A Diablo atyja szerint rossz irányt vettek a modern ARPG-k

Link másolása
David Brevik, a Blizzard egykori társalapítója élesen bírálta a VideoGamer Podcast következő adásában a mostani ARPG-ket, szerinte az igazi klasszikusok jártak jó úton, a modern alkotásokban túl gyors a tempó.

David Brevik a Blizzard társalapítójaként és az első Diablo-játékok dizájnereként írta be magát a videojáték történelembe, karrierje későbbi szakaszában azonban más irányba vezetett az útja, később pedig megalapította a Graybeard Games indie stúdiót, majd a Skystone Games kiadót (fejlesztenek is) is tető alá hozta, ahol kisebb indie játékok multiplatform megjelenéseiben segédkeznek jelenleg is.

Brevik most a VideoGamer Podcast közelgő adásában mondta el a véleményét az utóbbi évek 'Diablo-like' ARPG-iről, szerinte ennek a műfajnak nem erről kéne szólnia, a minél több ellenfél rövid időn belüli feltrancsírozása nem túl izgalmas számára, inkább a lassabb hangvételű és komótosan szintezős alkotásokat preferálja, amilyen a Diablo első és második része is volt. A túl sok kiszórt loot miatt nincs akkora súlya a talált felszereléseknek, a régi klasszikusokban jobban adagolták ezeket a játékelemeket.

Brevik kritizálta a Path of Exile és a Diablo 3-4 játékmenetét is, ahol az endgame elérése a fő cél, ezt pedig minél gyorsabban akarják elérni a játékosok a lehető legrövidebb módon. Szerinte inkább az oda vezető útról kéne szólnia egy ARPG-nek, nem pedig az endgame előtti rész ledarálásáról, véleménye szerint az MMO-k is mindinkább ebbe az irányba haladnak, ami szomorú.

3.
3.
Banderas
Brevik soha nem volt a blizzard társalapítója maximum a north é miután felvásárolták őket. A diablo az ő ötlete volt ő is programozta le a nagyrészét de ha akkor a blizzard nem szól bele a fejlesztésébe akkor nem az a játék lenne ahogy most ismerjük . Ő eredetileg körökre osztott rpg-tervezte és fejlesztette is. A blizzard beleszólt “ mi lenne ha valós időben játszódna? Méla undorral de brevik le programozta és robbant.
2.
2.
JesusHun
#1: Mai napig az első rész a kedvencem, úgy volt tökéletes ahogy volt, az egyszerűségében volt a varázsa. (Mondjuk PS1-en amikor toltuk ketten volt hogy brutálisan szaggatott már a barlangoknál.:D)
1.
1.
Spazz Maticus
Bár tudom hogy ezzel kisebbségben vagyok, de tökéletesen egyetértek Brevik szavaival, hozzátéve még azt is, hogy a maga korában a diablo brand egy friss és újító alkotás volt mind technikai, mind játékmeneti szempontból -a kettő meg ezeknek a tökéletesre csiszolása- a háromtól kezdve meg "csak" egy n+1-ik ARPG ami mindössze a Blizard akkor még meglévő reputációjában, meg a körülötte zajló hype-ban volt kiemelkedő, sem technikai, sem játékmeneti újításokat nem hozott nemhogy "forradalmat" mint az előzők.

Az 1-2-vel játszani egy élvezetes kaland volt eljutni a végéig, soktucatszor jatszottuk ronggyá a kampányt, és a többség így játszott vele, bármire is emlékszik a mai "online grindfest" döntően huszonéves-az első részekkel nem is játszó- közönsége.

Én is a háromnál vesztettem el az érdeklődésemet teljes mértékben mind a diablo-val mind -egy darabig- a műfajjal szemben -meg az hogy soha többet nem veszek játékot elővételben is a D3-nak köszönhető nálam- hogy ős diablo fanként azt az egyébként full érdektelen, láthatóan nem túl nagy kreativitást, erőfeszítést mutató kampányon átrohanó online piacos baromsággal felhígított "endgame grindfest" rohangálós f@szságot kaptam a pénzemért egy igazi Diablo játék helyett.

A D4 meg számomra már csak egy szimpla karikatúrája mind a műfajnak, mind az eredeti műnek...


Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...