A szakértők a premier előtt nem számítottak rá, hogy a népszerű videójátékból adaptált, Jack Black és Jason Momoa főszereplésével megjelenő mozifilm ekkora siker lesz, az előrejelzések szerint $70 és $80 millió dollár közé datálták a nyitóhétvégét, ehelyett a Minecraft-film már az első napján $58 milliót hozott a konyhára, ezzel pedig az idei év összes eddigi megjelenését beelőzte.
Ez a szám nem csak emiatt figyelemreméltó, ugyanis ezzel minden idők legjobban nyitó videójátékos mozifilm adaptációja lett. Nagy eséllyel elbitorolja majd ugyanebben a kategóriában a The Super Mario Bros. által jelenleg vezetett első három napban legtöbbet termelt címet is, amit az olasz vízvezetékszerelő testvérpár $146 millió dollárral tart.
A mostani állás szerint ezt a bizonyos hétvégét már $150 millió dollár fölé jósolják, ami azt jelentené, hogy a gyártási költségeket már egy hét leforgása alatt vissza is hozta (ha a marketinget és egyebeket nem számoljuk), így már szinte borítékolható a profit. Bár a film a mostani értékelései alapján csak egy közepesnél valamivel jobbat tudott produkálni (IMDb-n 6.1/10-es 17000+ felhasználó szerint), de az erős marketing és a hihetetlen népszerűsége miatt nálunk is nagyot megy.
Vegyük például a McDonald's-el közös itthon is elrajtolt kollaborációját, ahol nem csak a kicsik Happy Meal menüjébe csempésztek a filmből ismert karaktereket, de a felnőtteknek is készültek egy valamivel drágább exkluzív menüvel, amiben a gyorsétteremlánc régi kabaláit (Hamburglar, Grimace, Birdie the Early Bird) szerezhetjük meg többek között Minecraftosítva, és egy limitált Nether Flame szószt is kapunk a nuggetsek mellé — minden második asztalon ott virított valamelyik menü amikor a napokban betértem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.