Shadow Ops: Red Mercury Bemutató

  • Írta: Ca$h
  • 2004. július 28.
Link másolása
Bevallom őszintén, nem igazán tudtam, hogy mire számítsak, mikor a stuffot a kezembe kaptam. Annyit hallottam róla, hogy FPS, de mivel semmilyen előszélről nem értesültem, nem is igazán voltam izgatott, mikor a korongot beraktam a dobozba. Miután elkezdődött a játék, kénytelen voltam konstatálni, hogy nem valami szép anyaggal van dolgom.

Jó, jó meg minden, de ez ide most már egy kicsit kevés... gondoltam... Viszont bevallom férfiasan a háttérzene és a meglepően mozgalmas, erőteljes, filmszerű bevezető animációk felkeltették egy kicsit a figyelmemet. Fogtam magam és belemerültem, az arab terroristák tisztogatásába. Amikor is arra lettem figyelmes, hogy már hajnali 4 óra van és nekem még mindig tátva van a szám, semmit sem pislogtam, kiszáradt a torkom és a szemem, pisilnem kell és mintha a gyomrom is korgott volna... Egen, szóval az anyag meglehetősen magával ragadóra és hangulatosra sikeredett...

 

  A történet szerint, mi vagyunk Frank Hayden (aki egyébként egy elfuserált George Clooney klónnak tűnik elsőre), egyfajta szupergigamegahipertökös katona, természetesen Deltás, aki azt a küldetést kapta, hogy kerítse kézre a Red Mercuryra keresztelt atombombát, ami meglehetősen rossz kezekben van jelenleg. Elég ha csak annyit mondok, hogy allahabdulalihkalahszilakh szóval olyan emberek kezébe, akiknek a halál megváltást jelent, az élet pedig csak földi pokol... Miután párosították az atombomba pusztítását ezzel az életfelfogással, elég ijesztő gondolatai támadhattak az emberkéknek a Pentagonban... ez nem egészen egyezik a mi mezei indoeuropai-american dream életfilozofiánkkal, ezért döntöttek úgy, hogy bevetnek minket; a tökös katonát. Ami számomra egy kicsit furcsa, mert úgy  gondolom, hogy ha a valóságban ilyen pusztító atom lenne az arabok kezében, az amcsik egy kicsikét jobban be lennének tojva, minthogy 1 darab embert küldjenek eme nemes feladat végrehajtására.  Na mind1. Egyébként ha tovább megyünk a játékban kiderül, hogy mi vagyunk az egyik a 6 darab emberből akit megbíztak ezzel a feladattal, úgyhogy ezek után már sokkal jobban érezhetjük magunkat. Szóval a küldetés adott, mi meg haladunk előre és írtunk keményen. Alig a második mission után, a bomba mégiscsak felrobban... hoppá... hogy is van ez? Csillan fel az ember szeme, amikor a meglehetősen jóra és látványosra sikeredett animációt végignézi. Ekkor döbbenünk rá, hogy rákattantunk a játékra és már nincsen visszaút!

 

  Mint azt már említettem, a játék grafikája elég elavult, pontosabban fogalmazva „MA” már nem állja meg a helyét. Főleg egy Halo2 meg egy Riddick után. Mindezt azonban tökéletesen pótolják a játékban rejlő egyéb lehetőségek. A  hangok egyszerűen fantasztikusak, itt nem csak a THX-ben rejlő lehetőségekről és egy házimozi adta élményekről beszélek, hanem a gém zenéjéről, konkrétan. Ami annyira profira sikeredett, hogy sokszor már tényleg képes az ember a grafikára fittyet hányva úgy érezni, hogy egy interaktív háborús filmben van. Pedig igazából a történet menete olyan, mint a régi moziban a „Fantom kommandó”-ban; megyünk előre és írtunk mint az állat. Az ellenfelek borzasztóan buták, mindig ugyanarra a ritmusra jönnek elő és bújnak el. Mindig pontosan lehet tudni, hogy honnan és mikor fog érni a támadás. De mindez nem számít, mert a hangulat fantasztikus. A társaink beszólása, ügyködése a terepen, a robbanások, a hangefektek, a tökéletes zene megadja azt, amire egy ilyen játékban szüksége van az embernek. Ezen kívül minden elem benne van az anyagban, amire egy háborús történetben szükség lehet: gránátot tudunk dobni, illetve gurítani is, de vigyázzunk, mert visszadobhatják az ellenfelek, ha nem vigyázunk, illetve ők is dobálnak rendesen, illetve rakétáznak is. Tudunk futni, osonni, ugrani, ez persze mind alap, de tudunk puskatussal ütni, ami lassan már ugyancsak alapnak számít. :)

 

De a legfontosabb csak most jön, sarokból kinézve is tudunk lőni, sniperkedni is tudunk és így sokkal kisebb az esély arra, hogy eltaláljanak, és ellentétben az eddigi játékoktól itt nagyon egyszerűen és használhatóan megoldották ezt a lehetőséget. Ami még szerintem nagyon jó dolog, hogy a bal ravasz meghúzása után minden fegyverrel rá tudunk tartani egy kicsit a célra, ami pontosabb és halálosabb lövést eredményez majd nekünk, aminek mi majd nagyon örülünk, az  arabok viszont kevésbé! :)

 

  Az egyszemélyes campaign-en kívül rengeteg lehetőséget nyújt még a program. Támogatja az X-Box Live-ot, (most sajnálom csak igazán, hogy nekem nincsen ilyenem... :( ), ezen kívül Lan-ban összekötve is lehet nyomni, nagyon jó kis lehetőségeket nyújt a progi. Végül pedig, még osztott képernyőn is lehet játszani, amire külön csak erre a célra készült Co-Operative küldetéseket csinálhatunk meg a cimboránkkal, vagy akár a barátnőnkkel is, ha valami genetikai selejt merült fel nála és szeret játszani... :)

 

  Mindent egybe vetve, egy nagyon erősen jó programmal van dolgunk. Aminek meg vannak a hátrányai, de az előnyei is, amik a javára válnak, véleményt formálnak és összképben egy rendkívül tartalmas és izgalmas szórakozást nyújtó játékkal lesz majd dolgunk. Jamaaaaaaal...

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...