A gyűjtemény nem új keletű dolog: íme, az első és a második rész, hogy képben legyél.
Három a magyar igazság, így a befejező részben még tovább tágítjuk a határokat. Már eddig is alaposan próbára tettük az idegeket, de most próbálunk túllépni az őrületen is. Vajon mi történik, ha minden kötél szakad? Hol van az emberi tűrőképesség határa? Felfogjuk a felfoghatatlant is? Mártírok vagyunk és a saját kárunkból tanulunk - természetesen továbbra sem költünk egy lukas garast se ezekért a morbid élvezetekért.
Cry of Fear
Attól eltekintve, hogy egy friss verzióról van szó, a Cry of Fear nem mai darab. Az eredeti Half-Life modjaként született, s a Team Psykskallar még tovább polírozta a belső nézőpontot használó alkotást. Honnan jön a félelem, miből táplálkozik a sötétség? Mi történik velünk, miért őrülünk meg? Ezekre a kérdésre kapsz választ a játékból, melynek története az öngyilkosság kérdésével, a depresszióval és a fájdalommal foglalkozik. Ha megfordult már a fejedben hasonló gondolat, akkor saját felelősségedre vesd bele magad, akár a kooperatív módban is. A grafika nem egy nagy durranás, de a fejlesztők kihoztak belőle mindent, amit csak lehetett.
Heritage
A történetben egy fiatal nőt alakítunk, aki megörökli halott nagymamája házát. Miközben felfedezzük a helyszínt, egyre több hátborzongató eseménnyel szembesülünk. Úgy tűnik az üres ház mégsem teljesen lakatlan, sötét titok lappang a falak közt. Az indie BLF csapata ért a hatáskeltéshez, mesteri atmoszférával kényeztet bennünket, derék nagymamánk otthonát teljesen bejárhatjuk, s a legtöbb tárgyat felvehetjük, amiket a rejtvények megoldásához használhatunk fel. Ráadásul a befejezés több mint kielégítő és meglehetősen ijesztő is.
Hylophobia
Félsz az éjszakai erdőktől, ahol az ősrégi, korhadt fák fenyegetően merednek rád? Egyedül maradsz, miután a géped lezuhant, s három tárgyat kell megszerezned, hogy egyszer s mindenkorra elmenekülj innen. Segítségedre a GPS-ed lesz, ám a keresés még így sem egy leányálom. Szörnyű hangokat hoz feléd a szél, ráadásul a felbukkanó, titokzatos koponyák instant ölnek, ha nem vigyázol. Görcsösen markoljuk a zseblámpánkat, nincs két egyforma játék, hiszen a lények és a keresett tárgyak mindig máshol jelennek meg - ez talán orvosolja a játék rövidségének problémáját.
Kraven Manor
A texasi Guildhall metodista egyetem tizenhárom végzős diákja rakta össze az alábbi gyöngyszemet, amely vizuálisan elég meggyőző, amellett, hogy a helyszínül szolgáló kísértetkastélyban érdekes eseménynek leszünk a szemtanúi. Amint felfedezőútra indulunk, csodáljuk a mesteri részleteket, egyre több paranormális eseménybe csöppenünk. Ahelyett, hogy a fejlesztők olcsó ijesztgetésekkel próbálnának frászt hozni a játékosra, inkább a folyamatos nyomasztó hangulat mellett tették le a voksukat. A dolgok kaotikusak és nyugtalanítóak, tényleg zseniális darabbal van dolgunk.
Noxious
Ha csípted a Dead Space-játékokat, akkor a Full Sail egyetem diákjainak munkáját is bírni fogod. Nem kérdés, hogy az ihletet a Visceral produktumából merítették, mégis vannak egyedi vonásai. A sci-fi környezet és a leírhatatlan rémségek jelenléte tapintható félelemmel töltenek el, ennek ellenére a játékmenet kellően pergős. Dr. Nathaniel Strydert alakítjuk, egy balul elsült kísérlet utolsó túlélőjét, ám nem törődünk bele a sorsunkba, mindenáron harcolni fogunk az életünkért. A futurisztikus páncélunk és a lőfegyvereink lesznek a segítségünkre - lézerek és hőkereső rakéták formájában. Az ellenfelek terén nem sok változatosság van, viszont nagyobb darabokkal is találkozunk, ráadásul előfordul, hogy időre kell menekülnünk a mérgező gáz elől. Fél óra alatt simán teljesíthető, viszont addig egy remek hangulatú darabbal gazdagodsz.
One Late Night
Mi történik, ha egy este sokáig benn maradsz az irodádban? A dolgozók már rég hazamentek, csupán te merülsz el az unalmas kimutatások és statisztikák tengerében. Ez is egy olyan estének tűnik, mint a többi, abszolút váratlanul kísérteties események veszik kezdetüket. Kevés ingyenes horrorjáték fest ilyen meggyőzően, mint a One Late Night - ki hitte volna, hogy egy irodaház is lehet félelmetes? Minden íróasztalt, minden szekrényt át kell vizsgálnunk a továbbjutáshoz, a környezettel való interakció elfogadható, s talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy nem vagyunk egyedül. Kiderül, hogy egyik eltűnt munkatársunknak köze lehet a megmagyarázhatatlan jelenségekhez...
REC - Shutter
Minden adva van a sikerhez: egy kísértetjárta elmegyógyintézet és kézikamerás stílus. A KGames játékában szinte teljes sötétségben haladunk előre riporter főhősünkkel, aki - milyen meglepetés - álmatlanságban szenved. Ha már tényleg vaksötét van, akkor kameránk éjjellátó üzemmódja lesz a segítségünkre és persze a hirtelen ijedségektől tutira nem fogunk menekülni. A sikervárományos Outlast is hasonló körítéssel próbál hódítani, de a REC - Shutternek sincs szégyenkeznivalója - remek darab, ha instant frászra vágysz.
Resolute Dark
Ezek a gyerekek csintalanok, gyakorta elvesznek, aztán nincs mit tenni, meg kell keresniük a szüleiket. Főhősünk is egy ilyen lurkó, akit egy démoni hang riaszt fel az éjszaka közepén: szülei eltűntek, ő pedig egyedül marad a sötét házukban. Még szerencse, hogy van egy zseblámpája, így azzal indul felfedezőútra, miközben hátborzongató zajok és sikolyok kísérik minden egyes lépését. A Resolute Darknak sikerül elérnie azt, hogy állandó félelemben tart, ki kell derítenünk, hogy mi történet a szüleinkkel - ám erre a kalandra életünk végéig emlékezni fogunk.
The Briefcase
Ugye nem unjuk még a Slender-féle tárgykeresős játékokat? Itt van egy újabb gyöngyszem, melyben egy elhagyatott raktárban kell megtalálnunk egy bizonyos táskát, melynek tartalmáról az égvilágon semmit se tudunk. A légkör elkeserítő: látszólag egyedül vagyunk, a folyósok némán tátonganak, de rövidesen kiderül, hogy egy titokzatos, félelmetes lény figyelmi minden lépésünket. Ugye kitaláljuk, hogy semmiképpen sem szeretné, hogy megleljük az áhított tárgyat - s a legváratlanabb pillanatokban hozza ránk a szívbajt. A viszonylag szép külcsín miatt megér egy próbát.
The Room
Listánk talán legszerethetőbb darabja, tekintve, hogy egy tehetséges magyar csapat, a Cogwheel Games rakta össze alig négy nap alatt. A cél az volt, hogy egy szobából kijussunk minden áron, míg az atmoszféra egyértelműen a Silent Hill-játékokat idézi. Remek párosítás! A sztori eléggé beteg: már öt éve vagyunk bezárva egy szanatóriumban, emlékeink nincsenek. Ám ez nem jeleni azt, hogy a múlt rejtélyes darabjai ne kerüljenek felszínre. A The Roomban találunk acsikat is, illetve három különféle befejezést érhetünk el. Bár az irányítás nem a legjobb, legalább kölcsönhatásba léphetünk a tárgyakkal, a feszültség rögtön tetten érhető és ha nem vigyázunk, a menekülés hamar kudarcba fullad.
Stairs
Mélyen elmerülünk az ismeretlenbe, a gyengék és a sebesültek elméjébe. Ismerd meg, hogy milyen az, ha engedelmeskednünk kell a legmélyebb félelmeinknek, vagy betekinthetünk mások legrosszabb rémálmaiba, túl kell élnünk a psziché sötét oldalát. Ismét egy diákok által készített alkotás, melyben egyre mélyebben és mélyebben haladunk a belső összeomlás felé. A srácok célja az volt, hogy visszatérjenek az old-school vonalra - szerintük a modern horrorjátékok elmentek az akció-vezérelt shooterek felé, ezért hozták létre a Stairs, amely szembe meg a trendekkel. Amúgy egy viszonylag újnak mondható, belső nézetű, kényes kérdéseket feszegető cuccal van dolgunk, amit még mindig fejlesztenek.
The Suffering
Bizony, jól olvastátok. a Surreal Software 2004-ben megjelent alkotását ingyenessé tették, így már mindenki belekóstolhat Torque vérgőzös ámokfutásába. Hősünk a halálsoron várja a villamosszéket, ám az elszeparált börtönt hamarosan földöntúli lények szállják meg, lemészárolnak minden útjukba akadó fegyőrt és rabot. Torque felveszi a kesztyűt, az egész szigeten a túlélésért küzd, miközben múltja folyamatosan kísérti. A külső nézető perspektívát használó cím igazi klasszikus, számos fegyvert használhatunk, de mi magunk is felvehetjük a szörnyeteg-formát. A hangulat erőteljes és az utolsó pillanatig vasmarokkal szorítja a torkodat.
Tudtátok, hogy a szorongás, a feszültség és a félelem fokozza a teljesítőképességet? A szervezet, ha fenyegetést érez, felkészíti a testet a menekülésre, vagy éppen a szembeszállásra. Mi csak jót akarunk nektek, feltételezzük, hogy szívetekkel nincs baj, így egyfajta erőnléti tréningnek is felfoghatjátok a háromrészes listánkat. Lezárásként nem is írhattuk volna szebbet - bizonyára jó pár órányi zsigeri élményt szereztünk nektek. Szívesen!
Kapcsolódó cikkek
spoiler:
Neztem walkthroughot, de abbol nem derult ki semmi..... vagy a gyerek csak almodta az egeszet ?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.