Resident Evil: Operation Raccoon City teszt
- Írta: Ca$h
- 2012. március 27.
14 évvel később végre elérkezett az ideje, hogy kicsit mélyebben belevessük magunkat a történésekbe. Ha mindig is érdekelt, hogy mit tett a kormány annak érdekében, hogy megállítsa a vírus terjedését, hogy mi az oka annak, hogy a Nemesis a S.T.A.R.S. elpusztítására lett programozva, és különben is, mekkora szerepe volt mindebben az Umbrella Corpnak, akkor jó helyen kopogtatsz, kedves olvasó. Legalábbis, jól gondoltad, ha azt hitted, hogy elégedett leszel majd az eredménnyel, hiszen nem sok olyan Resident Evil-játékkal lehetett találkozni az évek során, ami csalódást okozott volna. Ilyen nagyot biztosan nem. Nemrég a Capcom olyan kijelentést tett, hogy a túlélő-horror műfaja, mint olyan, kihalófélben van. Nem igazán értem ezt miért mondták, mikor a Resident Evil 5 egy igazi mestermű volt vagy ott van példának okáért a Dead Space, melyről sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy egy kihalófélben lévő antisiker képviselője lenne.
Céljuk az lenne, hogy a jövőben megjelenő Resi játékoknál az akcióra helyezzék a hangsúlyt. Lássuk hát, hogyan sikerült ez az első ilyen címnél, ami tulajdonképpen nem több egy TPS lövöldénél. Ha rettegésre vágysz vagy éppenséggel Resident Evil-hangulatra, akkor ezt a címet nem neked találták ki.Bevallom tetszett az alapkoncepció, miszerint ezúttal a rossz oldalon fogunk állni, egy hatfős, speciális Umbrella kommandós csoportot irányítva. A csapat jól ki lett találva, tartalmaz minden olyan egységet, ami egy sikeres akcióhoz szükséges: rohamosztagos, robbantási szakértő, orvos, mérnők, közelharci specialista, felderítés. Célunk, hogy a város minden stratégiailag fontos pontján áthaladva összeszedjük az összes olyan bizonyítékot, melyet esetlegesen fel lehet használni a társaság ellen, eközben kiirtva minden élő illetve élőhalott lényt. Igazából mindent ami mozog, és még azt is, ami nem.
Ahogy haladunk előre a történetben, mindenért tapasztalati pontot fogunk kapni, amiket vagy skillekre, vagy pedig fegyverekre tudunk elkölteni. Minden csapattagnak a saját osztályához passzoló képességei lesznek. Ezek közül kettő passzív, három pedig aktív. Az utóbbiak közül egyszerre csak egyet tudunk majd használni, a rohamosztagos esetében ilyen például a lángoló lövedék, amivel pillanatok alatt fel tudunk gyújtani egy kisebb sereget. A képességeinket egyébként összesen három szinten keresztül fejleszthetjük, tehát bőven van lehetőség, így elvileg adott lenne a motiváció a többszöri végigjátszásra. Igen, adott lenne, ha a játék elérne egy olyan minimális színvonalat, ami miatt egyáltalán kedvünk lenne hozzá. Ugyanis már az első pillanattól fogva jönnek a csalódások, egyik a másik után, soha véget nem érő rohamban. Az első pofon akkor ér minket, mikor meglátjuk a grafikát. Ismertek engem, tudjátok, hogy sose voltam egy nagy grafika mániás, de ennek az anyagnak olyan elképesztően béna a megjelenítése, hogy arra szavak nincsenek, simán elfutna szerintem egy első generációs Xboxon, és még ott is közepesnek számítana.
Talán ezzel nem is lenne olyan nagy baj, meg lehet szokni, mint mindent az életben, ha legalább maga az engine elfogadható lenne, ha az embereink azt csinálnák, amit szeretnénk. A fedezékrendszer katasztrófa, teljesen véletlenszerű a működése, pedig elvileg magától odatapadunk minden felületre, de ezzel nem megkönnyítik a dolgunkat, hanem inkább csak akadályoznak a szabad mozgásban. Nem véletlen, hogy a Gearsben mindezt az „A” gombbal tehettük meg. A fedezékből való célzás is szeszélyes, lehet, hogy működik, lehet, hogy nem, de van, hogy a játék teljesen bebugzik, és egyfajta kicsavart pozícióban marad a kezünkben a fegyver, mintha még mindig fedezékben lennénk. A golyók becsapódása rettenetes, nagyobb távolságból szinte lehetetlen kiszedni valakit, olyan szinten körbe fogjuk lőni őt. A közelharci mozdulatok viszont szerencsére nagyon élvezetesek lettek, ezeknek köszönhetően valóban olyan érzésünk lesz, hogy egy profi csapat tagjai lehetünk, akik valóban tudják, mivel van dolguk. Képesek leszünk felöklelni ellenfeleinket, brutális kivégzőmozdulatokat alkalmazhatunk, sőt, mi több, még pajzsnak is használhatjuk a zombikat, ami valljuk be, meglehetősen megnöveli a tökösségi faktorunkat.
Pontozás terén úgy voltam, hogy igaz, a kampány pofátlanul rövid, de mocskosul élveztem minden egyes percét, főleg, mikor a nyitva hagyott lobbynak köszönhetően időnként becsatlakozott pár ember innen onnan a világból, és közösen irtottuk az ellent. Úgy voltam vele, hogy ha a multi legalább hozza a Mass Effect 3 szintjét, akkor még egész tűrhető pontot tudok majd rá adni. De sajnos nagy csalódás ért ezen a téren is, mert hiába adott négy ötletes és jópofa multis szabály, ha maga az egész összecsapott és félkész munka szagát árasztja magából. Elképesztő laggolásokkal kell szembenéznünk, ami nem nettfüggő, egyszerűen arról van szó, hogy szerintem nem fordítottak túl sok energiát a sebesség optimalizálására. Ezt úgy kell elképzelni, hogy végre akarunk hajtani egy közelharci kivégzést, és nagyjából olyan kettő másodperccel később csinálja meg emberünk a mozdulatokat, mindezt úgy, hogy a zombi már nincs is előttünk, tehát a nagy semmit végezzük ki. Ha találkozunk egy emberi ellenféllel, akkor a csata végkimenetele teljesen random, arra ne is számítsunk, hogy oda lövünk, ahova céloztunk, ahogyan azon sem érdemes kiakadni, ha a nagy semmiből osztják felénk az izzó halált, és fogalmunk sincsen hol volt az ellenfelünk. Pedig az ötlet, miszerint nem csak egymást írtjuk, hanem közben számtalan zombi és egyéb rondaság tör az életünkre több, mint ígéretes lenne, de sajnos újra a technikai bakikon bukik az egész játékélmény.
Az Operation Raccoon City egy hanyag, pocsék, félkész munka, látszik, hogy az alapötlet és a koncepció jó, de ahogyan ezt megvalósították, az egész sorozat hírét meggyalázta. A neve az egyetlen dolog, ami miatt el lehet adni, ha nem Resident Evil lenne, csúfosan megbukna a pénztáraknál. Ha valóban az akció felé szeretnék elvinni a sorozatot, ennél jóval tapasztaltabb csapatot kell megbízni az elkészítéssel, az ötlet jó lenne, de a technikai megvalósítás katasztrofális. Az egész játék a ZS-kategória felé közeledik. Nagyon remélem, hogy az év végén megjelenő Resi 6-tal képesek lesznek tisztára mosni ezt a szégyenfoltot, mert valljuk be, iszonyatos, amit manapság a Capcom művel, ezen már csak nevetni lehet!
Hangulat tökéletesen eltalált, a 2. rész nosztalgiafaktora, nagyon nyerő volt ujra a /kedvenc/ 2. része feelingjét, csak egy párhuzamos eseménysorban. Ötletes.
A bossfightok, főleg a DLC-missionokkal együtt ez egy igen ütős rész szerintem.
A grafikán nem akadok ki, mert a látványkoncepció kő keményen jó lett, és a város is nagyon adja a túlélőhorror hangulatot, a rohanó zombik is királyok.
A felejthetőségről meg annyit, hogy van akiket megfog az arc nélküli gázálarcos kommandó, van aki meg a színesebb karaktereket kedveli. Szerintem minden karakter korrekt a szériában, ezek a feketék is nagyon illenek a biohazard témához.
A főmenű karakterválaszto zene is tetszett nagyon.
Ezerszer inkább ezt a játékot veszem elő mint a lassabb, mókolós, szerelgetős, mászkálós Deadspacet, habár az is nagy kedvenc.
Lehet hogy rövid az ORC, de az újrajátszhatósági faktora az igen jóféle, pont mert pörög ezerrel végig+klasszik bossfightok. Nálam 8/10 es megvan ez.
élvezhető, a multiplayer meg főleg
egyik kedvenc
kiváncsi leszek a 6 ra ha ez igy alázzaa mezőnyt játékélményre hogy igy össze csapták a játékot
Érdekes meglátás. De a mestermű jelzés túlzás. Túlélő volt az ódivatú Resident játékok(1-3),de az 5. rész egy egyszerű lövöldőzés semmi köze a túléléshez és a horrorhoz. Ha játszottál az első 3 résszel , akkor nem hiszem ,hogy kell ecsetelni, hogy miért nincs köze hozzá.
A 3. rész volt a REsident Evil játékok utolsó az eredeti koncepcióhoz hű játék. Azután megfertőzte az egészet a kor virusa a casuál és testvér vírusa a hentelés.
Legalább akkora változás ez , mint a filmiparban a vámpír evolúció:
penge vámpír---> Twilling vámpírok.
Kiveszett az eredeti Resi stilus, mert hagyták kiveszni és inkább mentek a tömeg után az éppen aktuális trendek szerint. A kérdés az, hogy a Resi új twilling arca belefére a Resident evilbe stilusba és koncepcióba vagy sem. Szerintem nem. De ez valamiért a pontozok, tesztelők nem nézik: jól megszórják pontokkal és ezzel lovat adnak a fejlesztők alá, hogy az irány jó.. .dehogy jó...
Kiváncsi leszek a 6. részre, hogy foge hasonlóságot mutatni az eredetikkel kaland, történet, túlélés, horror terén...mert az 5. rész nulla
Sajnos egyenlőre messzire nem jutottam, mert már a köcsög Birkin kinyír (vagy hogy hívják a nagydarab majmot amelyiknek a bicepszén van a szeme) . Egyszerűen nem bírom kinyírni...
Ez még nem tragédia.
PS2-m egyszer járt javításon,de a lényeg,hogy nem halott.Erre is jelentek meg kiemelkedő játékok,mint a God of War I-II,GTA:San Andreas,Tony Hawk's Underground 2 és még sorolhatnám,de nekem ezek alkottak maradandót.
máshogy állok most hozzá és máshogy álltam akkor hozzá
Ez nem beállás a sorba ahogy az elötted levő írja. Öregszik az ember. Most egy csempevásárlás jobban érdekel mint ,hogy a mass effect3ban mi legyen a válasz.
Ha van időm és fáradtan játszom multizok egy jót, kikapcsolok és nem azon töprengek,hogy rohadt mocskos electronic arts, mezzeg a US GOLD mennyivel jobb volt 25éve.
A ps1-et kiegészíteném ps2vel is,hogy RLZ! A ps3 csak azért marad ki a pixisből,mert trehány a szervize és ugyanúgy bedöglik idővel ez is. Sose fog ez kihúzni 10évet mint a ps2-m.
Menj az utcára, lázadj a rendszer ellen, csinálj magadnak játékot akkor.
Bírom mikor az ilyen hippik mondják meg,hogy bezzeg ez,bezzeg az:))
Ennél nagyobb gondod sose legyen mint eldönteni azt,hogy melyik cég/kiadó/programozó az isten és ki a sátán.
Jesszusom bazze.
megyek is a tűzre, mert áruló vagyok:))
shatterhand: 3 óra játék?Én az első három Resit csak hétvégente játszottam,így eltartott hetekig.Nem volt hiányérzetem utána,nem vágytam helyette gyors szarokra.Ha 1 év lett volna én akkor is játszottam volna vele,mert van benne valami,ami ma kevés játékban van.
Lehet hogy hülyének néz a világ,de én SOKKAL jobban szeretek PS1-en játszani,mint X360-on.
Akkoriban ha volt is trend az az volt, hogy minden második játék mert újítani, és nem a hozzád hasonlók véleményét vették alapul, nem is a taknyos FPS b*zikét, hanem azokét, akik szerint a videojáték MŰVÉSZETI FORMA volt. Igen, le merem írni, mert egy MGS egy műalkotás volt, Kojima eszköze művészi önkifejezéséhez.
Volt idő, amikor csóri kis programozózsenikből csináltunk milliárdosokat, mert k*rvára nem azért készítették el a legendáikat, hogy aztán a parkolóházban 12 Ferrari álljon ott nekik, és verhessék a mellüket a kiadóval együtt, hogy de bezzeg mi baz**eg akkora sztárok vagyunk mint azok ott Hollywoodban.
Mainsteam xarság lett a játékipar, mert fel akartak nőni a nyugati mozi taktikájához: nézzük meg az is hova juttatta a mozivilágot!
Idéznék egy sort a Bonanza Banzai legendás számából:
"Persze nem biztos, hogy jót tesz neked, Ha kiszolgálják az izlésedet..."
Azon el sem gondolkodsz, hogy talán nem egy ilyen játékokra nagy ívben xaró, láthatóan életunt figurát (figurákat?) kellene a kiadóknak célközönségnek választania? Meg sem fordul a fejedben hogy a hozzád hasonlók hozzáállása miatt egy egykor ígéretes médium most a saját mocskába fullad??
Megváltoztak a játékok,meg a körülmények. Akkor még jó volt a lassabb játékmenet, ma kevésbé. Akkor értékeltem azt a játékot, ma már lehet félretenném pár óra után.
Azelött a lassú kalandjátékok voltak a jók, meg a több száz óra, de ma már csak a nagy fanok játszanának ilyennel. És nem csak a pöcsös 10enévesek akik így állnak hozzá.
Splinter cell chaos theory-nál derült ki,hogy a sony,meg más játékfejlesztők végeztek egy felmérést,hogy meddig játszanak az emberek a játékokkal. És az jött le,hogy 7-8 óra volt az átlag, azt megunták. És a többség azok az időközben felnőtt játékosok voltak. Ők már családot alapítottak, dolgoztak, de még szerettek játszani. Na én is pont ilyen vagyok. Éjjel van 3órám játszani és rohadtul nem érdekel már a szöszölés, babrálás, elmerülés (ez max egy shadow of the colossus játék lehet vagy vmi más érzelmes). Gyorsan akarok játszani. Lehet egy akciójáték full parádés látványos,stb, de 7 óra után mát unnám az egészet.
Jobban elterjedt az online multi konzolon. Haverokkal hülyülve, multiznom kéne és nincs kedvem sokáig se nyomni egy sztorit.
Nem vagyok paraszt, de én is megváltoztam. Mint ahogy sokan mások is.
A COD4nél már nagyobb bázist tudtak lemérni (konzol/online kapcsolat). A nagy-nagy többség végig se vitte a sztorit! Ahogy nőtt a sztori játékideje úgy tették le egyre többen és mentek multizni. Ezek után nem volt nehéz eldönteni,hogy milyen hosszú legyen a következő COD sztorija. 10órás kampányt minek rakjanak bele, ha 90%uk úgyse viszi végig.
BF3-t mai napig nem vittem végig. Ellenben a multit november óta tolom minden este. Ezek után ha választanom kéne egy régi klasszikus resi meg a mai közt. Tuti ilyet választanék (csak ha jobban lenne megcsinálva,mert akkor el is tudnám adni...ezért nem veszem meg most).
Resi1-2-t leszedtem pár napja a store-ról. A 3.szoba után már kikapcsoltam. Nem tudtam ott tartani magam.
Front mission3 itt porosodik a polcomon. Mindig megfogadom,hogy végigviszem a 2. sztorit benne. Istenkirály mechás stratégia 30-40órás sztorival, kiba..ott nagy kidolgozott világgal (politika/üzlet/világuralom,stb). Berakom és az első csata után már ki is veszem. Nincs bajom a pixellel ami benne van. Tetszik ahogy van. De a lassú körkörös stratégia is már lefáraszt. Ha játszanék vele esténként, ha két menetet tudnák játszani, aztán olvasgatni/fejlesztgetni.
Na ezek után jött a nyugati stílusú akciós front mission azt meg is bukott ezerrel. A fanok nem veszik meg. Akinek meg tetszett a régi az meg azért mert ez már nem az.
Nem mondom,hogy igazam van, de nem általánosítok. Lehet a fiatalok érzik most azt amit mi anno. Passz. Most más a trend, meg akkor is más volt.
Ma filóztam először,hogy a ps4 eddig se érdekelt, de sztem már más se.
Emberek,tudjátok még mi volt jó annak idején,bár az már a PS1 utolsó éveiben jelent meg.
Alone in the Dark:The New Nightmare.
Annyi ijesztő jelenet van benne,hogy az nem igaz.Már rögtön az elején a vaskapunál,vagy a házban 1-2 szoba rejt meglepetést,de az sem rossz,amikor megyek le a csigalépcsön.Remek játék,nagyon hasonlít a Resi-re.
Tényleg,megyek és befejezem.(könyvtárnál tartok,de a 4-edik könyv megtalálása előtt kinyírt az a madár.
Ember te vagy nem vagy teljesen ép(szellemileg),vagy az X360/PS3 az első konzolod.Ha az utóbbi,akkor nem ártana beszerezni egy régi konzolt és újra tolni azt,amit még JÁTÉK-nak lehet hívni.
A mai játékiparról annyit,hogy én szinte CSAK a PS1-el játszom,mással már nem nagyon.Ez mindent elmond a mai cuccokról.
Ijesztő jelenet a régi jó Resi játékokban?Nézzük csak:
-1st episode: Amikor a kutyák beugranak az ablakon,az eléggé rám hozta a frászt.
-2nd episode: Zombi kezek elkapnak,ez sem rossz.:)
3rd episode: Amikor Nemesis beugrik az ablakon,de csak a zajt hallod,azt nem tudod hogy hol történt.Utána már minden ajtón való belépés nyomasztó volt.
A mai "Gamer" megjegyzésnél nem rád gondoltam, hanem azokra a tömegekre akik a mai generáción kezdtek el játszani, és akik miatt ma már egy majom is végigtolna egy egy játékot ha leültetnénk elé!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.