025-ös első üzleti negyedévig rendszeresen 61-62%-os bevételnövekedéssel zárt az Xbox tartalmi is szolgáltatási részlege. Azösszegzés szerint az Activision Blizzard King felvásárlása ennek a növekedésnek mintegy 85%-áért volt felelős.
Mi több a Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella már a tavalyi év végén elárulta, hogy az Xbox aktív játékosszáma rekordmagasan áll, a Call of Duty: Black Ops 6 Game Pass-os rajtja pedig a szintén előfizetői rekordot döntött. Nadella elmondása szerint több mint 500 millió aktív játékost mérnek az Xbox-platformokon. Habár az nem egészen egyértelmű, hogy ebbe az összesítésbe beleszámolják-e a felhős szolgáltatás vagy a PC-s Xbox-kliens játékosait is, Nadella azt nyíltan leszögezte, hogy az Xbox Cloud Gaming felhasználóinak száma is rendszeres növekedést mutat.
:D
update: Kedves Microsoft. Nem azt írták, hogy nincs bevételnövekedés, hanem azt hogy a megtérülés gyorsasága kétséges.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.