Különbség van az underground-ban használt és az meglevő autóink között.
Miért? Itt jön TJ a képbe. TJ az underground módban úgynevezett „unique” tunning cuccokat ad nekünk a versenyek folyamán, szám szerint 3-t. Ezekkel a vas tetszőleges elemeit tehetjük igazán ütőképessé (gumik, motor, nitro stb.). Namármost ezek a unique-ok csak, és kizárólag az underground-ban használt autódon vannak rajta. Tehát az összes quick race-s autódba csak a 3-as szintű cuccokat pakolhatod bele, a unique-okat nem.
Tehát aki sikeresen végigvitte mind a 112 pályát, de sikeres akar lenni ebben a játékmódban is, annak van egy rossz hírem, újra kell játszani az egészet, és abba kell hagynia a 111. pálya után. L
Ekkor már van lehetőség a meglevő underground-os autónk cserélgetésére a customize ride/trade opciójában. Miért van erre szükség? Mert nem mindegy milyen autót használunk az adott játéktípushoz, ez főleg a Drift és a Drag módnál jön ki igazán. Nos lássuk miről beszélek:
Drag: Itt egyértelműen az RX-7, S2000, Skyline sorrend érvényes, tehát a legjobb drag-ra az RX és így tovább. Kezdőknek az S2000-t ajánlanám, mert könnyű vele elindulni és váltani, a Skyline-t csak mazochistáknak ajánlom. JDrift: Itt már nem ennyire egyértelmű a helyzet. A gyors és relatíve széles pályákra jól használhatóak a hátsókerekes autók (RX-7, Miata stb.), de a szűkebb pályákon nem mindig előnyős, hiszen csak nagy sebességnél lehet igazán jól „kilinccsel” előre közlekedni velük ami a szűk pályákon ütközéshez és ez által pontlevonáshoz vezet. Ide jobbak az elsőkerekes (Golf, Civic) vagy a négykerekes (Impreza) vasak, kézifékkel kombinálva.
Circuit/Sprint: Itt ízlésfüggő a dolog de a legjobbak az RX-7, Sykline, Miata, 206 variációkkal versenyeznek.
Unique-ok: Mostanra megvan a megfelelő pályához a megfelelő autó, jön az igazi fekete leves. Az underground-ban vasunk valamely alkatrészeit erősítettük meg ezekkel a különlegességekkel, de mint az a fentiekből már sejthető, itt sem mindegy mikor, melyik részegysége igazán ütős a vasnak.A tapasztalatok, meg az igazán nagymenők információi alapján a legjobb összetételek:
Drag: Transmission, ECU, NOS
Drift: Transmission, Tires, Suspension/Engine ez utóbbiról megoszlanak a vélemények J
Circuit/Sprint: Transmission, ECU, Engine
Ez mind szép és jó, de ha valahova felraktuk az egyéni tunningot utólag már nem módosíthatjuk azokat. Szerencsére van megoldás, méghozzá TJ Part Swapper-e.
Ezzel már tetszőlegesen változtathatjuk a meglevő unique-jainkat. Figyelem a program csak 3 unique-t engedélyez, ne is próbálgassátok a többet rárakni, mert úgy sem fog sikerülni. JÍgy lassan neki is kezdhetünk a játéknak. Már csak egy gond van a szerverhez való csatlakozás. Ehhez regisztrálni kell magunkat az EA-nál. Nem kell megijedni csak egy nick név, és egy emil cím kell, majd ez után jöhet a patch, hiszen az alap verziót a csalás lehetősége miatt javítani kellett. Az online játékhoz jelenleg elég a 3.0 javítással rendelkező verzió, de már megjelent a 4.0-s is (lsd. hírek).Ha mindez megvan, akkor tényleg játszhatunk. Lehet tét nélküli/edző jellegű (unranked), illetve tétre menő (ranked) játékot játszani.
Unranked: Szabadon gyakorolhatunk, edzhetünk mindenféle tét nélkül bármelyik játékmódban.Ranked: Mind a négyfajta játékmódban 100 ponttal indulunk. Itt a lényeg a pontgyűjtés. Ezeket a nagyobb pontszámú versenyzőtársaktól nyerhetjük, vagy épp veszíthetjük el. A verseny indulásakor kiírja a megnyerhető/elveszíthető pontszámokat. Míg 100 pontunk van nincs jelentősége a versegének ennél kevesebb, nem lehet. Ha már összegyűjtöttünk valamennyi pontot, akkor kezd jelentősége lenni a győzelmeinknek/vereségeinknek. Példának itt a Drag mód pontrendszere:200 000 pont alatt:
1. hely: a legerősebb ellenfél pontjainak 10%-a, de max. 10 000 pont
2. hely: marad a pontszám
3. hely: levonásra kerül a pontjaid 5%-a
4. hely: levonásra kerül a pontjaid 10%-a
200000 pont felett:
1. hely: a legerősebb ellenfél pontjainak 10%-a, de max. 10 000 pont
2. hely: marad a pontszám
3. hely: -10 000 pont
4. hely: -20 000 pont
Disconnect (kilépés, kapcsolat megszakítás) esetén: -20000, ezért erre kéretik figyelni! Ebből is látszik mennyire fontos az, hogy jó helyen végezzünk.
Elindulás/váltás: Igazán jó eredményeket csak tökéletes indulással és váltással érhetünk el, érdemes nagyon sokat gyakorolni ezeket - ismét közhely, de ez van J - azért segítség itt is van. Ha pl. online módban szeretnénk Drag-ot játszani, akkor mindenképpen tegyük meg a következőt. Még az netes játék előtt állítsuk át quick race-ben a játék nehézségét easy-re, így könnyebben tudunk „perfect” indulni és váltani. Ez igaz miden módra, tehát circuit/sprint-nél könnyebb az irányítás, drift-nél pedig a könnyebben csúszkálást segíti elő.Vinyl: Sokan érdeklődtek a matricázás/festés egyedivé tétele után. Van jó és rossz hírem is. A vinyl-ek csak quick race-ban látszódnak, online módban csak te látod olyannak, amilyennek felmatricáztad, a többiek csak az általad lecserélt matricád eredetijét fogják látni. Az EA szervere egyelőre nem támogatja az egyedi festést L
Lássuk ez a fránya matrica-csere dolgot most csak a matrica cseréjét írom le, mert Photoshop-ban nem vagyok valami nagy spiller, hülyeséget meg nem akarok írni J
Csere: Ehhez csak a BinTex nevű programocska kell mely elindítva így néz ki:
A használata a következő:
Kicsomagolod a fájlokat tetszőleges helyre (én az NFS könyvtárába raktam, de nincs jelentősége), majd elindítod az egy szál bintex.exe-t, telepíteni nem kell.
Letöltöd a neked tetsző vas vinyl-jét, melyek kicsomagoltan így nézhetnek ki:
Minket csak a 2db *.dds fájl érdekel.
Nézzük példának az S2000 Suki-s matricájának felapplikálását.
Nyissuk meg a NFS könyvtárában levő Car/S2000 könyvtárat ahol is ezt kell látnunk:
Ezután nyissuk meg a Vinyls.bin-t, és ezt a képet kell, hogy kapjuk:
Keressük meg a kapott *.dds fájlban szereplő vinyl „hash” kódját vagy a nevét.
Jelen esetben a 490A3A04-t (értelem szerűen, ha ráklikkelünk a Hash oszlopra, akkor növekvő/csökkenő sorrendben állítja őket) így:
Majd klikk a Texture/Import menüre, ahol is kéri az importálandó matricát tartalmazó *.dds fáljt, tehát keressük meg és nyissuk meg:
Ha importáltuk, járjunk el ugyanígy a másik fájllal is majd File/Save. Érdemes az elején elmenteni az eredeti bin fájlokat!!!
Ha ez megvan, akkor jegyezzük meg milyen típusú matrica helyére került a sajátunk. (ez esetben custom matrica lett tehát a unique-ok között keresgéljük.
Cheat detector: Még egy kis segítség, telepíteni nem kell, csak elindítani, és az online módban, ha csalót érzékel, hangosan és randa angolsággal üvölti, hogy csaló van közöttünk avagy nem J. A magyar hangok még nem készültek el, de akinek van kedve cserélje ki őket bátran hiszen csak egyszerű wav fájlok.
Savegame Editor: annak aki gátlástalan alkar lenni, ennek segítségével megkaphatjuk az összes TJ-s extrát, valamint gazdagíthatjuk a pénztárcánkat (underground), és „kilock”-olhatjuk az összes autót, és beállíthatjuk hányadik pályánál akarunk tartani. Visszafele nekem nem működött, azaz 112-t vittem végig, de hiába állítottam vissza 111-re, már nem tudtam belépni az underground-ba autót cserélni. A programot az NFS savegame könyvtárába kell bemásolni, ez a C:/Documents and Settings/All User/Application Data/NFS Underground/. A használatát nem írom le, mert egyrészről egyértelmű, másrészről meg mindenki rontsa el a saját játékélményét vele. J
Ennyi fért bele a tarsolyba ha, kérdésetek van nyugodtan keressetek meg e-mailben, ha tudok segítek.
Üdv:UnSeeN
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.