A Valve kitiltja Steam platformjáról az erőszakos reklámokat tartalmazó játékokat
- Írta: JesusHun
- 4 napja
A több mint 20 éve jelenlévő Steam még mindig tartja első helyét a többi platform előtt, a PC játékosok körében mai napig az első számú választás, ha digitális játékok beszerzésére kerül sor. A szimpatikus újítások pedig csak még tovább erősítik ezt a pozíciót, ebből pedig rövid időn belül most érkezett a második ilyen.
Még egy hete sincs hogy a Steam bevezette az elhanyagolt és magára hagyott korai hozzáférésű játékok állapotára rámutató figyelmeztetését, most egy újabb remek lépéssel javítják a felhasználói élményt (a GamingOnLinux szúrta ki), a reklámokkal kapcsolatos feltételeket drasztikusan módosították, így a játékon belüli tolakodó és zavaró reklámok már nem fogják tovább terrorizálni a gyanútlan játékosokat.
A változtatás 3 pontban lesz fontos, amit a Steam oldaláról át is emelnék:
- "A fejlesztők nem használhatnak fizetett hirdetéseket a játékuk üzleti modelljeként, azaz nem követelhetik meg a játékosoktól, hogy reklámokat nézzenek, vagy más módon lépjenek interakcióba azokkal a játék feltételeként, valamint nem lehet játékmenetet reklámok mögé elzárni. Ha a játékod üzleti modellje más platformokon hirdetésekre támaszkodik, a Steames kiadáshoz el kell távolítanod azokat az elemeket. Többek között megfontolhatod, hogy egy egyszeri vásárlásos „fizetős alkalmazásra” válts, vagy ingyenesen játszhatóvá teheted a játékodat választható kiegészítők árusításával Mikrotranzakciókkal vagy Letölthető tartalomként (DLC)."
- "A fejlesztők nem használhatják a hirdetéseket arra, hogy a játékosoknak értéket nyújtsanak, például nem adhatnak jutalmat egy játékukban lévő reklám megnézéséért vagy azzal való interakcióért."
- "A fejlesztők nem számíthatnak fel díjat más fejlesztőknek Steam funkciókhoz való hozzáférésért. Ide tartoznak a vásári oldalak, a csomagok, az áruházi oldalak, a franchise oldalak stb."
A Termékelhelyezés és a keresztpromóció továbbra is engedélyezett lesz a Steamen, így a jelenlegi szabályozás tényleg csak azokat a játékokat fogja érinteni, amiknél az élmény rovására menne a reklám.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.