Én mindig is úgy gondoltam, hogy a Motorstorm egyik fő célja az volt, hogy felvegye a versenyt minden idők legőrületesebb arcade versenyjátékával, a Burnouttal. Miközben készítőink az ehhez vezető utat keresték, rátaláltak a saját egyéni stílusukra, ami nekünk, felhasználóknak, bizony csak jót tett. Ugyanis mindkét sorozat ugyanazt a hatást éri el nálunk: hatalmas vigyorral az arcunkon, szétrepedt ajkakkal kurjongatva haladunk előre, miközben olyan dolgok történnek a szemünk előtt, amiket egyszerűen képtelenség felfogni.
Szám szerint ez immáron a negyedik rész ugyebár, mert semmiképpen se szeretném kihagyni a sorból az igencsak kellemesre sikeredett PSP-s Arctic Edge-t. Annak ellenére, hogy a legtöbb címnek rosszat szokott tenni az a bizonyos rókabőr lehúzás, a Motorstormnál ez a jelenség maximum csak egy dologban jelentkezik: a tavalyi nagy sikercím, a Split/Second alapötletének lenyúlásában. Ha képesek vagyunk ezen felülemelkedni, akkor nem nehéz elképzelni, mi lesz ennek a végeredménye, főleg, ha az igazán szerencsések mindezt még 3D-ben is átélhetik. Pár ismerősöm jó előre szólt, hogy ilyen látvánnyal még soha életükben nem találkoztak, most, hogy túl vagyok egy masszív adag játékon, már el tudom képzelni, mire alapozták véleményüket, hiszen az Apocalypse látványa még 3D nélkül is döbbenetes.
A jól megszokott tesztoszteron-túltengést okozó, hatásvadász nyitójelenetet ezúttal elhagyták, és egy eleinte bugyutának, értelmetlennek, erőltetettnek tűnő képregényszerű képsorral indítanak a készítők. Szükségünk lesz pár ilyen megtekintésére ahhoz, hogy ráérezzünk arra az őrületes hangulatra, amit valójában remekül megalapoznak nekünk ezekkel az egyedien humoros átvezetőkkel. Ugyancsak forradalminak számít, hogy még menni fognak a kezdő feliratok, miközben mi már megérkezünk a városba és egy verseny alatt megtanítják nekünk az irányítás alapjait. Ekkor még nem igazán érezzük azt, amit egy Motorstorm alatt éreznünk kellene, de biztosíthatlak titeket, hogy a pár menet után már érteni fogjátok, hogy miért is az az alcím, ami.
Ekkor lép a képbe a Split/Second utánérzés, ugyanis a körülöttünk lángokban heverő, teljes pusztulásba süllyedt főváros minden egyes pillanattal változik: épületek dőlnek össze, oszlopok szakadnak ki a helyükről, helikopterek és katonák lövöldöznek ránk, és mikor már úgy érezzük, hogy ezt nem lehet ép ésszel felfogni, akkor jövünk csak rá, hogy valójában felhőkarcolók tetején vagyunk, amik éppen összeomlani készülnek alattunk. A Motorstorm legújabb része valami egészen elképesztően beteg egy játék lett, tökéletesen úgy fogjuk érezni, hogy a világ végén vagyunk. A kampányban összesen három versenyző történetén száguldozhatunk végig: a Rookie, Pro és Veterán sztoriján. Mint ahogyan az a nevükből is kiderül, sajnos kihagyták a normál vonalat és hűek maradtak a szavak jelentéséhez, ugyanis míg az első Rookie kampányt hatalmas vigyorral az arcunkon fogjuk végigtolni, addig pár órával később a Pro-nál már az arcunkra fog fagyni - vagy inkább égni - ez a mosoly, mivel ekkor már valami eszeveszettül nehéz a dolgunk. Ezeken a nehéz pillanatokon a jól megszokott (és utált) fizika sem fog segíteni, ami immáron negyedik alkalommal is a régi maradt, tehát leginkább olyan érzésünk lesz, mintha habkartonból épített járműveket vezetnénk.
Még szerencse, hogy nem hagyták ki az imádott és ezúttal még jobban felturbózott többjátékos üzemmód. Lehetőségünk van arra, hogy osztott képernyőn akár négyen is tolhassuk a haverokkal, esetlegesen botokat is alkalmazva. A kampány alatt összegyűjtött kártyák és eredmények segítségével speciális eseményeken is tolhatjuk, melyek teljesítése különösen nagy kihívás lesz mindenki számára. Végül pedig ott a jó öreg multiplayer, ahol akár egyszerre 16-an is versenyezhetünk egymás ellen. Bevezettek két új dolgot: az egyik a CoD-ból már ismert perk-rendszer, aminek köszönhetően kisebb-nagyobb előnyöket szerezhetünk a többiekkel szemben, de persze a győzelem igazából nem ezeken fog múlni. A másik jópofa dolog, hogy minden meccs előtt fogadhatunk a többiekre, hogy ki fog nyerni, s amennyiben sikerrel járunk, extra zsetonra tehetünk szertm ami majd a szintlépésnél fog kelleni. Ahogy haladunk előre a multibanm és lépjük a szinteket, egyre több járműre teszünk szermt amiket minimális szinten alakítgatni is tudunk majd, de pont ebből adódik az a megszokott hiba, hogy a magasabb szinten lévők sokkal jobb esélyekkel indulnak ellenünk. Ettől függetlenül az élmény maradt a régi, aki eddig szerette, az most is fogja.
A Motorstorm Apocalypse mindent egybevetve egy rendkívül jó játék, az egyetlen dolog ami miatt nem sikerült jobban, mint az elődei, az nem más, mint innováció hiánya. Mert a játékmenet legnagyobb újítását egy másik sikercímtől lopták, ami sokaknak szemet fog szúrni. Persze akik rendelkeznek 3D-s TV-vel, azokat ez a legkevésbé se fog érdekelni. Pár apróbb és jópofa újításon kívül a többjátékos élmény is maradt a régi, amire persze mondhatnánk, hogy minek azon újítani, ami eddig is jól működött, de sajnos a játékipar nem így működik. Minden egyes új résszel egyre többet akarnak a vásárlók, és teljesen jogosan. Szóval az Apocalypse egy remek negyedik rész, de nem múlja felül az elődöket. Tény viszont, hogy mindemellett mégis abszolúte megéri a pénzét és minden arcade verseny rajongónak érdemes beszerezni, mert csalódást nem igazán fog okozni…
http://www.youtube.com/watch?v=D38MDbfgvjk&feature=player_embedded#at=16
Az első rész is sokkal jobb mint ez.
a nehézséghez meg annyit, hogy a 2 még durvább volt...
Csak ennyi egyébként jó lett a cikk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.